V posledních závodech se mu přitom dařilo - v Suzuce dojel pátý a v Soči dokonce čtvrtý. Naději na další zlepšení mu však hatí nutná výměna jeho převodovky.
"Měním převodovku, což bolí - tedy trest v podobě odsunu o pět míst dozadu," prozradil včera v Austinu britský pilot. Doufá ale, že vyšší teploty v neděli pomohou zvolit týmům rozmanitější strategie, což by mohl využít k posunu vpřed.
"Myslím, že jsme teď velmi dobří v řízení teploty a věcí kolem našich pneumatik, teplo tedy bude dobrou věci. A také to pomůže zamíchat zastávkami, což opravdu potřebujeme, abychom těch pět míst získali zpět," vysvětluje Button.
"I kdybych se kvalifikoval čtvrtý nebo pátý, pak by z toho stejně byla 10. pozice na roštu. A začínáte na starých pneumatikách, zatímco kluci za vámi na nových. Hloupé pravidlo," kritizuje pilot McLarenu nutnost startovat na použitých pneumatikách z kvalifikace v případě prvních desíti jezdců.
McLaren MP4-29 v Austinu - nejen s nově zbarveným logem SAP, ale také s několika novými díly (foto: McLaren)
McLaren v posledním závod odskočil Force Indii na 20 bodů a posunul se na páté místo v šampionátu. V závěru sezóny usilovně vyvíjí letošní monopost, téměř všechny věci lze totiž díky neměnným pravidlům přenést i do příští sezóny. Do Austinu například přivezl nový nos, který pomáhá dostat více vzduchu k podlaze a zvýšit tak generovaný přítlak.