DISKUZE K ČLÁNKU Stav převodovek a pohonných jednotek: dojdou ke konci sezóny Renaultu i Ferrari?

Zákazníkům Renaultu by ke konci sezóny mohly dojít motory. Připouští to i samotný francouzský výrobce. Překvapil je nějak Mercedes se svým konceptem pohonné jednotky? A jak jsou na tom momentálně jezdci s jejich součástmi?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Stav převodovek a pohonných jednotek: dojdou ke konci sezóny Renaultu i Ferrari?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 22.05.2014 16:29 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    94.113.104.XXX
    Převodovky WOW, s těmi převodovkami je to teda hodně zajímavé... všiml jsem si, že třeba Red Bull už používal několikrát osmý kvalt, a že Merc vůbec, ale to jsem i tak nějak přisuzoval motorům... Ale stejně bych řekl, že z pohledu lajka, delší odstupňování převodů bude znamenat horší akceleraci, a ono to právě vypadá naopak, kdy mo tuším Arnoux tvrdil, že Mercedes má nejrychlejší výjezdy ze zatáček... a navíc to delší zpřevodování bude mít už nevýhody v Barceloně, ale nevypadalo to tak, takže si myslím že v Monaku to pro ně nějaký větší problém....
    Každopádně větší sranda to bude v Monze 12
    Díky za super článek 03

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Raider

      85.70.74.XXX
      Samotné převody nemají na akcelaraci nejzásadnější vliv, mají vliv hlavně na pokles otáček při přeřazení. Akcelarace je především ovlivněna průběhem točivého momentu. Minulé V8 jsou byly silně podčtvercové - vrtání 98 mm, zdvih 39 mm, tam platí netočíš - nejedeš, takže je nutné přesné zpřevodování, kde je pokles otáček při přeřazení v rámci možností co nejnižší.

      Nové motory mají poměr méně podčtvercový - 80:53, což znamená větší točivý moment v nižších a středních otáčkách, menší ve vyšších otáčkách. Turbo rapidně zvyšuje točivý moment od středních otáček. To dohromady tvoří příhodný průběh točivého momentu pro dlouhé převody, od cca 7-8 tisíc, kde se plně chytí turbo křivka točivého momentu nestrmně stoupá, od 10.500 otáček, kde úřaduje omezení průtoku je křivka už téměř plochá. To teoretický dává předpoklad pro pracovní okno motoru zhruba 6.500 otáček, což je zhruba dvojnásobná pružnost než u V8.

      O tom jak s dlouhými převody pomáhá ERS už jsem se tu podroběji nedávno rozepisoval, tak jen ve stručnosti. Při potřebě akcelerace ERS přidává výkon v nižších otáčkách, při potřebě vyššího topspeedu ERS funguje ve vyšších otáčkách. Letošní motory můžou nejspíš bez problému točit těch 15.000, ale vyšší otáčky znamenají více tření, tedy větší opotřebení, ztráty a produkce tepla, takže je výhodnější přeřadit dříve. Až třeba právě na Monze nebude řadit kam, tak to půjde přes otáčky. Ale jak to tam bude dělat Red Bull, který potřebuje osmičku snad i v Monaku, to si radši ani nebudu představovat

      Já bych příčinu dominance v Mercedesu nehledal ani v samotném motoru jako spíš ve velmi chytrém managementu ERS a velmi vhodně zvolených převodových poměrech...

      + 12 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        213.195.228.XXX
        To nastavení mouhou 1 změnit... Předpokládám, že je možné tedy mít na Monzu jiné nastavení a pak se vrátit k původnímu...

        + 4 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jake HorseRadisher

          Jake HorseRadisher

          94.113.104.XXX
          Ne, mužou jednou změnit a pak to nechat tak :) Vím, že tuto změnu provedl Mercedes, a jeden jezdec Red Bullu, a pak se mi zdá, že i Force India... provedli tu změnu při VC Číny :)

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Jake HorseRadisher

        Jake HorseRadisher

        94.113.104.XXX
        Jaj, díky moc, ještě párkrát si to přečtu a snad pochopím 12 ... ne to hlavní chápu
        Ale stejně mne fascinuje, že týmy použily tak rozdílné specifikace převodovek, a hlavně když to je u stejného motoru jako Merc a Williams :)

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Chasnik

          217.117.213.XXX
          A hlavně, příští rok už tu možnost mít nebudou. Je to jenom pro letošek pro případ, kdyby některý tým opravdu špatně zvolil převody pro nově vyvíjené auto, tak má možnost je změnit. Na příští sezónu už budou fixní převody po celou dobu šampionátu.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama