DISKUZE K ČLÁNKU Prohlášení týmů po závodu na Hungaroringu: "Rosberg měl vyhrát," tvrdí Wolff
HUNGARORING - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ PO ZÁVODĚ; Jak hodnotí pilot a hlavní zástupci týmů vzrušující Velkou cenu Maďarska, která startovala za mokra a ve finiši společně bojovalo několik jezdců?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Prohlášení týmů po závodu na Hungaroringu: "Rosberg měl vyhrát," tvrdí Wolff
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času
-
-
-
Chasnik
17:46 27.07.2014 217.117.213.XXXTo je zase keců - protežovat, krajani apod. Je to jednoduché - tým chce maximalizovat bodový zisk. Takhle mají P3 a P4. V době, kdy Nico dojížděl Lewise (po druhém stopu, ne v závěru závodu), to vypadalo na P1 pro Nica a P2 nebo P3 pro Lewise. Proto se ho snažili dostat dopředu. Kdyby to bylo obráceně, požádali by Nica, aby Lewise pustil.
Stačí sledovat livetiming a trošku počítat...
Že Lewis týmového kolegu nepustil, je z jeho pohledu logické. Na druhou stranu, Nico byl příliš konzervativní. Měl do toho jít natvrdo. Nakonec, Lewis je ten, kdo musí dohánět a dát si bacha na případné další výpadky. Pokud by došlo ke tvrdému souboji, tak by při případném odpadnutí obou jezdců více prodělal Lewis.
Tím nechci říct, že bych si to přál, je to pouze pragmatická úvaha.-
zipp
18:18 27.07.2014 89.103.184.XXXkdyby se k němu nico přiblížil, tak by ho Lewis pustil. Proč by ale měl tak výrazně zpomalovat, když se na něj Nico nebyl schpnej ani dotáhnout?
Největší problém vidím ale v tom, že Nico na dominantním autě nebyl čtvrt závodu schopnej se dostat přes Vergneho s autem z hloubi pole. Kdyby jej na začátku předjel, k ničemu takovýmu dojít vůbec nemuselo.-
anonym
18:38 27.07.2014 80.95.126.XXXProtože v době, kdy se Nico zasekl, tak byla nezávodní stopa stále příliš mokrá, to už neplatilo, když se do svého tažení naplno pustil Lewis. Nebude úplně nejlehčí někoho na takovéto trati předjet, když kdekoliv mimo ideální stopu je voda. Alespoň tak to vidím já, nechci se dohadovat.-
anonym
18:48 27.07.2014 194.213.46.XXXLewis zaútočil jen kolo (nebo 2) po té, co Nico zajel do boxů. Trať byla dost suchá, když se snažil předjíždět už Nico, takže to bylo čistě o odvaze a umění předjíždět. (Lewis je odvážnější, agresivnější a využil momentu překvapení - v té zatáčce bych to nečekal ani já)
-
-
-
-
anonym
19:36 27.07.2014 178.255.168.XXXZa to by pak asi dostal v boxech pěkně po papuli. Obrazně řečeno, samozřejmě.
Já bych ještě neházel flintu do žita, pořád zbývá dost závodů. Jestli bude boj o titul stejně těsný i v říjnu, emoce z nich budou úplně stříkat a hádám, že se ještě nějakého vzrůša ze strany pilotů Mercedesu dočkáme. Jen škoda, že mají tak obludný náskok v technice. Největší fór by byl, kdyby se ti dva rvali a titul jim nakonec vyfouk někdo jiný, jako v 2007 u McL. -
-
-
Hr3bec
22:58 27.07.2014 213.155.255.XXXNo nevím jestli je tohle dobrá úvaha zrovna :-)
1.Ano kdyby se vyřadili tak by rozestup zůstal stejný, ale vzhledem k tomu, že Lewis s body skoro nepočítal a Rosberg startoval z PP, tak by to asi více štvalo Rosberga.
2.Mohl vypadnout Lewis a Nico by si polepšil....
3....ale taky to mohl odskákat jen Rosberg a mohl jít s 0 a Ham mohl být na +15.
Takže to nevím co bys na to říkal pak :-)-
Mike17
23:38 27.07.2014 93.99.87.XXXJá Lewise neodsuzuju, dělají to oba. Jen říkám, že kdyby zůstal na trati, nikdo by mu to nemohl vyčítat. Pravidlo kdo jede první volí stopu dávno neplatí. V pravidlech je, že pilotovi vedle musíš nechat místo. A Rosberg vedle byl. Ale to neznamená, že bych chtěl Lewise trestat. -
Chasnik
23:49 27.07.2014 217.117.213.XXXNeřikal bych na to pak nic jiného, anžto jsem jasně řekl, že bych si to nepřál.
Nevím, podle čeho posuzuješ úvahy na dobré nebo špatné, tahle je logická a pragmatická a nemá ambice býti "dobrou" :)
Vychází z jednoduchého matematického výpočtu. Jeden jezdec má více bodů a ten druhý potřebuje získávat body navíc, aby do dohnal a předehnal. Vzájemná kolize obou jezdců způsobí, že bodový rozdíl zůstává stejný a počet příležitostí "toho vzadu" na vylepšení pozice se snižuje o jednu. Čistě teoreticky, pokud zezadu nikdo další neohrožuje, tak se dá "dobrou kolizí" pojistit titul, viz Senna 1990 nebo Schumacher 1994. A dopředu zdůrazňuju, že tomuhle řešení nefandím.
A v posledním kole je jedno, kdo startoval první a kdo poslední, bere se aktuální pozice. Copak asi Nica štve víc - že od startu ztratil 3 pozice nebo že skončil za Lewisem? Start se nepočítá, počítá se cíl...-
Fanda.LH
23:50 27.07.2014 109.81.209.XXXDo praviděl bych se nepouštěl... Tohle není o pravidlech, jako spíš o zvklosti a domluvě... Obvykle se bere ohled na borce na vnitřní straně. Když je v předu, tak si prakticky může jet jak chce... To co předvedl LH jsem viděl mnohokrát i s kontaktem (Vzpoměňme loni Kimi vs Grosjean) a vždy to prošlo... -
Fanda.LH
23:50 27.07.2014 109.81.209.XXXDo praviděl bych se nepouštěl... Tohle není o pravidlech, jako spíš o zvklosti a domluvě... Obvykle se bere ohled na borce na vnitřní straně. Když je v předu, tak si prakticky může jet jak chce... To co předvedl LH jsem viděl mnohokrát i s kontaktem (Vzpoměňme loni Kimi vs Grosjean) a vždy to prošlo... -
Fanda.LH
00:08 28.07.2014 109.81.209.XXXChasníku nehroť to... Tyhle incidenty, o kterých mluvíš by už dneska neprošli... Tak je ani nepřipomínej... Kdyby Nico sejmul Lewise a nebo to ke kolizi dotlačil, tak by to taky mohlo skončit jeho diskvalifikací ze sezóny nebo spíše stop na 3 závody apod... Je zkrátka jiná doba... -
-
-
-
Chasnik
10:13 28.07.2014 78.24.10.XXXAle já to nehrotím, jenom rozvíjím tu myšlenku, že Lewis má být tím, kdo si musí dávat pozor, protože případný společný neúspěch při kolizi je větší ztrátou pro něj. A případný incident v posledním kole v zatáčce 2 lze těžko srovnávat s těmi, které jsem zmínil jako příklad. Hlavně ten Sennův byl s jasným úmyslem soupeře sestřelit, ani to nezastíral.
Dovolím si tvrdit, že pokud by Nico v té zatáčce zůstal na vnějším okraji tratě v momentě, kdy byl předním kolem v úrovni Lewisovy hlavy nebo začátku bočnic, a Lewis do něj najel, tak by nebyl Nico potrestán za tu kolizi - a o diskvalifikaci nebo stop na více závodů by vůbec nemohla být řeč. Právo stopy jezdce vpředu je limitováno povinností nechat prostor. Na vnějšku se to toleruje více než na vnitřku, takže případná penalizace Hamiltona by se taky zřejmě nekonala. I když by Lewis musel vysvětlovat, proč Ricciarda o pár kol dříve nechal projet a stájového kolegu zazdil...-
-
-
Chasnik
20:30 28.07.2014 217.117.213.XXXAnebo by se potkaly PZ kolo Lewise a LP Nica a Lewis by letěl podobně, jako Gutti v Bahrajnu nebo Massa v Německu. Podotýkám, že v obou případech formule vzadu s nějakými šrámy přežila a mohla pokračovat v jízdě. Auto, které je "hore kopytama" už většinou nejede...
Spekulování o tom, jako dopadne kontakt obou jezdců, je ošemetné a záleží na centimetrech, nikdy se nedá předpovědět.-
odin
21:54 28.07.2014 77.240.96.XXXNico má právo zůstat na trati stejně, jako každý jiný pilot. A tak také měl na trati zůstat třebas v Kanadě, když si ji zkrátil. Bohužel tehdá jsi tu vehementně bránil Nica a jeho manévr. Asi tehdá neplatilo to, co nyní, že? Tehdá na tom vydělal a tak podle tebe, mohl trať opustit. Nyní na svém výjezdu mimo prodělal a tak je tvůj pohled zcela opačný. Proč mne to stále překvapuje?
Jinak je obtížné určit čí vinou by byla kolize úmyslná. Ale jedno je jasné. Při předjíždění vnějškem jsou oba, jak bránící, tak útočící, piloti vynášeni odstředivou silou. A tudíž výjezd na okraj a někdy i mimo trať je logickým vyústěním manévru. A zůstávat na trati je z hlediska Nica, nesmysl. Buď chtěl předjíždět a musel jet rychleji (tudíž čelil větší odstředivé síle, která ho vynesla mimo trať), nebo předjíždět nechtěl a pak by útok pouze naznačil a chtěl by jen sejmout Lewise. Z mého pohledu by byla jasná vina na straně Nica. A to neberu v potaz ani kalkul s body. Lewis si zkrátka žádnou kolizi dovolit nemůže. Což ty samozřejmě ignoruješ.-
Mike17
08:43 29.07.2014 90.177.207.XXXOdine, Odine. Zkrácení šikany je to samé??? To se nikdy netrestalo a proto nevím, proč bych tam měl chtít trest pro Nica. Proč ti nevadí, že to udělal v neděli Alonso?
Když zmiňuješ Kanadu, proč jsi nezmínil první zatáčku závodu, kde to byla opravdu stejná situace, jen pořadí bylo obráceně??? Nebude to proto, ze jsem to viděl stejně jako Bahrajn a tudíž stejně jako teď? A přiznat, že STEJNÉ situace posuzují stejně, se ti nějak nehodí. Tak vytáhneš situaci naprosto odlišnou a divíš se, že ji vidím jinak.
Ten předjíždecí manévr jsi popsal hezky. Takže Ricci chtěl Hama sundat? Proč v tomto případě odstředivá síla na Hamíka nepůsobila? V čem byl podle tebe rozdíl? Toho čtvrt auta, co byl Ricci víc vepředu, nebo v tom, ze Ricciho máš rád? Ven totiž Nica nevynesla odstředivá síla, ale Hamilton.
A poslední větou jsi to zabil. Celou tu diskusi jsem začal tím, že bodově neměl Nico co ztratit. To podle tebe znamená, že to ignoruji??? Bože, začni ty příspěvky číst celé. -
Chasnik
08:59 29.07.2014 78.24.10.XXXodine, když máš oproti soupeři o hodně čerstvější gumy, navíc měkčí směs, tak se ti s odstředivou silou bojuje mnohem lépe. Ricci se s ní v tom samém místě taky slušně vypořádal. To, co Rosberga v onom místě zbrzdilo a poslalo vnějšími koly na obrubník, nebyla odstředivá síla, to ti garantuju
-
-
-
-
anonym
09:06 29.07.2014 178.255.168.XXXV článku 20.3 sportovních pravidel sice je, že pilotovi vedle musíš nechat místo, ale je to napsané trochu jinak než naznačuješ.
"... každý pilot navracející se zpět do závodní stopy poté, co dříve bránil svou pozici mimo ni, musí nechat alespoň jednu šířku vozu mezi svým vozem a okrajem trati na vjezdu do zatáčky." Nejsem překladatel, takže to asi není přeloženo dokonale, ale je zřejmé, že se tady mluví o obraně na rovině před zatáčkou. Stejně je tomu i v následujícím článku, kde je přímo zmíněno "... na rovině a před jakoukoliv brzdnou zónou...".
Výjezd ze zatáčky je ale přece něco úplně jiného. Pilot kouká na opačnou stranu, takže si třeba ani nemusí všimnout, že má za sebou (nebo už částečně vedle sebe) na vnějšku soupeře, tudíž dokud není útočník s obráncem aspoň na stejné úrovni a nemá vyšší rychlost, je na něm, aby se včas stáhl a nemusel ven z trati. Takhle se prostě jezdí. Taky by se mi líbilo, kdyby si dávali víc prostoru a jezdili čistěji, jenže F1 není charitativní exhibice, že jo?-
odin
13:01 29.07.2014 77.240.96.XXXVýjezd mimo trať je vždy výjezd mimo trať, pokud se domáháš práva zůstat na trati. Miku, já jsem s demagogií nezačal. To ty. Já ti ji jenom vracím.
Nico nezvládl průjezd šikanou v Kanadě, stejně jako nezvládl předjížděcí manéver v posledním kole Maďarska. To je vše. Nevidím v tom nic rozporuplného.
Pokud chceš do své demagogie tahat ještě Alonsa, tak proč ne. Můj postoj je jednoznačný. Já bych za zkrácení tratě neprojetím šikanou dával pentli. A to jak Nicovi, tak Ferdovi. Mám odlišné chápání těchto situací, než je oficiální. Pro mne je větším prohřeškem neprojetí šikany bez souboje, než v souboji. Tam totiž nastává vytláčení a obava neproježděvšího pilota z kolize. Bohužel se to netrestá, respektive trestá jen při souboji - viz loňské Monako. (Já bych spíše Alonsa netrestal loni a letos v Maďarsku ano.)
V případě Ricciho a Hama už jdeš ve své demagogii do extrému. Jak jinak, že?
-
odin
13:13 29.07.2014 77.240.96.XXXPodívej chasníku. Pokud chceš jít do souboje s pilotem na opotřebovaných gumách, musíš také počítat, že tento pilot bude zvládat auto trochu hůře.
Reagoval jsem pouze na demagogii Mika17, který nejprve tvrdil, že Nico měl zůstat na trati. Což by dle mne zapřičinilo kolizi. Máš snad jiný závěr?
A když jsem mu napsal, že by kolize byla úmyslná, tak (pro něho typicky) napsal, zda by šlo o úmysl Nica, nebo Lewise. Což je další demagogie. Lewis byl na horších gumách a útok z vnějšku byla kravina. To musel vědět i ten největší diletant. Bylo jasné, že si vnějšek pohlídá a navíc ho to pěkně vyneslo. Tak že, odstředivá síla vynesla Hamíka a ten vytlačil Rosberga. Máš s tímto vysvětlením nějaký problém? Podle mne běžný neúspěšný manévr. Když Nico viděl, že nemá šanci na úspěch, tak se stáhl a ovezl body pro tým za 4.flek. Není třeba vymýšlet bláboly o zůstávání na trati apod.-
Chasnik
19:39 29.07.2014 217.117.213.XXXHamika nevynesla ven odstředivá síla, jak tu zatáčku při obraně projíždí ukázal, když se bránil Riccimu. Prostě tam Nica zavřel. Na penaltu to nebylo, takhle piloti při obraně pozice dnes jezdí.
Ta myšlenka, aby Nico zůstal na trati a nechal Lewise do sebe narazit, není od věci. Ne, že bych ji úplně podporoval, ale z Rosbergova pohledu by to mělo svoji logiku. Ale to už jsem vysvětloval jinde.
A ten útok zvnějšku v zatáčce č. 2 není kravina. Zkouší to tam více pilotů a nejen letos. Pokud se ti povede tam zůstat aspoň vedle bránícího pilota, tak máš další rychlou zatáčku na svoji ruku. A trojka vynáší, takže ten na vnějšku musí zákonitě povolit, jinak končí jako Eric ...-
odin
20:11 29.07.2014 77.240.96.XXXMně se líbí, jak ve svém fandovství dokážeš popírat i fyzikální zákony.
Na jedné straně tvrdíš, že Nico měl čerstvější a lepší gumy,než Lewis. Na druhé straně jsi ochoten popřít Hamíkovo opotřebení pneu, na kterých zvládl dvojnásobnou vzdálenost.
Pro objasnění, odstředivá síla působí VŽDY na VŠE co se pohybuje po oblouku a eliminovat ji mohou různé faktory. Mezi nimiž je i přilnavost pneu. A že v posledních letech platí: čím použitější pneu, tím horší jejich vlastnosti (vč. přilnavosti), je nabíledni. O tom tě doufám nemusím přesvědčovat. Tak že by asi Nico těžko obstál, kdyby došlo na vysvětlování kolize před vrchností Merglu. On je totiž rozdíl mezi 25 body pro tým a nulou. Tak že logika z pohledu Nica jde stranou. Podstatný je tým a jeho zájem. Bohužel, Mike17 a nejspíše i ty, si toto neuvědomujete. Nebo spíše uvědomujete (alespoň v případě Mika) pouze, když se vám to hodí do krámu.
K poslednímu odstavci. Ok. Ale musíš brát (respektive Nico) v úvahu, že Hamík patří (ať se ti to líbí, nebo ne) k TOP pilotům. A ti moc chyb nedělají.
-
-
Mike17
14:27 30.07.2014 90.177.207.XXXPokud ti šlo tedy pouze o právo zůstat na trati, pak ho měl Nico i v Kanadě. Jen ho nevyužil. Nepleť si to s povinností, tu neměl v obou případech.
Pokud myslíš, že by měli být piloti trestáni za JEDNORÁZOVÉ nepřijetí šikany, pak to považuji za trochu přísné. Ale proč ne. S jednou podmínkou. Že se to oznámí předem a nebudou trestat jednoho, když nikoho předtím za to same netrestali.
Demagogie? Zase? Stejné místo, skoro stejné rozmístění vozů. V jedné situaci podle tebe Lewise vynesla odstredivá sila a nemohl s tím nic dělat a ve druhé na něj žádná síla nepůsobila? A já jsem demagog??? Jo to je extrém.-
-
odin
17:17 30.07.2014 77.240.96.XXXNa to by ses musel zeptat Hama. Je to podobné, jako se ptát Nica, proč v Kanadě nezvládl šikanu, když ji vždy zvládal. Dokážeš to vysvětlit?
Já si to vysvětluji tak, že chyboval a nezvládl to. Stejně jako Ham v případě Ricciho předjížděcího manévru. Ale když porovnáš oba útoky, tak zjistíš, že DR započal útok mnohem dříve, dostal se na úroveň (možná lehce před) LH, pak probrzdil a v zatáčce, kde teprve NR začal útočit už Lewise předjel zcela. Ono se Hamovi hůře bránil dvojitý útok DR, oproti jedinému NR. Navíc RedBull má trakci úplně o něčem jiném. Bylo jasně vidět, jak to Daielovi sedí, když projížděl zatáčku a při tom předjížděl Lewise.
Hamík se s autem pral stejně jako Alonso. Nechápu proč popíráš opotřebení pneu. Kdyby mu auto sedělo, jako Riccimu, tak s Ferdou zamete, jako zametl s Vergnem a jako s nimi zametl Ricci. Stejně tak si nejsem úplně jist, zda měl Nico po té stíhací jízdě pneu ještě v tak dobré kondici. Dost pochybuji.
-
-
odin
17:36 30.07.2014 77.240.96.XXXMně nešlo vůbec o nic. Já chci vidět fér závodění a zde číst fér hodnocení. A v tvém případě jsem pochopil, že člověk, který obhajuje Schumachera a jeho sejmutí soupeřů v boji o titul, "radí" Rosbergovi stejné praktiky. A ještě máš tu drzost házet úmysl na jeho soupeře. A to jak v případě Schumiho prasáren, tak teď v tebou vymyšlené potenciální kolizi.
Což považuji za demagogii.
Jinak, co se týče jednorázového neprojetí šikany, tak komisaři mají možnost trestat i bez upozorňování. To, že jsou benevolentní, je druhá věc.
Pokud jsi to ale myslel tak, že by neměli trestat jednoho a druhého ano. Tak v tom jsme spolu zajedno.
Co se týče těch dvou situací, snad jsem vysvětlil níže. Jen dodám, že gumy měl Lewis (stejně jako Alonso) před kolapsem. A každé další kolo na nich bylo znát víc a více. Oproti Riccimu měl nevýhodu horších pneu, horší aerodynamiky a menšího přítlaku. (Tuším, že RBR jel s vůbec nevětším přítlakem). Zatímco v souboji s Nicem měl pouze horší pneu.-
odin
17:50 30.07.2014 77.240.96.XXXA ještě k tomu dodám. Takovýchto soubojů jsem za svůj život viděl spoustu. Zrovna Rosberg jinou obranu nepraktikuje a ani neumí. Nikdy jsem tu nečetl od nikoho názor, jaký jsi napsal ty. Proč jsi to neviděl stejně i v minulosti?
Vzpomínám na případ, kdy Nico Hama vytlačil zcela mimo trať. Ham ho stejně předjel a dostal za to pentli. Proč jsem tu od tebe tehdá nečetl rozhořčení na nespravedlnost komisařů a Rosbergovo počínání?
Až si ujednotíš své názory a srovnáš postoje, nebudeme spolu toli ve při.
-
-
-
Nasir
21:50 30.07.2014 213.216.61.XXXKdyž jsi nakousl tu přísnost posuzování, jak bys osobně hodnotil toto, ve 3:03, před předjetím. Jiná situace, ale opět se týká limitů tratě:
[odkaz na stránku]
Jinak divím se, že jste diskuzi tak natáhli. Proč si piloti na výlety ven na vnějšku už dávno nestěžují? Protože vědí, že je tam minimum místa a jaká je stopa, kterou oni sami jezdí. Není snadné ten manévr udělat správně tak, aby se pilot nacpal celým autem vedle a udržel se tam. Hamáč se zjevně bránil, ale Rosbergovi se to úplně nepovedlo, Riccimu ano.-
odin
07:23 31.07.2014 77.240.96.XXXNejen v čase 3:03, ale i v čase 2:38 se dostal Vettel celým autem mimo trať. Tak se to prostě stává, když pilot přežene rychlost v zatáčce. Nevím, co podle chasníka, Vettela mimo trať, v těchto případech, dostalo. Když evidentně ještě nebyl v souboji. A odstředivé síly tvrdošíjně odmítá.
Stejně tak by mne zajímalo vysvětlení Mika17. Který nechce připustit, že na předjetí po vnějšku, musí mít předjíždějící pilot pneu v diametrálně lepší kondici, než předjížděný, protože musí jet mnohem rychleji (po delší dráze se dostává vpřed), což jej pochopitelně vynáší více.
Poslední tvůj odstavec Přesně to se jim zde snažím vysvětlit. Že šlo o lépe provedený manévr, při lepším stavu auta Ricciho.
Když nad tím přemýšlím, tak se mi dostává odpovědi, proč s některými lidmi zde vedu sáhodlouhé spory. Máme zcela odlišnou filozofii a náhled na Fair-play. U mne je podvod - podvodem, úmysl - úmyslem, lež - lží atd. Mike a mnozí jiní se to snaží okecávat, a všemožně dokazovat za užívání presumpce neviny.-
Mike17
08:31 31.07.2014 90.177.207.XXXJe hezké vidět, jak tě to projetí šikany u Nica štve, přestože to jen letos udělala většina pilotů. Vysvětlení je celkem jasné, na tom není nic složitého. Později brzdil.
Stejně tak není složité pochopit, proč tam Lewis místo nenechal. Předvedl sam, že tam jde nechat místo. A ne jen on. Tudíž tvoje tvrzení, že by případná kolize byl umysl JEN ze strany Nica, je jen výplod tvé zaujatosti.
A nevím, jak jsi zase přišel na to, že popírám opotřebení. Jen je měl opotřebené s Riccim i Nicem. Ty dva manevry od sebe dělily jen 2 nebo 3 kola. A Nico měl gumy v lepším stavu než Ricci. To se dá dobře objektivně posoudit. Stačí se podívat na časy. -
Mike17
08:57 31.07.2014 90.177.207.XXXVíš co znamená demagogie? Že když obhajuju jednu "prasárnu" tak mi vyčteš že obhajuju VŠECHNY prasárny. A děláš to vytrvale u všech diskusí nejen o Schumim, ale i RB a dalších. Mohl bych napsat, že máš tu drzost házet to na Schumiho, ale já jiný názor za drzost nepovažuji.
Netuším jaký závod myslíš, ale jak tě znám, půjde zase o nějakou naprosto odlišnou situaci. Zkus to upřesnit a pak o tom můžeme diskutovat.
V rámci demagogie ignoruješ můj názor, že Nico dělal stejné manévry. Posuzuji ÚPLNĚ stejně manévry v Bahrajnu, Kanadě i tady a je mi jedno, jestli vytláčel Nico Lewise, nebo naopak. Tak prosím, až mi budeš příště vyčítat nejednotné názory, tak zkus použít aspoň jednou pravdivý příklad a ne tebou vytvořené přání.
-
-
Mike17
09:13 31.07.2014 90.177.207.XXXMoc nevím, co to má společného s diskusí s Odinem, ale slušně ses zeptal, tak odpovím.
Pokud jsem to dobře pochopil, tak před každým závodem stanovují pravidla o vyjíždění z tratě. Nevím jaké byly na Silverstone. Pokud je trestat měli, tak je měli varovat (to se pokud vím standartně dělává) a ,pak případně oba potrestat. Vzpomínám si, že jsem si přál trest pro oba už jen za ty trapné stížnosti.
Stačí to?-
-
Jens
09:19 31.07.2014 109.81.245.XXXJiž delší dobu pozoruji, že Odin argumentačně nestíhá (nejen tobě), svůj deficit snaží zakrýt generalizací a mistrnými odbočkami mimo téma. Dobře si uvědomuje, že nemá pravdu, a tak se snaží vytřískat maximum ze slepých uliček, do kterých se dostává. Přitom spoléhá, že diskutéři již nebudou mít chuť zkoumat od začátku, co kdo řekl, a že mu to projde. U těch bystřejších už dávno pohořel. -
odin
12:28 31.07.2014 77.240.96.XXXŽádný všechny prasárny ti nevyčítám. Jenom jsem pochopil, že tví miláčci mají z tvého pohledu právo prasárny dělat a ty pak rád házíš vinu na druhé.
Když srovnáváš souboj Hama s Riccim a Hama s Nicem a vychází ti že Ham měl jet stejnou stopu i v případě souboje s Nicem. A nebereš v úvahu fakt, že se mohl poučit z chyby, kterou udělal. Pak musíš také jasně říci, že případná kolize by byla úmyslná ze strany Nica. Jako důkaz by ti mělo posloužit, že Nico dokázal projet zatáčku bez kontaktu s Lewisem. Proč tady máš najednou jiný názor?
Jádro našeho sporu je v názoru na úmyslnou kolizi. To mě nadzvedlo, na to jsem alergický. A pokud máš pocit, že tě obviňuji z nejednotnosti názorů, pak ano. Ale je to myšlené tak, že jsi v případě Bahrajnu, Kanady atd. nikde nepsal o tom, že by vytlačený pilot měl zůstat na trati a měl sejmout toho druhého. Až teď, najednou. jinak bychom se dohadovali o tomto už mnohem dřív.
Z mého pohledu byl Nicův útok (tak, jak jej provedl) naivní, hloupý a odsouzený k neúspěchu. I v případě, že by Hama předjel, musel by dostat pentli. Ještě se podívám, který závod Ham předjel Nica vnějškem a byl potrestán. Bude to tak 3 roky zpět. Ale podobný případ byl nedávno Grosjean x Massa. Tam to sice nebylo v zatáčce, ale také se trestalo. Předjetí mimo trať se trestá, pokud nevrátíš pozici. A je jedno, zda předjíždíš venkem, nebo vnitřkem. -
odin
12:39 31.07.2014 77.240.96.XXXCo to meleš? Koho nenávidím?
Nesnáším pouze úmyslné "fauly" ve všem. A ještě více mne nadzvednou lidé, kteří tyto fauly prosazují a omlouvají.
Nico v tomto případě jasně dokázal, že nemá potřebu se snižovat k něčemu takovému, co bys mu ty a tobě podobní radili. U mne za to má. Sice prohrál bitvu, ale zdaleka neprohrál válku. Nevím proč bych ho za to měl nenávidět? To je zase tvoje přání.
Ano Fair-play v mém podání může být pro lidi, kteří vymýšlí kolize jako nástroj pro "polepšení si", poněkud zvláštní. Raději si nad tím ani nelámej hlavu, protože to stejně nemůžeš pochopit.-
odin
12:51 31.07.2014 77.240.96.XXXNic mne neštve. Já těžko mohu mluvit za piloty. (Tvé vysvětlení beru. Ale také to mohlo být "poruchou" jeho brzd. Problémy s nimi měli oba. Nebo něčím jiným).
Stejně tak je to i v případě soubojů v Maďarsku.
Vysvětluji si to tak, že v případě předjetí Ricciardem, jeho útok trval déle, byl lépe připravený a ve finále Hamilton udělal chybu. V případě Nica si vnějšek pohlídal. Navíc Nico se zmohl (vsadil) pouze na jediný útok.
Že se Lewis bránil jak Riccimu, tak Nicovi je snad jasné.
Objektivní časy, moc objektivní nejsou. Promiň, ale srovnávat časy na čistém vzduchu s časy za pomalejšími piloty a v soubojích, je dost mimo mísu. To bys snad měl vědět. -
Mike17
16:49 31.07.2014 90.177.207.XXXJá u svých miláčků vidím i ty prasárny. Mnohokrát jsem to dokázal u Schumiho, Vettela, Rosberga i Buttona. Jen ty to trvale ignoruješ. A stejně tak vidím pozitiva i u těch co nemusím. Tobě jen vadí, že u těch co nenávidíš, si dovolím vůbec něco obhajovat.
Konečně se na něčem shodneme. Hamík se ze souboje s Riccim poučil. A proto už žádné místo nenechal. A to je zcela vědomé a umyslné jednání. Tudíž zcela úmyslně Nicovi nenechal místo na trati a na případné kolizi by měl minimálně stejně umyslný podíl. Argument, proc v zatáčce jel bez kontaktu je naprosto stupidní. Přece proto, ze tam mu Lewis nechal místo na trati, na výjezdu už ne!!!
Já neříkám, že predjetí mimo trať se nemá trestat! Kde jsi na to přišel? Já jsem psal, že Nico MOHL zůstat na trati, protože na to měl právo a ztráta bodů obou by bolela Lewise víc. A to je důvod, proč jsem o tom nepsal v Kanadě. Riskovat vzájemnou kolizi si může dovolit spíš ten co má víc bodů. To v Kanadě Lewis nebyl. Samozřejmě bych mu to právo zůstat na trati neupiral. -
Mike17
16:59 31.07.2014 90.177.207.XXXPrávo mít možnost zůstat na trati je v pravidlech. Tudíž faul je pro mne to, že někdo toho druhého z trati vytlačí. Takže úmyslný faul by udělal spíš Lewis. A ty to obhajuješ. Stejně tak v Kanadě by se při případné kolizi dopustil faulu Nico. Uz mi rozumíš?
O nenávisti jsem psal v souvislosti s Vettelem, RB a hlavně Schumacherem.-
-
odin
17:50 31.07.2014 77.240.96.XXXMiku, to myslíš vážně? ...vědomě riskoval kolizi..? Doporučuji ti přečíst si přepis z radiové komunikace. Obzvláště Lewisovu hlášku v 68 kole. "Moje gumy jsou mrtvé". Ricci předjel Lewise v 67 kole. Rosberg útočil v posledním 70.kole.
Co mohl asi tak Lewis dělat?
A pak, že já jsem spekulant a vymýšlím konspirace. Od tebe to fakt sedí.
Nejprve napíšeš, že měl Nico zůstat na trati i přes nevyhnutelnou kolizi a na konci naší diskuze napíšeš, že kolizi riskoval Lewis.
Z toho mi vyplývá, že tvoje přání bylo, aby se Nico s Lewisem vzájemně nabourali. Dokonce víš, jak to měl Nico provést. Nikoliv Lewis, ale Nico!!! A závěr pro tebe je, že kolizi by zavinil Lewis.
Tak na to nelze už říci vůbec nic.
Jen doufám, že se nikdo z pilotů nesníží k prasárnám které tady ty a tobě podobní vymýšlíte a obhajujete.-
Mike17
18:52 31.07.2014 90.177.207.XXXTy nevíš co měl dělat? To nemyslíš vážně? Je to naprosto jednoduché. Jet tak rychle, aby Nica nevytlačil. Je to přímo jeho povinnost daná pravidly, jet tak, aby nechal soupeři vedle sebe místo na trati. Je hezké vidět, že pravidla u tebe platí pro všechny stejně, tedy až na pár výjimek. Za agresora označuješ toho, co se jen snaží zůstat na trati a za oběť toho, co se z ní snaží někoho vytlačit.
To je to fair-play?
Že jsi na to neměl stejný pohled, když Vettel vytlačil v Monze Alonsa? Tam ti ten víc vzadu jedoucí vnejskem jako agresor nepřipadal.-
odin
19:40 31.07.2014 77.240.96.XXXOn měl Vettel v Monze dvakrát tak staré a ojeté pneumatiky? To je další novinka. Miku, fakt perlíš.
Než se budeš pouštět do pavidel, přečti si reakci anonyma kousek níže. Hamík nejel nijak v rozporu s pravidly. A pokud by se Nicovi předjížděcí manévr podařil, byl by s největší pravděpodobností on vyhodnocen, jako ten který pravidla porušil. To jen na okraj. Zoufalí lidé dělají zoufalé věci, Miku.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
23:18 01.08.2014 77.240.96.XXXAno je to o gumách. Pneumatiky, které nemají dostatečnou výkonnost totiž kloužou a nedrží směr. Tudíž logicky díky nim, může pilot vytlačit mimo trať svého soupeře, aniž by to chtěl udělat. Ale to jsme zase na začátku diskuze o odstředivých silách. Tak že kolovrátek může začít nanovo.
Můžeš si tu s Jensem notovat. On nesmysly a demagogii nejen chápe, ale i šíří. Mě to už nebaví, vysvětlovat tu jednoduché věci.
Děkuji za diskuzi. Přinesla mi důležitý poznatek. -
-
Mike17
11:15 02.08.2014 93.99.87.XXXKdybych viděl sebemenší ustřelení Lewise, které by způsobilo vyjetí na kraj dráhy, tak bych tento argument bral. Ale on přejel naprosto klidně na vnějšek tratě, takže v tom byl jasný úmysl tam nenechat Nicovi místo. Stejná odstředivá síla na něj působila i o pár kol dřív a jak jsi TY správně podotkl, Lewis se z té situace "poučil".
Můžeš si tu s kolegy notovat a vymýšlet si teorie, že to u svých oblíbenců vidím jinak a úmyslně ignorovat dál to co říkám já, aby sis to zdůvodnil. Mě to přineslo také poznatek, Až příště ZASE Vettel nebo Nico vytlačí z tratě jiného, stačí říct, že mu odcházely gumy a nemusím se obtěžovat s nějakými pravidly. Bude to tak podle tebe fair play. -
Mike17
11:22 02.08.2014 93.99.87.XXXJá taky netvrdím, že to nebylo OK. Nikde jsem nepsal, že měli Lewise potrestat. Ale to bys nebyl ty, abys to nepřekroutil na úplně jiný význam. Protože tak jak jsi to napsal teď to zní hloupě. A samozřejmě jsem ani jednou nepsal, že by měl někdo úmyslně sejmout soupeře. Dokolečka to tu točíš a naprosto ignoruješ fakt, že jsem tu mnohokrát napsal, že jsem toto nechtěl. Prostě se mne snažíš neustále obviňovat z věcí, které jsem nikdy neřekl a samozřejmě nemáš jediný důkaz, že jsem to někde napsal. Mohl bych tu napsat, že sis ty přál, aby Lewis úmyslně naboural Nica a svedl to na gumy. Ale byl by to stejný nesmysl, jaký jsi tu teď napsal ty.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-