DISKUZE K ČLÁNKU Coulthard: V F1 by měla rozhodovat dovednost jezdce, ne jeho váha
David Coulthard: Pokud budou špičkové týmy ignorovat potenciálního mistra světa – Nica Hülkenberga – jen kvůli jeho váze, tak to znamená, že F1 má vážný problém
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Coulthard: V F1 by měla rozhodovat dovednost jezdce, ne jeho váha
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
fo-ol
14:39 18.04.2014 89.176.25.XXXanorexie Je jasne ze dvoumetrovi piloti nemaji v F1 co delat ale to co se deje nyni je vazne prehnane. Bohuzel se obavam ze se bude opakovat situace ze skoku na lyzich kde taky vsichni zbesile hubli a nikdo to neresil - dokud se Hannavald uplne neslozil, pak se reseni naslo hned :( -
Biblbrox
07:59 16.04.2014 94.138.104.XXXJá mám 2m a 126kg, tj. o Velké pardubické mohu jenom snít. Na druhou stranu ten, kdo má 1,60m a 50 kg se v NBA neprosadí. Prostě sport je a vždy byl o úzké "tělesné" specializaci. Sprintér maraton nedoběhne a maratonec doběhne do cíle sprintu na 100m až po vyhlášení vítězů. Jen se divím, že F1 už dávno neovládli Vietnamci nebo Číňani. Ti jsou malí, lehcí a přitom celkem v kondici a bystří. Klidně by mohli jezdit F1 jako rally - jezdec + navigátor, palubní inženýr atd. místo jednoho Hulkenberga.-
Chasnik
09:49 16.04.2014 78.24.10.XXXJe to pořád to samé. Ten, kdo má 1,60 m a 50 kg ví už dáávno, že se v NBA neprosadí. Není to tak, že byl pro NBA vhodným hráčem a změna pravidel z něj učinila najednou osobu typově neslučitelnou s tím sportem. V tom je celý rozdíl a důkaz, že porovnáváš neporovnatelné.-
Fanda.LH
16:56 16.04.2014 194.228.13.XXXPorovnává to zcela správně... S tímto problémem se musí potýkat v každé sérii než dojde až na vrchol... A tam jsou na ně tak hodní, že je limit pro jezdce i vůz dohromady a nic nebrání týmu, aby na svém voze pracoval a odlehčil ho... V minulosti to bylo mnohem horší...
-
-
-
tom11
13:26 15.04.2014 77.48.94.XXXtak to je ono! tak už vím, proč se ještě z F1 neozvali.........
ale vážně. pokud je jezdec hladový ( kromě hladu po úspěchu ), odvodněný a zesláblý, je to jednoznačné bezpečnostní riziko. v takovém stavu by si neměl sedat člověk ani za běžný volant, natož za ten závodní. ale toto může FIA velmi lehce ovlivnit zvýšením minimální hmotnosti, případně nějakou další regulací.
třeba "zatěžkáním" těch lehčích pilotů na váhu toho nejtěžšího-
Fanda.LH
16:30 15.04.2014 62.209.192.XXXDobře... A co budeme řešit příště?? Šířku?? Všichni budou mít široké auto, jako auto toho nejširšího pilota??
Váhový limit není o rovnosti... Je to meta pro týmy => Vyrobte lehčí auto... Piloti rozhodně nejezdí zesláblí, ale pochopitelně politicky tlačí na FIA... Já je chápu, ale další kg nahoru = další zpomalování vozů...-
-
Chasnik
23:42 15.04.2014 217.117.213.XXXFando, nepřeháněj, nebavíme se tady o nějakých pupkáčích. Ale o tom, že u vytrénovaného sportovce, který prostě potřebuje mít nějakou svalovou hmotu je najednou hmotnost 72 - 75 kg brána jako nadváha. Nikdo tu nehoruje za metráčky v kokpitech.
-
-
jiný Honza
09:58 16.04.2014 194.48.241.XXXPřesně tak - proč FIA nezavede pravidlo, že pilot vč. kombinézy, přilby HANS a sedačky (i s povinnou lahví na pití) musí vážit třeba 105 kg. Pokud je to 60kilový drobek, tak bude mít sedačku 25 kg, hoch s normální váhou kolem 70 kil už bude mít sedačku lehčí a nějaký medvídek bude mít třeba jen 2kilovou skořepinku.
-
-
smejkos
11:50 15.04.2014 93.153.60.XXXAbsurdní A co motokáry? Tam je to stejné. Někteří se třeba díky váze dál ani nedostanou. A co peníze? Je spravedlivé, že se 99 procent těch, kteří by na to měli, tak ni nedostane za volant jakéhokoli závodního vozu? Vždy to bylo tak a ne jinak .
-
Chasnik
12:16 15.04.2014 217.117.213.XXXJedná se o bezpečnostní riziko. FIA v minulosti dokázala často změnami pravidel zasáhnout, pokud bylo cílem zvýšení bezpečnosti jezdců. Ať už šlo o redukci rychlosti monopostů, omezování přítlaku nebo jiné změny v konstrukci (naposledy úprava výšky nosů).
Letošní úprava pravidel dostala dost týmů nad váhový limit a nebezpečnou proměnnou, která ovlivní celkovou hmotnost vozidla, se stala hmotnost pilota. Fakt, že pilot před závodem, místo toho, aby se před fyzicky náročným výkonem posilnil (a pilotovat formuli 1 opravdu není lehké), tak si ještě dá lehkou hladovku, je prostě časovaná bomba. Dříve nebo později ke kolapsu pilota v kokpitu dojde a následky potom mohou být ošklivé.
Chápu, že někteří protestují a jako argument uvádějí, že úplná rovnost příležitosti neexistuje a proto bychom měli nechat celou záležitost bez povšimnutí. Ale jde v první řadě o bezpečnost, další aspekty samozřejmě existují také, ale jsou vedlejší.-
Fanda.LH
16:26 15.04.2014 62.209.192.XXXAle houby... Ty tu mluvíš o kolapsu, zatímco Alonso a další nemají problém říct, že řízení letošních vozů není náročné a ani nemají potřebu brát si láhev do kokpitu... Mluvíš tu o kolapsu, zatímco piloti vystupují z kokpitu s úsměvem...
Jsi histerický, to se nedá říct jinak...-
Chasnik
23:47 15.04.2014 217.117.213.XXXVystupují s úsměvem, protože jsou rádi, že to tentokrát ještě zvládli ;)
Už to přeháníš a zbytečně hrotíš. Chápu, že máš jiný názor, proto mě ale nemusíš urážet. Vystupuju tady klidně a věcně.
Což se nedá říct o tobě a tvém nálepkování. Navíc gramaticky špatném, ale to už je ten poslední detail...
A Alonsa chápu, jezdit s Ferkem na devátým fleku asi fakt nebude náročný. Možná, kdyby se napil a neřešil lepivé patro od čtvrtky závodu, tak by dojel čtvrtej, jako v těch předchozích závodech
-
-
-