Grosjean: Před startem vnímám vyšší hladinu adrenalinu, tlak i nadšení

BŽ, 7. března 2014, 10:48 Google+

Před odletem na první závod nové sezony F1 v Austrálii poskytli francouzští jezdci Romain Grosjean (Lotus) a Jules Bianchi (Marussia) interview v rámci programu Le Grand Journal ve francouzské televizi Canal Plus.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 07.03. 14:07) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Romaine a Julesi, 16. března budete stát na startovním roštu Velké ceny Austrálie. Jaké pocity máte s blížícím se startem?
Romain Grosjean (RG): „Neumím to popsat jednoduchým způsobem. Pociťuju zvýšení hladiny adrenalinu, cítím tlak a spolu s tím nadšení. Před startem se také významně zvyšuje pulz.

Ve chvíli startu musíte pracovat přesně, musíte rychle reagovat na situaci a co nejrychleji opustit zhuštěné startovní pole. Musíte tlačit plynový pedál k zemi, řadit rychlosti za současného snažení o co nejlepší pozici. V tom lepším případě se to podaří nejpozději v první zatáčce.“

Jules Bianchi (JB): „Romain už řekl všechno, těžko něco doplním…“

Dokážete se od všeho odpoutat?  Přemýšlíte o něčem v té chvíli?
JB: „Snažím se na nic nemyslet, dokud nezhasnou startovní světla, pak se soustředím na rychlost.“

Romaine, loni jste v Japonsku odstartoval velmi dobře, po první zatáčce jste vedl. Jaké máte na ten závod vzpomínky?
RG: „Ještě teď mi běhá mráz po zádech, když se dívám na záznam z toho závodu! Poprvé jsem vedl v závodě, ve kterém jeli všichni se stejnou strategií. V Japonsku jsem si před startem řekl: Vše je v pohodě, vpřed! Po první zatáčce jsem se ocitl na prvním místě. Nakonec to nebylo tak složité…“

Řekněte nám něco o novém dizajnu přední části vozu.
RG: „Její vzhled je výsledkem požadavků nových pravidel. „Nos“ musí být položený níž, než loni. Inženýři se vždy snaží, aby velká část obtékajícího vzduchu proudila pod vozem, proto se rozhodli vyřešit problém tak, že nos rozdělili na dvě části.“

Je to jediná změna ve voze?
RG: „Co se týče vzhledu, ano. Kromě toho se změnily motory. Vloni jsme používali osmiválce o objemu 2,4 litru, teď máme ve vozech šestiválcové turbomotory o objemu 1,6 litru. Navíc máme omezenou spotřebu paliva, v jednom závodě budeme mít k dispozici 100 kg paliva, možná to ke konci závodů bude způsobovat problémy.“

Vloni jste byl na pódiu šestkrát, byla to Vaše nejlepší sezona v F1. Jaké máte cíle pro tu letošní?
RG: „Chci v závodech vítězit. Když začínáte kariéru v F1, chcete být mistrem světa a získat maximum vítězství. Nezáleží to jenom na mně, ale i na mém voze, takže uvidíme, co se dá dělat.“

V posledních letech se v F1 objevilo několik francouzských jezdců. Nebojíte se konkurence ze strany Julesa Bianchiho?
RG:
„Ne. Ale je dobré, že jsou v šampionátu tři Francouzi, kromě Julese ještě Jean-Eric Vergne. Francie je jednou ze zemí, které jsou dobře zastoupeny v F1. V autosportu má bohatou tradici, chybí nám jenom Velká cena Francie.“

Julesi, magazín Autosport Vás vyhlásil vloni za nejlepšího nováčka F1. Předtím ten titul získali i Lewis Hamilton a Sebastian Vettel…
JB:
„První sezona se mi povedla. Bylo to celkem neočekávané. Na začátku roku jsem dostal špatnou zprávu, propustili mě z jednoho týmu, ale hned poté jsem podepsal smlouvu s týmem Marussia.

Byla to dobrá sezona a jsem rád, že jsem získal ocenění pro nejlepšího nováčka. Obecně nemá velký význam, ale pro jezdce je to důležité ocenění. Podařilo se mi ho získat a chci v podobném duchu pokračovat.“

Romaine, máte agresivní styl jízdy. Máte nějaké škraloupy mimo F1 v běžném životě?
RG: (smích) „Ve Formuli 1 nepotřebuju běžný řidičák, přesto nemám trestné body – ve Švýcarsku. Ve Francii je to obráceně, tam jich mám dvanáct.“

Letos bude platit nový systém trestů pro jezdce.
RG: „Ano, je to jedna z novinek. Když nasbíráte dvanáct bodů, budete chybět v jednom závodě.“

Jednou z legend F1 je Michael Schumacher. Jak jste se dozvěděl o jeho nehodě v Alpách?
RG: „Dozvěděl jsem se to z tisku. Zpočátku se to nezdálo být tolik vážné, pak jsem pochopil, že se stalo něco špatného. Vývoj situace nás všechny šokoval. Michaelova rodina se snaží o klid kolem něj, informací je tedy méně. Michael získal sedm titulů a zůstane pro nás legendou. Velmi lituji, že se mu to stalo. Jediné, co můžeme dělat, je držet mu palce.“

Vytisknout

Diskuze: Grosjean: Před startem vnímám vyšší hladinu adrenalinu, tlak i nadšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 07.03.2014 14:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Lewis Hamilton v zádově v Austrálii

První trénink byl stříbrný. Díky Hamiltonovi

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Stav zraněného Schumachera se nemění: stále je ve fázi probouzení z umělého…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  2. GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  3. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

  6. McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud