DISKUZE K ČLÁNKU Ve vzduchu visí protest proti turbomotorům Ferrari, o co jde?

V otázce sporu ohledně ochranného krytu turba Ferrari je zatím ticho, avšak bez finálního řešení. FIA akceptovala řešení Ferrari, které je o tři kilogramy lehčí než řešení Renaultu a Mercedesu. Je možné, že se protestu proti krytu turba u Ferrari dočkáme až v Melbourne.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ve vzduchu visí protest proti turbomotorům Ferrari, o co jde?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 21.02.2014 11:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasovalo 7 lidí) 20.02.2014 15:47
fia No tak pokud to Fia schválila a teď by… »
» Pepan (Hlasovalo 7 lidí) 21.02.2014 09:50
Pokud by tam bylo něco o mechanickém… »
» uzivatel000415 (Hlasovalo 6 lidí) 21.02.2014 07:55
co je to za dobu? Tak kurńa, vymyslim něco… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000415

    uzivatel000415

    194.12.37.XXX
    co je to za dobu? Tak kurńa, vymyslim něco lepšího a hned na mě někdo podá protest???? A´t se chytnou za nos , že je to nenapadlo a příště zaberou víc. Jestli na to šli humpolácky alias kovářsky, tak o tom radši mlčím a lezu kanálama. Takhle jsme fňukali ve školce.

    + 6 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • PC

      212.47.2.XXX
      Klídek, jestli mluvil článek pravdu, tak FIA stanovila systém mechanického zabezpečení (nutně těžší) a Ferrari si použilo systém hybridní s elektronickým zabezpečením (samozřejmě nutně lehčí). To je podle řady týmů porušení pravidel a já s nimi souhlasím.
      Vyčůranost by neměla být zaměňována s technickou invencí.

      + 6 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom

        195.168.26.XXX
        ak si toto dovolili urobiť - tak silno pochybujem, že je v pravidlách uvedené "mechanické zabezpečenie"

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Pokud by tam bylo něco o mechanickém zabezpečení, asi by si Ferrari netrouflo obejít to takovým způsobem. Spíše se teď u Mercedesu a Renaultu tlučou do hlavy, že to neudělali taky. Tři kila jsou dost.

          + 7 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Nikos

            213.195.215.XXX
            asi tak. Me teda prijde o dost bezpecnejsi verze Ferrari nez to Maji to podle popisu v clanku udelane dobre ... ono se to muze rozletet tak tam dame tvrdsi kryt ... to je reseni jak kdyz bych nevedel co stim ja tak dam taky silnejsi matros kdyby se to rozbilo. Navic nikdo nevi co by to udelalo kdyz by se to rozletelo do motoru a zacalo se to tam ruzne odrazet od krytu atd aby s toho nebyli vetsi skody nakonec ...

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Nikos

              213.195.215.XXX
              ma tam byt *jak to maji podle popisu v clanku*

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                V článku se píše že mají mít ochranný kryt. Ale jestli ten kryt zabezpečuje mechanicky nebo elektronicky, to už tam uvedeno není. Takže pokud by to FIA zlegalizovala, Renault a Mercedes by mohly mít problémy s dodatečnou homologací podobného zařízení. A pro odpůrce této varianty následující úvaha. Pokud by selhala čidla a došlo k proražení krytu, mohlo by to ohrozit diváky na tribunách. Ale stejně tak by se mohlo stát že mechanický kryt by měl skrytou vadu materiálu. Jenže v tomhle případě by při explozi rotoru mohly letět vzduchem až o tři kila materiálu navíc.

                + 1 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • JaroB

    88.212.40.XXX
    Riešenie Mercedesu No neverím, že turbo Mercedesu je konštruované iba na nejakých 130t ot, a nemá, žiadne senzory a núdzové riešenia...problém je iba ten, že sa postavili k tomu zodpovedne ak by niečo...

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    85.207.90.XXX
    Tak pokud by vyřadili vozy s motory Ferrari z velké ceny Austrálie, tak by Caterham mohl získat nějaké ty body, protože zatím nevypadá, že by ostatní týmy s Renaultem měly na to, aby zajely celý závod :)

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    85.135.247.XXX
    tom 125 000 - to niesu žiadné extrémne otáčky, ktoré by turba nedosahovali.
    niektoré ročia až 300 000 - takže vôbec nerozumiem čo sa tu rozoberá.

    Neviem o tom, žeby som mal v motorovom priestore v mojom aute balistický kryt

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.120.195.XXX
      Jenže ty máš v autě s pravděpodobností hraničící s jistotou úplně obyčejné turbo bez MGU-H. Hádám, že právě motogenerátor je ten potenciální bezpečnostní problém, nikoliv turbína/kompresor.

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom

        85.237.227.XXX
        je to mozne.
        myslel som ze pravee Mgu - h je pevne uchyteny k bloku ci?

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          188.120.195.XXX
          Celek ano, ale rotor motogenerátoru se z principu musí točit a jeho hmota bude pravděpodobně někde jinde než hmota turbíny. Když se ti rozsype turbína, rozletí se na "tisíc" malých a lehkých střepů, kdyby se ale nedejbůh rozsypal rychle roztočený rotor motogenerátoru, to by asi byla jiná písnička.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom

            85.237.227.XXX
            sory, ale aj rotor motogeneratora musi byt extremne lahky inak by to velmi nefungovalo.
            inak v clanku sa pise o turbokompresore - nie o motogeneratore
            narazam na to, ze asi niesom v bezpeci - lebo moje turbo vraj toci aj cez 150 000 a kryy nemam....

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Red_Blaf

              91.228.245.XXX
              kryt nemate protoze telo turba je z litiny a vlastni rotor je cca 7cm v prumeru. v f1 nevim ale podle fotek mi prijde ye to turbo ma snad klidne vice jak 25cm prumer. vite co to je rotacni hmota na rameni? to musi generovat brutalni sily! navic obal urcite neni z trapne litiny ze... a dal silno silne pochybuji ze se jejich konstrukce da vubec porovnat s konvencnim fresenim, snad jen principem. mmch opel calibra turbo tocina 240tis ot/min na rotoru turba ;)

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom

                195.168.26.XXX
                práve ste vymenovali všetky dôvody, prečo je to bezpečnejšie ako v bežnej premávke:

                1. obal turba určite nieje z bežnej zliatiny /i keď žiadne turbo nemôže byť z "bežnej zliatiny - obrovské teplotné rozdiely/
                2. točí menej ako sa je v dnešnej dobe bežné

                a čo sa týka priemeru - turba sa používajú rôzne priemery: podľa učelu
                - malé roztáčajú sa už od nízkych otáčok /malá zotrvačnosť - kratšia turbodiera/ - tieto turba generujú nižší tlak
                - väčšie rozmery / hlavne u motorov kde potrebujú vygenerovať čo najvyšší výkon/ - /väčší priemer - väčšia zotrvačnosť - väčšia turbodiera/ - ale generujú vyšší plniaci tlak /aj takéto priemery ako si uviedol sa používaju v bežnej premávke/

                NAVRHUJEM: do všetkých aut čo majú turbo balisktický kryt /ide o bezpečnosť / - čo Ak???

                + 4 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.23.219.XXX
    Mě by zajímalo,jak se k informacím o technologii Ferrari dostala konkurence ??

    + 9 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.103.174.XXX
      odpozorovaním ?

      + 0 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Vždyť lidé běžně přecházejí mezi různými týmy.. ty motory jsou ve vývoji už několik let. Týmy mají povědomí o tom, co dělají ostatní (viz Symonds o nose Lotusu - věděli všichni, co dělá, a všichni si to řešení v CFD vyzkoušeli).

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    No, je to hlúposť,.. ...lebo otáčky tubokompresora dosahujú bežne u normálneho nad 100 000 ot./nim. takže tá hodnota má biť keď, tak 120 500 ot. min. K tomu, aby niečo uletelo nemôže dôjsť, lebo rotor turbokompresoru sa brzdí cez MGU-H vždy ak dosiahne hodnotu otáčok, ktoré prevyšujú príkon plniaceho tlaku kompresora turbokompresora, brzdným momentom alternátora MGU-H, takže nedosiahnu ani hodnotu turba, ktorý je vytočený na klasickom športiaku bez tohto zariadenia rekuperácie termálnej energie, lebo tam ho nemá čo brzdiť. Ak niekto podá protest a komisári to zoberú ako bernú mincu, tak sú praštení, lebo je to totálna hlúposť. 08 11 Taký protest by nepodal ani Soms !

    + 11 / − 20

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama