DISKUZE K ČLÁNKU Alonso chválí "chytrého a férového" Ricciarda: "Vettela poráží 7:3, to jsme nečekali"

Fernando Alonso oceňuje kvality Daniela Ricciarda, se kterým v závěru Velké ceny Německa svedl tuhou, ale velmi čistou bitvu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso chválí "chytrého a férového" Ricciarda: "Vettela poráží 7:3, to jsme nečekali"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 64, poslední 27.08.2014 12:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000635 (Hlasovalo 30 lidí) 21.07.2014 15:35
Daniel Ricciardo ...to je jiná liga než mamánek… »
» Zix. (Hlasovalo 24 lidí) 21.07.2014 16:32
Kecy Alonsa Vettel má konečně zas formu, tak je… »
» Pepan (Hlasovalo 19 lidí) 21.07.2014 15:56
Dr. Marko loni dobře věděl, proč do sedačky po… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
1.Paliva za 1 kolo neubyde tolik, aby vysvětlilo takové zlepšení. Další kola palivo ubývá také, ale časy se už nezlepšují.
2.Jistě zajíždí, protože mají nové gumy. Kdyby byly zahřáté optimálně, hned v prvním kole by zajížděli nejrychlejší časy a pak by se začaly (kvůli degradaci) propadat (max by zůstaly jedno kolo na stejné úrovni). Ale oni ty časy v druhém kole zpravidla ještě slušně vylepší.
Přidám bod 3: Proč na některých okruzích (zvlášť pokud je chladno a mají tvrdší směsi) odkrouží v kvalifikaci jedno kolo navíc, než začnou ostré? Kdyby je měli přehřáté, stačilo by přece jet pomaleji, nebo zůstat v boxech chvíli stát bez zahřívání. Promiň, ale mně dává smysl, že je nestihnou za to jedno kolo dostatečně zahřát. 03
a ještě bod 4: Proč mají problémy s gumami po vyjetí z boxů delší dobu v závodech s nižší teplotou asfaltu? Naopak při horkých závodech problémy téměř okamžitě mizí? Mít je přehřáté, bylo by to naopak. Ne?

Tvoje videa jen potvrzují, že při startu jsou vevnitř horké. Ale původní diskuse byla na téma rychlosti po výměně pneumatik během závodu. A na videu s Webberem je dost patrné, že gumy (povrch, který je v kontaktu s tratí a tudiž nejpodstatnější) zchládnou pod běžnou závodní teplotu dřív, než opustí pitlane. Tudíž jsou zahřáté méně než je třeba a proto spousta pilotů klouže v první zatáčce a chvíli jim trvá, než zajíždí rychlá kola. Aspoň mně to tak dává smysl. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

known

212.79.110.XXX
1) Nebo zrychlují v dalších kolech proto, že jim ubývá palivo.
2) Žádný problém není, protože od druhého sektoru zajíždí jezdci (nejen v tomto závodě) rychlé časy.
Pneumatika nemůže generovat víc tepla, než je schopná se uchladit, jinak by se přehřívala, takže dávat na auto chladné pneu a čekat až se jízdou zahřejí, by trvalo déle, než pneumatiku předehřát a prohřát a jízdou ochladit.

Nechci radit týmům jak to mají dělat, oni to dělají dobře. Mně vadí, že nás např. komentátoři a podobní o teplotách pneu zjevně matou, když říkají něco jiného, než je vidět na záběrech termokamer viz přiložená videa.

A ještě jedno video, Webberovo odstavené auto a teplota pneu se nezvyšuje, narozdíl od videa ze zaváděcího kola. https://www.youtube.com/watch?v=v-iAYgmTvzg

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Neříkám, že tvůj argument nedává smysl. Nicméně našel jsem na tom 2 vady:
1.Rosberg sice v prvním kole zajel fialový sektor. Ale jen proto, že ostatní jeli hodně pomalu a tudíž nebyl problém ho překonat. O tom, že gumy neměl ještě v ideálním stavu svědčí to, že další kolo všechny ty sektory ještě vylepšil a nejrychlejší kolo rázem zlepšil skoro o 3s.
2.Kdyby byl problém v tom co píšeš, měl bych jednoduchý lék. Nezahřívat ty gumy tolik. Nebo je zahřát na kratší dobu o něco vyšší teplotou tak, aby se tolik neprohřál vnitřek, ale dostatečně povrch natolik, aby nestačil vychladnout než vyjedou z boxové uličky.
Při vší úctě mám pocit, že se tím někdo v F1 už určitě zabýval a kdyby byl problém v tebou naznačeném problému, nejspíš by na jednoduché řešení už dávno přišel. To, že je takto zahřejí před startem (aby během zaváděcího kola nevychladly) ještě neznamená, že je zbytečně moc přehřejí i při pitstopech. Nicméně připouštím, že by se toto jednorázově stát mohlo. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

known

212.79.110.XXX
Ale nám jde o to, že už po boxech byly zahřáté dostatečně, takže mohl zajet nejrychlejší sektor.

Na žádném videu nevidím, že jsou teplejší než po vyndání z deček. Boky pneumatiky jsou vždycky černé, tj. studenější. Běhoun se zahřeje při brždění před zastavením v boxech.

https://www.youtube.com/watch?v=VNYUkRKslEw Vettel kvalifikace v Suzuce, na každé rovince pneumatiky chladnou do tmavomodra. Zahřívají se jen při brzdění a v zatáčkách, ale jen běhoun. Boky jsou pořád černé.

https://www.youtube.com/watch?v=bmy4FcMHF7w Před startem do zaváděcího kola jsou pneumatiky celé jasně žluté (i boky a disky). Chladnou až při jízdě a chovají se stejně jako v prvním odkazu. To nejzajímavější se ale děje po zastavení vozu na startovním roštu. Jízdou ochlazené pneumatiky (do tmavomodra) se při stání na opět zahřívají až do oranžova. A kde se to teplo bere? Z vnitřku předehřáté pneumatiky....

Na závěr ještě jednou opakuji: Pneumatiky po boxech nemají horší přilnavost proto, že jsou málo ohřáté, ale proto, že jsou prohřáté celé (i náplň uvnitř) a tím pádem "přehuštěné". Když jízdou náplň zchladne (ale běhoun zůstane zahřátý), pneumatiky se dostanou do ideálních pracovních teplot. Howgh

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
A? Vždyť byl o 2s rychlejší než ostatní a ty fialové sektory měl i v dalším kole. Což znamená, že se mu ty gumy zahřály ještě o něco víc.
Máš tam video z termokamery. Co chceš víc za důkaz, že než vyjedou z boxů, jsou studenější než při závodě? Samozřejmě záleží na teplotě tratě a tvrdosti směsi, jak dlouho jim trvá, než se zahřejí na tu správnou teplotu. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

known

212.79.110.XXX
Předpokládám, že to nemá smysl, ale pokud si pozorně sledoval dnešní závod, tak Fabry po Rosbergově boxech říkal: "Nico jede velmi rychle, hned druhý sektor měl fialový." 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

fo-ol

89.176.41.XXX
hm, zrovna razeni tlacitkem by melo byt odolne :)tim nezpochybnuji obecne tvou argumentaci, jen tento konkretni priklad.
jinak je a) jasne ze alik vettlovi zavidi, za b) bych hlavne vyzdvihl kvality ricciho nez ostouzel vettela, za c) pristi sezonu s jinym vozem muze zase byt vsechno jinak....

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.102.3.XXX
a proc dojel Alonso 5. a Ric 6., kdyz si ho dal, jak se nam tu snazis namluvit? 13

+ 7 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

79.127.137.XXX
Nevím jestli si sedím na vedení, možná jo. Jen říkám, že Alfonc si vyřizuje mediální útoky na Seba přes Ricca. Není to nic, co by nedělal již dříve, jsou to takové zákeřné podpásovky. Jinak to, že Ricco jezdí lépe ,ví asi i na boxové zídce RedBullu a patří mu právem uznání a respekt ...

+ 8 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

85.237.224.XXX
já tedy nevím jestli si nesedíš na vedení, ale Ricciardo jej opravdu dal

+ 1 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

seven

193.202.20.XXX
Souboj byl hodně pěkný. Akorát si ale nejsem jistý, jestli by Fernando mluvil v těhle superlativech kdyby ho Ricci dal ... 12

+ 10 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Jo přesně se ukazuje kdo co vnímá. To video začíná tím, že je Alonso kus za Vettelem a předjíždí ho!!! Ty si z toho vytvoříš, že se Vettel snaží předjet Alonsa????? Bože, zkus se nad tím aspoň pár vteřin zamyslet, než vyplodíš takový blbosti.
Nebo to ukazuje spíš na to, jak moc objektivní k této dvojici jsi?

+ 8 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.102.3.XXX
no na to, o kolik pozic se Ricciardo propadl kvuli kolizi Massy s Magnusenem nezbyva nez pred nim znovu smeknout, kdyz skoncil pouze 9s za tymovym kolegou 13

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Alfred

85.237.224.XXX
Podívál sem se na odkaz a musím konstatovat, že jsi opravdu ze sebe udělal to, co jsi chtěl udělat 12
Miku, s tebou je to ztráta času...zkus pohledat pohledat lépe, to co tu tapetuješ je závěr Vettelovy snahy předjet Alonsa která trvala víc jak 10 kol, což uznáš sám za 3 minuty kterými bys tak rád argumentoval stihnout nemohl ...

+ 5 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
1 Tak jinak:
Tady máš video, kde předjel Alonso Vettela v Silverstone: https://www.youtube.com/watch?v=X7Qfy_OX3n0
Je to zatáčka č.9 na konci BÝVALÉ startovní rovinky!!! Tudíž mezi tím projeli celých 7 zatáček. Takže jsem asi ze sebe udělal to co jsem měl.

2. Odkaz na představení okruhu:
[odkaz na stránku]
Tam najdeš, že ono místo se nachází ve druhém sektoru. Tudíž ani první, ani druhý sektor nemohl mít nejrychlejší. Nehledě na to, že Alonso s 8 kol starými gumami v tu chvíli nejezdil ani zdaleka rekordní kola, takže ani Vettel v těsném závěsu za ním, měl k nim daleko. Na fialový sektor bys měl prostě zapomenout jako na omyl. Livetiming mám a nic jako fialový sektor u Vettela nebo Alonsa jsem v tu dobu neviděl. "Překvapivě"
3. Nikde netvrdím, že neměl!!! Ale brát jako 1 kolo staré gumy jako horší, než nezahřáté v první zatáčce je prostě blbost. Okecávej si to jak chceš. Narážka na neudržení na trati byla očividně sarkastická a jestli jsem tím měl někoho shodit, rozhodně to nebyl Alonso. Zajel i Německu perfektní závod, shazoval jsem myšlenku, že to měl těžší kvůli o 1 kolo starším gumám.
4. Až se naučíš číst pořádně, pak zjistíš, že kvalitu RB jsem nijak nezpochybnil. Zpochybnil jsem BEZKONKURENČNÍ VŮZ VE 4 LETECH!!! Vnímáš rozdíl? Jako ignorant neignoruji to co píšeš. Tak to zkus taky.

Pokud měl Webber bezkonkurenčně nelepší vůz po 4 roky, měl být po 4 roky minimálně druhý. Protože vícekrát končil za konkurencí, pak bezkonkurenční vůz evidentně neměl.

Jestli bereš jako urážku slovo znalec, pak se omlouvám. Nicméně pokud považuješ 1 kolo staré gumy za horší než studené a tvrdíš něco o fialovém sektoru ve chvíli kdy být prostě z principu nemůže, pak tvé znalosti v této věci moc velké nejsou. Tudíž mi ironická poznámka o znalci urážlivá nepřijde. Ale pokud tobě ano a vadí ti urážky, měl by ses jim sám vyvarovat. Slovo ignorant se jinak asi chápat nedá. A co se týká demagogie, předložil jsem důkazy pro svá tvrzení. Zkus si najít, co demagogie znamená.
Můžu tě ujistit, že mi žilka nepraskne. Na rozdíl od tebe prožívám neúspěchy svých oblíbených pilotů celkem v pohodě. Rozhodně dost na to, abych nemusel ponižovat jejich soupeře. To bych možná dělal v té pubertě. 03

+ 7 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Alfred

85.237.224.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
[odkaz na stránku]

Tady máš prokazatelné video z termo kamery. Všimni si barvy na konci videa hlavně na vnitřní straně gumy a to byl hodně krátký výjezd z boxové uličky. Je evidentně chladnější, než jakou má před zajetím k pitstopu a kde jel předtím několik sekund 80 km/h po rovině. A až těch 13s skoukneš, zamysli se nad tím, jak se projevuje arogantní hlupák. 03

+ 3 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
1. Na Silverstone jsem odkazoval kvůli kvalitě souboje, ne kvůli studeným gumám. Tam je stačil aspoň trochu zahřát, protože ten souboj trval déle a proto byl ten souboj aspoň trochu o něčem.
2. A o kterém, když ho v obou případech předjel na začátku druhého???????? Jak mohl zajet druhý sektor nejrychleji, když ho v něm Alonso předjel a tudíž musel být rychlejší????? Nebo nějaký další sektor, v kterém už se vozil za Alonsem? Tos to moc nespravil. 20
3. Tvoje citace: "Alonso když předjížděl Vettela, tak se s ním dlouho nepáral i když měl starší gumy."
Zcela jasně jsi mluvil o Hockenheimu tak to nezkoušej uhrát na 8 kol staré v Silverstone. Nehledě na to, že se toulal mimo trať i sám stěžující se Alonso. Když už máš potřebu shazovat Vettela, mělo by to být aspoň něčím, v čem se Alonso liší. 20
4. Ne nevíme znalče. Obecně se soudí, že RB byl posledních 4 ročnících nejrychlejším vozem. Nejspíš to bude těmi 4-mi tituly. Nikde jsem ale nepostřehl, že byl po celé 4 roky bezkonkurenční. Ono to tvrdit v letech, kdy získal titul v posledním závodě (to znamená, že měl slušnou konkurenci) a stájový kolega byl v hloubi pole by byla blbost. Víme?

Zamysli se někdy nad tím, co je blbost. Jestli argumentuješ 1 kolo starými gumami jako nevýhodou, je to blbost. Když argumentuješ fialový sektorem, který z logiky F1 být fialový prostě nemohl být, pak je to blbost. To jsem ti vyvrátit naprosto přesně dokázal. Bezkonkurenčnost RB ti prokazatelně vyvrátit nemůžu, stejně tak jako ty ji nemůžeš prokázat. Protože ono to nejde, dokud si ten samý člověk nesedne do aut všech lepších stájí.
Klidně si tu můžeš kidat špínu na Vettela i na další jak chceš. Ale nediv se, když ti někdo omlátí o hlavu takové blbosti, které jsi tu vyplodil.

+ 7 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Já nepotřebuju někoho urážet, dám ti místo toho další argument. Jestli máš pravdu, měl by ses ucházet o místo v nějakém týmu. Protože oni doteď nepochopili, že ty gumy zahřívají moc a snaží se je do posledních vteřin uchovat co nejvíc horké. Jestli jim to pokaždé v první zatáčce klouže kvůli přehřátí, pak to zahřívají příliš ne? Pokud jim to doteď nedošlo, určitě zaplatí zlatem člověka, kterým pilotům zajistí nějakou tu vteřinku k dobru a ještě přitom ušetří za energie.
Zkus se nad tím zamyslet a pak zkus soudit o inteligenci jiných. 03

+ 4 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
SebVonVett

SebVonVett

79.127.137.XXX
Nikoho se nechci dotknout, ale ještě že nám to všem Alfonc vysvětlil... Během prázdnin vždy rozjíždí ty svoje mediální rotace... Do jednoho kopnu tím, že druhého pochválím ( i když oprávněně). Minulý rok tuším bojoval proti Neweymu a ne s Vettlem. Jsem zvědavý s čím překvapí příště, i když už moc nepřekvapuje......

+ 11 / − 14

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama