O uvolnění motorových pravidel se po dominantní sezóně Mercedesu snažili jeho soupeři Ferrari a Renault. FIA sice měla za to, že motory musí být homologovány před prvním závodem, to však v pravidlech nebylo přesně definováno.
Její mluvčí uvedl: "Vždy jsme předpokládali - byť to nebylo v pravidlech explicitně uvedeno, že výrobci své motory budou moci upravovat v rámci pravidel, a pak [před prvním závodem] předložit své motory pro rok 2015. Je to jednoduché, ale když si je [pravidla] přečtete, tak to tam žel není uvedeno."
Tuto věc během Velké ceny Abú Zabí zdůraznil technický ředitel Ferrari James Allison při schůzce skupiny, která má na starosti technická pravidla, s FIA. Dále se to probíralo během zasedání Strategické skupiny před vánocemi.
FIA připouští, že pravidla umožňují různý výklad, proto týmům sdělila, že "nejlogičtější a nejrobustnější" cestou bude nestanovovat žádné datum pro homologaci pohonných jednotek určených pro sezónu 2015.
To znamená, že výrobci budou mít možnost vylepšovat své pohonné jednotky v průběhu sezóny nejen za účelem zvýšení spolehlivosti či snížení nákladů, pokud nevyčerpají limit 32 bodů (tokenů) stanovených v pravidlech a 4 pohonných jednotek na auto.
Charlie Whiting během Vánoc všem týmům napsal, že svá vylepšení budou moci nasadit kdykoliv: "Protože to není specificky uvedeno, kdy může být pohonná jednotka v souladu s přílohou 4 [technických pravidel] upravována, cítíme, že vážené body [32 tokenů] mohou být čerpány kdykoliv během sezóny 2015. Základní homologovanou pohonnou jednotkou zůstává ta, která byla homologována před sezónou 2014, včetně změn v souladu s odstavcem 1 (c) přílohy 4 [sportovních pravidel]."
Pohonná jednotka Hondy (foto: Honda Racing F1)
Problém pro Hondu
To ale znamená, že své motory budou moci v sezóně 2015 volně vyvíjet pouze Ferrari, Mercedes a Renault - nikoliv Honda, protože je novým výrobcem. Ačkoliv pravidla nestanovují pro japonskou automobilu žádné datum homologace, FIA trvá na tom, aby se držela 28. února - stejně jako ostatní dodavatelé loni.
Whiting dodává: "Protože současní výrobci museli své pohonné jednotky homologovat do 28. února 2014, zdá se to fér a spravedlivé požádat nového výrobce o to, aby svou pohonnou jednotku homologoval před 28. únorem 2015. Proto zvažujeme, aby tohle byl požadavek pro nového výrobce pohonných jednotek."