DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes i Renault se chtějí vyhnout "válce" motorářů v F1, Wolff vyzývá k zodpovědnosti

Mercedes tvrdí, že se společně s Renaultem shodují na tom, že si F1 nemůže dovolit vývojovou válku v oblasti pohonných jednotek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes i Renault se chtějí vyhnout "válce" motorářů v F1, Wolff vyzývá k zodpovědnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 16.11.2014 09:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 8 lidí) 14.11.2014 11:58
Uz je to fakt... ... "smiesne", ked… »
» uzivatel000046 (Hlasovali 5 lidé) 14.11.2014 12:07
Zas to nepreháňajte. Pán Vlk s dvomi f má… »
» Iscarian (Hlasovali 4 lidé) 16.11.2014 00:22
Takový malý detail, Mercedes měl i lepší motory… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

wrt

88.80.244.XXX
Máš veľkú šancu, aby ťa zamestnali namiesto Wolfa.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Iscarian

Iscarian

89.177.211.XXX
Takový malý detail, Mercedes měl i lepší motory V8 než Renault, pleteš si dominanci Red Bullu díky šasi a aeru, navíc ke konci éry atmosférických motorů V8 byly motory už hodně vyronáné...

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.102.180.XXX
je to debil

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

91.148.15.XXX
Ufff ... Wolff ma zrejma nieco zalubom, pretoze si nemyslim ze je tak blby aby vypustal vyroky, ktore si vpodstate protirecia. 1. Chce vyvoj, ktory mozu automobilky vyuzivat aj v seriovej vyrobe - hybridne pohony. 2. Chce blokovat ich vyvoj, resp. neuvolnovat zmeny, aj ked iba ciastocne. A ak sa ma vyvoj robit naozaj dobre, tak je potrebne, az nevyhnutne mat moznost menit vsetko. Inak ide len o akysi ciastkovy pseudovyvoj. Kazdy kto nieco niekedy vyvijal, dosiel raz do bodu, ked musel prekopat cely koncept od zaciatku. Ved opravovat "chyby" resp. nie dobre riesenia uz v rannej faze vyvoja je najlacnejsie, a nie po rokoch, ked sa do vyvoja nalialo prilis vela penazi.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

90.64.123.XXX
Tusim si dalsi, co uveril Helmutovym demagogiam a polopravdam. Otazka je, kto si co pod slovom "specifikacia" predstavuje. Moze to byt od dvoch uplne rozdielnych motorov rovnakej znacky, cez rozdielnu SW vybavu az po "prkotiny" v uchyteni ci zastavbe do toho ktoreho vozu.03

A hned Ti odpoviem - Mercedes vyvijal nie dve, ale "niekolko" specifikacii subezne, potom vybral "tu najlepsiu" a teraz ma svoju "specifikaciu" (hlavne co do SW) len pre svoje auto a potom dalsiu pre "ostatnich" s +/- nejakou nuanciou ale hlavne "trochu" inym SW... ... potom vlastne este jednu pre McLaren - "osobitne az tak uplne (ne)vyvinutu"... 03 18

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.199.XXX
nemal renault vyvijat 2 specifikacie ale len 1 ako v mercedese
tu sa potvrdilo ze sediet na dvoch stolickach sa neda

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

starý somr

89.102.180.XXX
Mercedes přece letos sklidil úspěch po těch létech kdy nedokázal překonat motor V8
od Renaultu a nyní si chce udržet svoji dominanci díky nějakým hloupým předpisům, které
vlastně potlačují myšlenku toho o čem F1 a další motosporty jsou a to " ať vyhrává ten nejlepší".
Přece si nepřeje Mercedes tento stav pojistit na věčné časy?
Pokud ano tak je Mercedes zabijákem F1 a žádná škoda že odejde.

+ 6 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

178.41.62.XXX
Mercedes mozno minul rozumnejsie ale verte, ze cez to vsetko minuli najviac zo vsetkych (a nie o nejake drobne).

Co sa tyka vyhody v hybridnej technologii - tu to tiez moze byt este vsetko inak. Naskok maju ale obrovsky celkovo vo vynikajuco vyladenom SW/moznych "scenaroch" ako sa ma spravat ERS v harmonii s ICE. Je velmi pravdepodobne, ze pouzivaju "odlisny scenar". Samozrejme na to museli mysliet uz pri vyvoji (aj viacerymi smermi, scenarmi atdatd), ale toto je vysledok ovela dlhsej pripravy aj väcsich zdrojov.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

195.91.14.XXX
Preco naklady (a aj naklady pozdejsie "z toho plynuce) nebola tema predtym ked trebalo investovat? Vlastne... 04 to tema bola, ale vtedy Mercedes tak vehementne setrenie nepresadzoval... Tak mi skor pripada, ze by sa to "setrenie" vtedy nehodilo, nie?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
V týchto športoch,... ...ktoré uvádzaš sú obmedzenia robené tak, aby vynikla práve priorita idividuality pretekára nad doplnkami, ako sú plavky, alebo naopak hokejky, korčule atď. a preto si protirečíš s tým, na čo upozorňujem ja, že ak niekto obmedzuje druhého, pretekára, aby mal k dispozícii zrovnateľnú pohonnú jednotku a nie o 40-60 k menej, zákonite nemôže rovnocenne konkurovať a je tým diskriminovaný. 02 Úplne si nepochopil daný problém v F1 a mýliš si pojmy ! 02

+ 6 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000046

uzivatel000046

194.228.216.XXX
Prečo nemohol Mercedes minúť peniaze rozumnejšie ako Renault? Prečo automaticky usudzujete, že ich minul viac?
Podľa čoho posudzujete nezmyselnosť nových motorov?
Skúsme trochu histórie. Všetci výrobcovia motorov sa vyhrážali, že ak nebudú nové motory, tak z F1 odídu. Všetci do jedného.
V poriadku, Toyota a BMW odošli, ale Honda sa vrátila a podľa všetkého o návrate uvažuje aj VW.
Iste, každý mal o novom motore nejakú predstavu. Dnešná podoba je kompromis, ktorý asi nevyhovuje nikomu. Tak to už pri kompromisoch býva.

Väčšina zainteresovaných sa zhodne, že rozdiel nie je priamo v motoroch, tie sú viac menej rovnaké, ale v hybridnej technológii. Tam mal patrne Mercedes náskok, ktorý jednoducho preniesol do F1. Nemusí to automaticky znamenať, že do toho nalial najviac peňazí. ( mimochodom, Williams dokázal technológiu Mercedesu ešte vylepšiť !!! V Grove do toho určite nenalievajú najviac peňazí zo všetkých )

Wolff obhajuje vlastnú výhodu, to je všetkým jasné, o tom medzi nami nie je spor.
Spor je len o tom, že sa mýlite ako ju obhajuje. Poukazovanie na náklady je v dnešnej dobe ten najsprávnejší argument.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

178.41.69.XXX
O cene nemusime dlho spekulovat - minule zaznela (tusim rovno z MB) nejaka cifra cca 200mil (?). To je mozne ale vzhladom na nejake zrejme pozadie (vyvojove), pravda bude tak dvojnasobok. Za 150-180-200mil by som zhruba ocakaval prave vysledok ako ma Renault ci Ferrari.

Z principu som sa tu davno/nedavno hadal "do krve" (snad spomeniete) napr. s Kaporom o nezmyselnosti tejto investicie. Ale ked je to nenavratne tak ako je, ocakaval by som iny scenar. Dorovnanie (aj sumy, nielen vykonu) skor ci neskor pride. Ale argumenty "Vlka" o dalsich nakladoch su proste hlupe. Prinajmensom je iste, ze toto (liatie penazi do tejto technologie) pri zarkcen sucasnom vyhlasovani o krize/stropoch/vysokych nakladoch pre "malych" je mimo realitu.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000046

uzivatel000046

194.228.216.XXX
Prečo je oháňanie sa nákladmi "mimo"?
Náklady sú dnes predsa téma dňa. O ničom inom sa nehovorí. Preteky nezaujímajú nikoho, Veľká cena je len ďalšia príležitosť na hádku o nákladoch, delenie príjmov a podobne.
Tu ste dosť vedľa, aspoň myslím.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

178.41.69.XXX
S tym odmrazovanim mam nejaky nazor, ale primarne sa moj prispevok tyka argumentacie MB o "zvysovani nakladov" na vyvoj"...
Keby sa Toto oprie vetou - "pravidla su pravidla" nepoviem ani slovo, ale ohanat sa nejakymi nakladmi je proste mimo.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.199.XXX
mercedes je najlepsi
renault je najdrahsi
ferrari je najhorsie ale najlacnejsie

keby sa porovnaval cena/vykon tak tam vyhrava mercedese

+ 1 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.199.XXX
ale kto moze za to ze renault velka automobilka sa sprava ako nejaky maly nezavisly vyrobca motorov?
chciet na dodavkach motorov do f1 generovat priamy zisk a zaroven vyvinut konkurencieschopny motor je nemozne pokial tam su automobilky ktore pocitaju s tym ze zisk im bude generovat reklama
preto bol vyvoj v renaulte poddimenzovany lebo ak by chceli tvorit zisk a zaroven investovat tolko co mercedes tak tie motory musia predavat niekolko nasobne drahsie a to by si ich nikto nekupil

teraz by ale renault uz chcel odmrazovat vyvoj lebo dostali od redbullu investicie a zaroven aj noz na krk ze bud bude aj renault viac investovat do vyvoja alebo sa RB poberie prec

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

109.81.245.XXX
nejhorsie neznamena nejlacnejsie

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000046

uzivatel000046

194.228.216.XXX
No veď dobre, Horner sype do aera, Wolff do motora a Mattiacci do vetra.
Aj modelu rozumiem. Mercedes by vynaložil do vývoja rovnako veľa peňazí, či by vyvíjal motor len pre seba, alebo či ho bude predávať. Z tohoto pohľadu je každý motor predaný za viac ako je výrobná cena čistý zisk.
Lenže rovnako je na tom aj Ferrari. Taktiež by museli vyvíjať motor pre seba. Prečo prenášajú všetky náklady na zákaznícke tímy.
Že je Renault tam kde je, presne povedané v strede svojho hrdého loga ja len jeho chyba. Nemôžu jeden deň byť "hnacou silou" F1, na druhý deň z nej odchádzať, na tretí vydierať. Nech sa už páni z krajiny galského kohúta rozhodnú, čo vlastne chcú a nech večne neplačú ako vypelichaná sliepka.

Riešenie je jednoduché. Nech sa vo Ferrari a Renaulte zaviažu, že náklady neprenesú na zákazníkov a tým vyrazia Wolffovi z ruky hlavný argument. Kde je problém?
Ibaže by mala pravdu Monisha, že malé tímy tu vlastne nechcú. Lenže potom je Wolff vlastne dvojnásobný hrdina, zároveň bojujúci za pravidlá aj malé tímy. Povedané s klasikom " To sú paradoxy" 04

PS O tom, kto koľko kde presne nasypal sa hádať nebudem. Na sieti lieta toľko šialených čísel, že svoju pravdu dokáže asi každý, viď nedávne odhady delenia príjmov. Jeden zdroj hovoril o miliarde, Saward táral bezmála o dvoch. Keď to ešte párkrát premenia z libier na doláre a naspäť na európske peniaze budú z toho aj tri. Veriť sa tomu veľmi nedá.
Že do toho najviac nalial zrovna Mercedes je asi tak pravdepodobné, ako že Ferrari tam dalo motor z Iveca a Renault z Clia.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.199.XXX
najlacnejsie je ferrari

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

195.91.7.XXX
Jaj a este jedna vec - cena motora - cena za "kus" je velmi pohybliva polozka. Medvedi maju "iny model". Mozno na viac rokov atdatd. Nedivim sa, veria si a zrejme sa im to aj "oplati". Oni nutne nepotrebuju "zarobit" na motoroch, väcsi zisk moze byt z "aha ako sme to vsetkym natreli/mercedes je najlepsi" atdatd.04

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama