DISKUZE K ČLÁNKU Bude se v Suzuce projíždět zatáčka 130R i letos naplno? Podle Sutila těžko

Týmy se přesouvají do Japonska, kde se o víkendu pojede závod na zajímavém okruhu v Suzuce. Podle pilota Adriana Sutila letos zatáčku 130R sotva projedou na plný plyn.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Bude se v Suzuce projíždět zatáčka 130R i letos naplno? Podle Sutila těžko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 03.10.2014 13:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 30.09.2014 15:58
OK, povrch má jistě nějaký vliv a vyasfaltování… »
» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 30.09.2014 13:04
Nevpomínám si, že by se v posledních 30-ti… »
» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 30.09.2014 13:15

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    178.255.168.XXX
    Naplno, naplno... Nechápu, proč se vůbec legendární zatáčky 130R nebo třeba i Eau Rouge před cca dekádou předělávaly, aby byly jednodušší na projetí. Bezpečnost? Kdo se bojí o svou bezpečnost, ať jede pomaleji. Dřív se 130R nikdy naplno jezdit nemohla a bylo to dobře - jen ať piloti ukážou, kdo na to "má koule". 02

    Takže jestli jim to letos díky snížení aeropřítlaku naplno nepůjde, bude to jedině dobře. 01

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Nevpomínám si, že by se v posledních 30-ti letech na Eau Rouge a 130R něco změnilo. Možná tak únikové zóny. 03

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jens

        109.81.245.XXX
        Změnilo - máš krátkou paměť. Natřeli obrubníky! 04

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          11

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.255.168.XXX
            Tak se podívej na odboard 130R 2002 a potom 2003. 2002 to byla jednoduchá zatáčka o konstantním poloměru, která se pod plným plynem nejela ani v Q, v 2003 už byla předělaná, začínala o dobrých 30 m dřív a jela se naplno.

            V Eau Rouge se měnil cca ve stejné době hořejšek. Obojí bylo kvůli bezpečnosti. Ve 130R se okolo r. 2000 stalo několik nehezkých karambolů a v Eau Rouge se nehezky rozbil v F1 tuším Zonta a ještě někdo.

            BTW, původní tvar začátku 130R je pořád vidět na satelitním snímku na google maps.

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Pustil jsem si onboard Suzuky Senny z roku 1989, Sata z roku 2002 a Schumiho 2010. Nějaký velký rozdíl tam nevidím, ale připouštím, že působí v roce 1989 trochu ostřeji. Nicméně je celkem zřejmé, že tam není žádné místo na únikové zóny, takže jsou případná opatření celkem logická. 03
              Na Eau Rouge je video z onboard od roku 1991-2013 a vůbec nic viditelného. I kdyby se změnil hořejšek, plyn se ubírá před spodní pravotočivou částí, takže se tím nic nezměnilo. To, že se jezdila na plný plyn je způsobeno vyšším přítlakem, ne změnou tratě. 03

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.255.168.XXX
                Měnil se i tvar Eau Rouge ( [odkaz na stránku] byť jenom lehce a spíš šlo o povrch, vyasfaltování únikovek a tak. Každopádně si živě vzpomínám, že se o tom tehdy mluvilo a i někteří z jezdců říkali, že je teď Eau Rouge o trošku lehčí. Takže nejen vyšší přítlak, bohužel.

                Jakoby nestačilo, že auta i přes různá omezení už pěkně dlouho jezdí jako po kolejích. Když si vzpomenu, jak se piloti s auty prali v 80. letech a vlastně i po zákazu aktivních podvozků v 90., chce se mi při každém zjednodušení (= zprznění) starých tratí brečet. 09

                + 1 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.255.168.XXX
                  tohle snad bude fungovat:
                  [odkaz na stránku]

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  OK, povrch má jistě nějaký vliv a vyasfaltování únikovek jsem registroval. Ty však na průjezd vliv nemají a jsou tam logicky užitečné. Ale letos se tam tuším na plný plyn už nejezdilo, takže bys měl být spokojen.
                  U 130R je upravení rozumné. Pamatuji si tam nějaké těžké nehody. Únikové zóny se tam postavit nedají, tak se nedalo dělat nic jiného, než to upravit dřív, než se tam zase někdo zabije. Suzuka je plná rychlých zatáček, které se nedají jezdit na plný plyn a tak mi tato úprava nijak nevadí.

                  + 3 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.255.168.XXX
                    V Monaku se nové únikové zóny také udělat nedají a pořád se tam jezdí (byť ta "nová" šikana za tunelem si mi taky pranic nelíbí). Navíc úprava 130R byla kvůli motorkám, ne kvůli F1. Jenže i v upravené 130R došlo hned další rok k úmrtí a motorky tam už nejezdí. Ergo celá úprava byla k ničemu, naprosto zbytečná!
                    Ale chápu, že když jsi ani nevěděl, že je předělaná, tak ti to nevadí. 03

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      147.229.7.XXX
                      V Monaku není jediná zatáčka, kde by se jezdilo ke 300 km/h. A na těch dlouhých rovinkách, kde se rychlost k tomu blíží, únikové zóny jsou (cílová rovnka a za tunelem). V ostatních rychlejších úsecích je to řešeno tak, že se při nárazu vůz po svodidlech "sveze" a nenaráží na ně kolmo. A to je důvod úpravy šikany za tunelem i 130R. Narazit v 300 km/h KOLMO na svodidla je téměř trest smrti za malou chybičku. Myslím, že je to naprosto zbytečné, když to závodění nijak neovlivní. Za tunelem je pořád technicky náročný úsek a ve 130R se sice jezdí naplno, ale o to rychleji se přijede do poslední šikany. Takže pořád se musí prokazovat umění pilotů. To, že se tam teď nikdo nezabije mi nijak nevadí. A není to proto, že si nepamatuji každou malou změnu každé tratě. Nedívám se na F1 abych viděl krev. 03

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • kakaa

    85.71.39.XXX
    no tohle je nejlepší trať spolu s belgií

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno, bude to zas nová výzva,... ...prejsť túto zátačku naplno a komu sa to podarí v tréningu a ostane na trati, bude s autom určite spokojný pre kvalifikáciu aj závod. 01 Pneumatiky sú zo strany Pirelli zvolené pre závod dobre, takže by nič nemalo stáť v ceste. 11

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama