Vettela v Rakousku nezastavil motor Renaultu, ale softwarová chyba v ECU McLarenu

Petr Hlawiczka, 1. července 2014, 06:30 Google+

Za zdržení Sebastiana Vettela v úvodu Velké ceny Rakouska nemůže pohonná jednotka Renaultu, ale softwarová chyba v standardizované elektronické řídicí jednotce (ECU), kterou všem týmům dodává McLaren.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 03.07. 11:37) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Mistr světa ve druhém kole náhle zpomalil svůj vůz RB10 musel na chvíli odstavit, než se jej podařilo restartovat. S velkou ztrátou se do závodu znovu vrátil, ale pak narazil zezadu do Sauberu Estebana Gutiérreze a raději odstoupil, aby pošetřil motor.

Šéf Red Bullu se poté ostře opřel do Renaultu: "Spolehlivost je nepřijatelná, výkonnost jen nepřijatelná - v Renaultu musí dojít ke změnám. Takto nemůžeme pokračovat. Není to dobré pro Renault a není to dobré pro Red Bull" (více zde).

Po rozsáhlém pátrání po příčinách problému se podle Auto Motor und Sport přišlo na to, že výpadek způsobila standardizovaná elektronika dodávaná, kterou dodává společnost McLaren Electronics Systems.

Rob White z Renaultu vysvětluje: "Standardní elektronika při kontrole správnosti při zmáčknutí tlačítka pro předjíždění odkazovala na chybná data. V tomto případě standardní elektronika kontroluje, zda je použití tlačítka v souladu s pravidly. Software je pro všechny stejný."

Stejný problém mohl postihnout kteréhokoliv z osmi jezdců s Renaulty za zády (Ferrari a Mercedes mohly mít své motory kalibrovány tak, aby tuto chybu ignorovaly). Proto Red Bull okamžitě vyzval Ricciarda, aby tlačítko pro předjíždění nepoužíval.

vettel
Sebastian Vettel z Velké ceny Rakouska po peripetiích raději odstoupil,
Renault tentokrát na vině nebyl (foto: Red Bull Racing)

Chyba byla nahlášena FIA i McLarenu a patřičné kroky podnikl ve svém softwaru také Renault, aby se podobný výpadek už neopakoval. Podle Whitea se tomu dalo zabránit, kdyby byla věnována dostatečná pozornost podobnému případu v dřívějších závodech. "Už se to u jiného auta na jiném místě v poli a s jiným nastavení tlačítka pro předjíždění, následky tehdy byly mnohem menší."

Red Bull se po Rakousku rozhodl i v dalších letech zůstat u Renaultu, kterému poskytne finanční injekci na modernizaci svého vybavení. Rakouský tým tak bude mít větší vliv na vývoj pohonných jednotek a zintenzivní vzájemnou spolupráci s továrnou ve Viry. Nový monopost tak bude vyvíjet společně s motorem, podobně jako to činí Mercedes či Ferrari.

Vytisknout

Diskuze: Vettela v Rakousku nezastavil motor Renaultu, ale softwarová chyba v ECU McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 03.07.2014 11:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Grosjean, Romain

Uteče Lotus od Renaultu k pohonným jednotkám Mercedesu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud