Proč Horner pevně věří, že Red Bull s odvoláním uspěje a Ricciardovy body získá zpět

Petr Hlawiczka, 26. března 2014, 06:20 Google+

Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětluje, na čem založí svou argumentaci u Odvolacího soudu FIA. Pevně věří, že s nimi uspějí a získají body z Velké ceny Austrálie zpět.

Počet komentářů:  103 komentářů (Poslední 28.03. 09:58) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Na čem Red Bull zakládá svou argumentaci
"Odvoláváme se na základě to, že si jsme extrémně jistí tím, že jsme pravidla neporušili a že jsme nepřekročili průtok paliva 100 kg/h, který může vůz a motor využít," tvrdí pro Sky Sports Horner, jehož jezdec Daniel Ricciardo byl v Melbourne diskvalifikován poté, co dojel na překvapivém druhém místě.

"Celý náš případ se zakládá na tom, které hodnoty jsou správné. Máme senzor [FIA], který ujíždí a nečte je správně versus rozdělovač paliva, o němž víme, že je kalibrovaný a že u něj po celý víkend nedocházelo k odchylkám.

Neporušili jsme technická pravidla. Nepřekročili jsme limit průtoku a senzor, který snad budeme moci během odvolání předvést, je chybný," pokračuje ředitel Red Bullu. V takovém případě mohou týmy dle technické směrnice 016-14 vydané 1. března 2014 přejít na alternativní metodu měření - ovšem pouze na pokyn FIA.

redbull
Radost Red Bullu v Austrálii netrvala dlouho (foto: Red Bull Racing)

Jsou technické směrnice nadřazené pravidlům?
Technické směrnice, které žel nejsou veřejnosti přístupné, vydává FIA, aby objasnila pravidla a upřesnila výklad ve složitých technických oblastech. Podle mnoha týmů F1 jsou nadřazena samotným technickým pravidlům, Horner je ovšem považuje pouze za "názory technického delegáta," a tudíž jsou podle něj pravidlům podřízená. Odvolací soud tedy potvrdí i jejich důležitost.

Klíčové však bude argument FIA, která neumožňuje týmům brát věci do vlastních rukou a přecházet na záložní metodu měření, i když se Red Bullu podaří dokázat, že homologovaný senzor je nepřesný - což vzhledem k problémům, které měly i ostatní týmy, zřejmě nebude problém. Všichni se musí řídit vedením FIA, která dohlíží nad šampionátem - tak, jak to kromě Red Bullu v oblasti průtoku paliva učinili všichni ostatní soupeři.

Ostatně, již ve zdůvodnění diskvalifikace v Melbourne komisaři uvedli: "Ačkoliv senzor ukazoval odlišné hodnoty... zůstává homologovaným a požadovaným senzorem, podle kterého musí tým měřit svůj průtok paliva, pokud nedostane svolení FIA k tomu, aby to dělal jinak." Originální dokument FIA podrobně zdůvodňující diskvalifikaci Red Bullu najdete zde.

horner
Christian Horner pevně věří, že u odvolacího soudu uspějí (foto: Red Bull Racing)

Historie se opakuje aneb tradiční hrozby odchodem
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz dal z rozhodnutí komisařů na začátku týdne najevo frustrace a pohrozil tím, čím minulý rok Mercedes po tajném testu pneumatik - odchodem  z F1 (více zde). Jeho společnost do F1 za poslední léta nalila miliardy a Berniemu Ecclestonovi se zavázala k účasti v šampionátu až do roku 2020.

Mateschitz využil osvědčenou taktiku, kterou dlouhá léta před Mercedesem využíval Enzo Ferrari, který často hrozil odchodem z F1, jednou dokonce postavil vůz pro IndyCar, aby dodal váhu svým argumentům. V této tradici pokračoval i Luca di Montezemolo, když chtěl například bývalý prezident FIA Max Mosley zavést rozpočtové stropy - a uspěl.

Odvolací soud FIA se diskvalifikací Red Bullu bude zabývat v Paříži 14. dubna 2014 od 9:30 hod, bezprostředně po skončení jednání bychom se měli dozvědět verdikt.

Vytisknout

Diskuze: Proč Horner pevně věří, že Red Bull s odvoláním uspěje a Ricciardovy body získá zpět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 103, poslední 28.03.2014 09:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 103 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Ferrari: Udržet spolehlivost, zlepšit efektivitu. Auto skýtá velké možnosti pro…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud