Mercedes: Dokážeme, že jsme nejrychlejší i bez FRIcu - rozdíl není velký

Petr Hlawiczka, 17. července 2014, 06:50 Google+

Mercedes je odhodlaný více než kdy jindy zvítězit ve Velké ceně Německa. Podle některých odborníků má zákaz FRIC zavěšení poškodit nejvíce právě tento tým, což se bude snažit vyvrátit.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 18.07. 09:30) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Většina týmů v Hockenheimu FRIC zavěšení nenasadí, protože nechtějí riskovat protest některého ze soupeřů a následné vyloučení. FIA totiž minulý týden překvapivě prohlásila, že legálnost takového systému může být nově zpochybněna.

"Nemá cenu si stěžovat. Jestli to má uprostřed sezóny smysl, to je sporné. Mám na to svůj osobní názor, ale na tom nezáleží," uvádí před domácím závodem na Hockenheimringu výkonný sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.

"Musíme velmi pečlivě analyzovat veškerá data, abychom byli na změnu co nejlépe připraveni. Všichni říkají, že zákaz FRICu nejvíce poškodí nás, my ale chceme dokázat, že tomu tak nebude," pokračuje Wolff.

Mercedes si minulý týden v Silverstone vyzkoušel chování svého monopostu W05 Hybrid se zavěšením FRIC i bez něj. Výsledek?

"Rozdíl není velký. Určitě jej postřehnete, ale ostatní týmy ho letos také používají. Nechci na to ani moc myslet. Máme nejrychlejší auto a já chci na Hockenheimu vyhrát," dodává odhodlaně lídr šampionátu Nico Rosberg. O vedení se ho v zajímavé bitvě bude snažit připravit jeho týmový kolega Lewis Hamilton, který ztrácí pouhé čtyři body.

silver arrows
Stříbrné šípy v boxech (foto: Mercedes AMG F1 Team)

FRIC zavěšení není podle poslední informací z paddocku z Německa legální podle pěti týmů: Caterhamu, Marussie, McLarenu Red Bullu a Toro Rosso. Původně byli proti odložení zákazu pouze Caterham a Marussia - oba zavázáni větším týmům: Caterham Red Bullu, kterému dluží za převodky, a Marussia Ferrari, od kterého odebírá pohonné jednotky.

Bez tohoto systému v posledních závodech nastupovala pouze Force India, která se s jeho vyladěním letos trápila, ale pro Německo chystala jeho vylepšenou verzi, podobně jako Toro Rosso.

I když většina týmů tvrdí, že nastoupí bez FRICu, pokud někdo nepodá protest, těžko se dozvíme, kdo si jej ponechal a kdo ne, byť je jeho přítomnost pomocí hydraulického propojení předního a zadního zavěšení pod karosérii snadno rozpoznatelná. FIA se ale dá do vyšetřování pouze tehdy, pokud o to bude požádána.

Aktualizace: Technický delegát Jo Bauer večer uvedl, že všechny vozy nastoupí v Německu bez FRIC zavěšení: "Můžu potvrdil, že žádné auto není vybaveno žádným druhem systému propojujícího přední a zadní zavěšení."

Vytisknout

Diskuze: Mercedes: Dokážeme, že jsme nejrychlejší i bez FRIcu - rozdíl není velký

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 18.07.2014 09:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Leal, Julián

Škatule u Caterhamu: Kdo má co na starosti po změně majitelů?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud