Nejrychlejší zastávku v Brazílii předvedl opět McLaren: Buttona v 27. kole přezul za dvě sekundy. Zbylé dvě byly také výborné, obě pod 2,7 s. Tentokrát k rychlosti přidali mechanici i konzistenci, jejich pilot po závodě mohl radovat ze čtvrtého místa.
Výboný výkon předvedl v 48. kole Red Bull, když Vettelovi vyměnil pneumatiky za 2,1 vteřiny. Škoda jen podprůměrné první zastávky - kvůli tomu dosáhl lepších průměrných časů Lotus u Maldonada, když převedl parádní zastávku v 27. kole (3,1 - 2,2 - 2,4 s).
Kvalitnější práci odvedlo už je Ferrari na Alonsově monopostu (2,6 - 2,5 - 2,4 s). U Kimiho došlo k technickým problémům, když opět selhal přední zvedák. Jeho druhá zastávka se protáhla na 7,4 s a Fin byl nakonec svým španělským kolegou předjet.
Massa a Pérez si za překročení rychlosti v boxech museli před svou druhou, resp. třetí zastávkou odbýt pětisekundovou penalizaci stop & go, během které nesmí mechanici na voze pracovat. U Williamsu však čekali 6,5 sekundy místo pěti.
Do Velké ceny Brazílie odstartovala většina na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé si pro začátek vybrali jen Grosjean, Hülkenberg, Kvjat a Sutil. Všichni kromě Räikkönen jeli na tři zastávky, Kimi si vystačil se dvěma - vzhledem k této strategie dnes předvedl výborný výkon.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedli Hülkenberg a Kvjat - oba shodně 11 kol, což odpovídá 15,5 % závodu vypsaného na 71 kol. Na středně-tvrdých toho nejvíce odkroužil Räikkönen: 36 kol (50,7 % velké ceny).
Měkká směs byla o sekundu rychlejší než středně-tvrdá, teploty asfaltu dnes opět překročily 50 °C. To bylo více, než týmy čekaly, a vedlo to k tvorbě puchýřů i k drolení pneumatik, obzvlášť na začátku závodu, kdy byly vozy velmi těžké. Neovlivnilo to ale výkonnost pneumatik. Meteorology avizovaný déšť opět nepřišel.
V grafu níže si můžete prohlédnout strategie jezdců včetně toho, kdo kdy použil čerstvou a kdo použitou směs pneumatik:
Legenda: