MERCEDES
Nico Rosberg, 1.
Teď to jde opravdu dobře: být na pole position v domácím závodě je fantazie. Dal bych přednost otevřenému souboji s Lewisem, takže s výsledkem jsem nakonec méně spokojený. Jde nicméně o fantastický den, ale body se dnes neudělují. Stále zítra zbývá ujít dlouhý kus cesty.
Mělo by být o něco chladněji, takže by to mělo usnadnit práci s pneumatikami. Počasí může hrát roli, takže to budu muset brát zkrátka tak, jak to přijde.
Lewis Hamilton, 16.
Budu v pořádku, mám jen trochu bolesti po té bouračce, ale je to OK. Trochu mě to bolí, ale tak už to po nehodě bývá – myslím, že jsem přečkal něco kolem 30 G. Ale i kdyby něco bylo zlomené, tak bych zítra závodil.
Nemám ponětí, proč došlo k selhání předního brzdového kotouče, nemohl jsem tomu uvěřit. Kluci tak tvrdě pracovali dlouho do noci, pak jsme ujeli jen 5 kol. Vše jsme předtím otestovali, byla to smůla. Zcela vás to překvapí, stalo se to tak rychle. V autě musíte mít 110% důvěru, byl to šok. Ale už je to OK, zbývá ještě dost závodů. Uvidíme, co dokážeme zítra.
Paddy Lowe, výkonný technický ředitel
Selhal přední pravý brzdový kotouč, šlo o strukturální chybu. Těžko říct, proč. Lewis používá Brembo, Nico jezdí s jinými brzdami: Carbon Industrie. Na autě je teď třeba odvést hodně práce, mechanici budou mít napilno, ale to zítra vše stihneme.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 2.
Musíme být opravdu spokojeni. Myslím, že Mercedes je stále před námi. Mé závěrečné kolo bylo bez chyb a bylo to dobré kolo, dostal jsem dnes z auta maximum. Cítím se skvěle, že jsem součástí toho týmu, posouváme se správným směrem. Soustředíme se na to, abychom byli lepší a lepší a zítra se pokusíme odvést perfektní práci a získat maximum bodů.
Felipe Massa, 3.
Povedlo se nám dát dohromady kolo, i když jsme nemohli mít perfektní auto. Přesto jsme zajeli velmi dobře a já jsem s výsledkem a našim autem celkem spokojený. V závodních podmínkách se bude ovládat jinak, pokusím se ale odvést velmi dobrou práci.
Rob Smedley, šéf výkonnosti
Tým dnes odvedl dobrou práci a získal dobrý výsledek. Během víkendu jsme maximalizovali naši výkonnost a piloti dnes pracovali, aby získali dobrou výchozí pozici pro zítřek. Kvalifikace je tady důležitá a my jsme předvedli, že máme dobrou závodní rychlost. Nyní je tedy čas přetavit to v body a snad i dále vylepšit naši pozici v šampionátu.
MCLAREN
Kevin Magnussen, 4.
Jenson se o víkendu trápí, v autě to je celkem těžké, některé věci jsme změnili, nasadili jsme nové přední křídlo. Kluci odvádějí v továrně fantastickou práci, díly dostáváme dříve než bylo plánováno. Pódium je asi příliš daleko, musel bych mít hodně štěstí. V závodě bude auto těžší, bude to jiné. Čtvrté místo je ale velmi dobrou výchozí pozicí.
Jenson Button, 11.
Těžko říct, o kolik mě Lotus zbrzdil, je to jedno, stejně jsme neměli rychlost. Trápili jsme se s nalezením správného vyvážení, ale zítra by mělo být chladněji. Za horka jsme se včera při delších jízdách hodně trápili.
Eric Boullier, závodní ředitel
Jsme opravdu spokojeni s tím, že týden po týdnu auto zlepšujeme, je to dobré pro všechny v McLarenu. Jde především o přítlak a ovladatelnost. Dopoledne jsme měli problémy s vyvážením, v Q2 jsme se dostali v posledním sektoru do provozu.
Podařilo se nám navýšit výkonnost a vše koreluje s továrnou. Všichni na to v týmu hodně tlačí.
Pokusíme se zítra udržet Red Bull za sebou a dojet v nejlepší šestici.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 5.
Po včerejšku jsme čekali, že budeme druhý nelepší tým, ale nakonec byl Wiliams velmi silný a i Kevin nás potrápil. Všichni se zlepšili. Já jsem s kolem spokojen, myslel jsem, že to na nejlepší tři bude, ale nestačilo to. Je otázkou, jak to bude zítra, může se toho stát spousta, uvidíme, zda nebude pršet.
Sebastian Vettel, 6.
Ostatní se dokázali na dráze zlepšovat, naše časy víceméně zůstávaly stejné. Zítra nás čeká dlouhý závod, pokusím se dostat na pódium, stát se může cokoliv. Bude asi hodně zastávek, ale předjíždět se bude obtížně. Poslední jízda mi nevyšla, nevyjížděl jsem tak často, jako ostatní.
Christian Horner, šéf týmu
Páté a šesté místo je asi maximum, co jsme dnes mohli dosáhnout. Jsme konkurenceschopní v prvním a druhém sektoru, ale bohužel druhý sektor sedí motorům Mercedes. Nicméně oba vozy udělaly maximum a snad budou zítra podmínky, které nám pomohou se posunout vpřed.
FERRARI
Fernando Alonso, 7.
Myslím, že na nás dnes Williams a Mercedes byly příliš rychlí než abychom s nimi mohli bojovat. Ale Red Bull, Force India a McLaren jsou porazitelní. Za námi jsou také hrozby, Button startuje s novými pneumatikami jedenáctý, takže bude rychlý, když vezmu v úvahu Magnussenův výkon v kvalifikaci.
A není pochyb o tom, že nás brzy dožene Hamilton a rychle nás předjede, takže to nebude lehký závod a musíme jej zvládnout co nejlépe. Nemyslím, že by nás nějak ovlivnil zákaz FRICu. Ztráta je pořád stejná. Měli jsme potíže s vyvážením (celý rok) a nastavením, takže vše je stejné.
Kimi Räikkönen, 12.
Pár technických problémů znamenalo, že jsem strávil v garáži více času než obvykle. Po včerejšku byl můj pocit z vozu lepší. Dnes to šlo relativně dobře, potom jsem v Q2 nasadil super měkkou sadu a auto klouzalo ze stranu na stranu a ztratil jsem záď v zatáčce č.2. Potom nebylo možné dát dohromady dobré kolo. Nejsem s tou pozicí spokojen, ale snad se to v závodě zlepší. Mělo by být jiné počasí a chladnější teploty. Budeme se snažit využít každou příležitost, protože chceme získat body.
Pat Fry, šéf vývoje šasi
Výsledek kvalifikace je daleko od uspokojivého, i když byl víceméně podle očekávání, když se podíváme na výkony vozu. Závod bude náročný a nad počasím jsou otazníky, může to být klíčový faktor. Teploty dnes byly opět vysoké a to není pro piloty nikdy jednoduché. Vyžadují maximum koncetrace a na relativně krátkém okruhu stačí málo, ztratí desetinu a jste vzadu. Kimi ztratil v zaatáčce č. 2 a nedostal se do Q3. Fernando se zvládl zlepšit a jako obvykle dostal z vozu maximum. Nemohl udělat víc.
Zítra může pršet a to může přinést překvapení, musíme být připravení využít to. Přesto, pokud bude teplo, myslím, že spolehlivost a pneumatiky boudou klíčové věci, když odmyslím obvyklou formu vozů.
TORO ROSSO
Daniil Kvjat, 8.
Jsem s kvalifikací spokojen, i když podmínky byly náročné. Museli jsme být ve střehu a dbát na různé faktory, zvlášť pneumatiky. Tým odvedl skvělou práci a zvládli jsme to solidně, když vezmeme v úvahu pozici oproti našim běžným soupeřům. Myslím, že můžeme být spokojeni s osmým místem a očekávání jsou vysoká.
Jean-Eric Vergne, 13.
Dnes to bylo těsné a jak vidíme z časů, desetina by byla dost na první desítku. Celkově to byla dobrá kvalifikace. Nasadil jsem použité pneu v Q2 když ostatní zvolili nové a to byl ten rozdíl. Vzhledem k předpovědi, která naznačuje déšť a chladnější teploty, nové pneumatiky, které mám k dispozici, mi mohou přijít vhod a pomoci k dobrému výsledku, i když startuji třináctý.
Phil Charles, šéfinežnýr
Celkově jsme spokojeni. Včera tomu tak nebylo, ale inženýři odvedli skvělou práci a napravili potíže s vyvážením. Pracovali produktivně a tento výsledek je krok vpřed. Daniil odvedl skvělou práci, Jean-Eric měl smůlu.
Byl blízko, ale do Q3 se nedostal, zatímco Daniil, který byl jen o desetinu rychlejší, ano. Bylo to těsné, navíc různé strategie. JEV byl blízko skupině, kde desetina hrála velkou roli. Oba piloti odvedli skvělou práci a je to odměna za tvrdou práci. Snad to zítra bude dobrý závod, těšíme se.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 9.
Jsem opravdu šťastný a spokojen s devátým místem, které je podle našich očekávání. Naše kvalifikační rychlost nebyla nejlepší, ale to, že jsme v první desítce nám dává dobrou šanci zúročit slibnou závodní rychlost.
Myslím, že to zítra bude náročné kvůli teplotám a udržení pneumatik bude důležité. Letos nám teplejší počasí sedly, takže očekáváme, že to bude zítra podobné. Cílem jsou body s oběma vozy.
Sergio Pérez, 10.
Jsem spokojen, že jsem se dostal do Q3. Kluci odvedli skvělou práci, že auto připravili po menším problému v Q2. Nemohli jsme dokončit první jízdu a proto to bylo těžší, neměli jsme nejaktuálnější informaci o vývoji tratě a ta se rychle měnila - vítr i teploty. Měli jsme jen jednu šanci dostat se do Q3 a bylo to skvělé kolo. Myslím, že tento výsledek je odpovídající, ale čekám, že budeme zítra sinější, zvlášť, když bude sucho. Budeme muset zvládnout pneumatiky a jsem si jistý, že z toho může být dobrý výsledek.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Oba vozy v první desítce je náš cíl a tým by měl být spokojen s naším výkonem. Jsme dobře umístěni na startu a naše závodní rychlost by nám měla pomoci v boji s vozy před námi. Teplo nám obyčejně svědčí a jsem tedy pozitivně naladěn, pokud bude počasí stejné. Z pátku víme dost o chování pneumatik a pokud budeme mít správnou strategii, může z toho být spousta bodů.
SAUBER
Esteban Gutiérrez, 14
Dnes jsme odvedli dobrou práci. Pracujeme tvrdě, abychom napravili včerejší trénink, který nebyl ideální. Dali jsme dohromady všechny detaily a vyšlo to dobře. Myslím, že rychlost v Q1 byla dobrá, přesto jsem mohl v Q2 najít ještě pár desetin, které by nám poskytli lepší pozici. Vzhledem k rychLosti, která včera chyběla jsem udělali krok vpřed. Závod bude zajímavý stejně jako udržení životnosti pneumatik. Všichni tvrdě pracujeme a odměna musí přijít brzy.
Adrian Sutil, 17.
Bohužel technologie nám nepřála a zamezila lepšímu výsledku. Ráno jsem jel jen jedno kolo a výsledkem byla nedostatečná příprava na kvalifikaci. Je to škoda, Q3 byla dnes možná. Kvůli ztracenému času jsem nemohl očekávat víc. Přesto jsme udělali maximum. Měli jsme také smůlu s červenou vlajkou, protože jsem byl v rychlém kole.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Výsledek víceméně odpovídá naší formě. Samozřejmě je škoda, že se Esteban posouvá o tři místa zpět. Zítra se musíme stoprocentně soustředit na závod a ujistit se, že neuděláme chyby.
LOTUS
Romain Grosjean, 16.
Dali jsme si cíl postoupit do Q2 a ten jsme splnili, takže velmi dobrá práce od kluků. Stále ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být, není to ideální nepostoupit do nejlepší desítky, ale auto se nechovalo zas tak špatně. Jen jsme zkrátka přišli o nějaký přítlak.
Tým byl jedním z prvních, který používal FRIC systém zavěšení, takže jeho odstranění je velkou změnou. Zítra v závodě je šance, že se počasí změní - cokoliv může pomoci, takže k situaci budeme brát takovou, jaká přijde, a co nejvíce se z ní snažit vytěžit.
Pastor Maldonado, 19.
Stále pracujeme na tom, abychom získali zpět nějakou tu výkonnost, o kterou jsme přišli kvůli změnám v zavěšení. Myslím, že se do tempa můžeme znovu dostat, ale tohle nás rozhodně postihlo. Jde o prozkoumání každého detailu, jak funguje zavěšení bez propojení, jak tomu bylo dříve, a jaký má vliv na aerodynamiku.
Tvrdě pracujeme na tom, abychom dali vše dohromady. Měli bychom získat několik desetin, které y nás dostali zpět do boje o pozice. Zítřejší závod bude dlouhý a mohl by být velmi náročný, ale my na to budeme tlačit tak, jako vždy, abychom získali ten nejlepší možný výsledek.
Alain Permane, ředitel traťových činností
Kvalifikace byla pro tým těžká. Je jasné, že jsme vůči našim soupeřům relativně ztratili a změny zavěšení, které jsme před tímto víkendem museli udělat, nám to ztížily více. Romain i Pastor s vozem E22 dělali, co mohli, ale celkovou rychlost musíme zlepšit.
Počasí v Německu bylo v posledních dvou dnech velmi horké a my jezdíme se super-měkkou a s měkkou směsí pneumatik Pirelli. Nemáme o ně žádné zvláštní obavy. Víme, že počasí se může změnit. Budeme se snažit jako vždy co nejvíce využít jakoukoliv naskytnuvši se příležitost
Oba naši jezdci jsou neuvěřitelně fit, aby podávali dobré výkony i za těch nejnáročnějších podmínek, neděláme si v této oblasti žádné starosti. Jezdili jsme tady s novým balíkem chlazení a nezaznamenali jsme s ním žádné problémy, kvůli horku jsme neměli žádné potíže tento víkend, což je pozitivní - obzvlášť proto, že se příští závod jede v Budapešti, kde může být velmi horko.
MARUSSIA
Jules Bianchi, 18
Myslím, že jsme odvedli dobrou práci a jsem spokojen. Ve druhém rychlém kole jsem udělal malou chybu a ztratil desetinu nebo tak, ale jinak jsem z auta dostal maximum. Jsem před těmi, před kterými potřebuji být, a blízko Sutilovi, takže myslím, že si můžeme užít dobrý závod. Počasí je náročné, ale zítra to může být jiné.
Max Chilton, 21.
Jsem s výkonem v kvalifikaci spokojen. Nebyl to výsledek, který bych chtěl, když vezmu v úvahu, že jsem ráno zkusil jen měkkou sadu pneu, takže to možná není tak hrozné jak to mohlo být. Měli jsem problém s elektronikou a stálo mě to půl tréninku, takže tohle není tak špatné, i když je to frustrující, protože jsme z auta mohli dostat víc. Jsem si jistý, že se můžeme zlepšit, ale uvidíme, co přinese počasí.
John Booth, šéf týmu
Po včerejších a dnešních pokrocích jsme do kvalifikace šli s vylepšeným vyvážením vozu, který o tomto víkendu udělal krok zpět kvůli změnám požadovaným v oblasti zavěšení. Julesův den probíhal velmi hladce, my jsme postupně auto vylepšovali, což se v kvalifikaci vyplatilo.
Max žel přišel o nějaký čas na dráze kvůli problému s elektronikou. Pro něj to bylo nešťastné, protože přišel už o možnost finálně vyladit nastavení na měkkých pneumatikách na konci třetího tréninku. Do kvalifikace proto šel Max v úzkých a na Kobajašiho téměř jistě ztrácel právě kvůli tomu.
Celkově se zdá, že ze změn tento víkend těží Saubery, takže jejich tempo celkem nestíháme. Ale zase jsme zřejmě blíže Lotusu, přičemž jsme si udrželi výhodu před Caterhamem. Zítra má být smíšené počasí, bez ohledu na to je našim cílem si oproti kvalifikačním pozicím polepšit.
CATERHAM
Kamuj Kobajaši, 20.
Na začátku tréninku bylo auto hodně nedotáčivé, ale to jsme o dost zlepšili. Ale stále jsem neměl jistotu jako ve druhém tréninku. Teploty o trochu vystoupaly, ale drželi jsme se plánu - dvě jízdy na super-měkké sadě.
První byl ok, ale věděl jsem, že na to mohu zatlačit o něco víc, takže když byla kvalifikace kvůli Lewisově nehodě přerušena, přizpůsobili jsme strategii a zkusili jedno rychlé kolo na super měkké. Myslím, že jsem z auta dostal co to šlo - vyvážení přesto na přetáčivost v posledním sektoru a na konci kola se projevilo opotřebení pneu, trápil jsem se se zadními a nemohl svůj čas zlepšit.
Teď je to o neděli. Počasí může být odlišné a snad to bude další šílený závod! To by nám dalo šanci, ale ať se stane co se stane, budeme se snažit a cílem je odjet z Německa s dobrým pocitem ze závodu.
Marcus Ericsson, nevyjel
V tréninku jsem byl zmatený. Nemohl jsem najít balanc, se kterým bych byl spokojen a potom jsme měli problém s hydraulikou, když zbývalo 15 minut, takže jsem neměl šanci zkusit simulaci kvalifikace. Bohužel problém potvrdil Renault jako prosakování hydrauliky z pedálu a to znamenalo, že jsem do kvalifikace nenastoupil, což je zklamání. Kluci udělali maximum, ale někdy je to těžké, v těchto teplotách ještě těžší, a nakonec to nezvládli včas.
I přes tento problém si myslím, že to může být zítra dobré a že se v posledních závodech zlepšujeme. Celkově jsem se cílil lépe a snad to bude čistý závod a lepší pro celý tým.
Cedrik Staudohar, šéf podpory Renaultu
Museli jsme napravovat potíže z těžkého tréninku, kde jsme měli problém s ovladatelností. Po změnách to vypadalo lépe a v kvalifikaci Kamuj překonal Marussie a nebyl daleko od Lotusu. Na druhou stranu porucha hydrauliky u Marcuse i přes marnou snahu o nápravu, znamenala, že nemohl vyjet. Původ potíží jsme identifikovali a Marcusovo auto by mělo být zítra ok. Těšíme se, že získáme pár pozic.