Ve vzduchu visí protest proti turbomotorům Ferrari, o co jde?

iM2, 20. února 2014, 15:09 Google+

V otázce sporu ohledně ochranného krytu turba Ferrari je zatím ticho, avšak bez finálního řešení. FIA akceptovala řešení Ferrari, které je o tři kilogramy lehčí než řešení Renaultu a Mercedesu. Je možné, že se protestu proti krytu turba u Ferrari dočkáme až v Melbourne.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 21.02. 11:33) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

FIA požaduje pravidly ochranný kryt pro turbo u nových motorů. Když se totiž roztočí rotor, nesmí se stát, že by vyskočil ven. Při maximálních otáčkách totiž dochází k neskutečným rotacím (až 125 000 otáček/min), a při selhání by mohlo dojít k jejich vylétnutí z auta až na divácké tribuny. Mercedes i Renault proto vyrobily pro turbo kryt, který váží tři kilogramy. Překrytí Ferrari však váží podstatně méně.

Renault a Mercedes však pochybují o dostatečné pevnosti řešení Ferrari. Zdá se však, že Ferrari se rozhodlo zvolit jinou techniku. Rotor je totiž konstruovaný pro ještě vyšší otáčky, než na které může na závodní dráze dojít. 

Navíc má Ferrari v tomto místě senzory, které signalizují jakékoliv extrémní hodnoty. Při abnormálních otáčkách se spustí alarm. V případě překročení maximálních otáček by mělo dojít k automatickému vypnutí motoru, což výrazně sníží otáčky. Proto postačuje normální kryt. I tak se ale zdá strategie Ferrari riskantní. Pokud by totiž došlo k selhání varovného systému, mohlo by opravdu dojít k fatální destrukci. Sportovní komisaři tedy mohou vůz označit za nebezpečný. Vozy vybavené motory Ferrari by tak nemohly na trať.


Dočkáme se protestu proti řešení Ferrari?

Zdá se, že FIA je srozuměná s řešením Ferrari a nic nenamítá. Podle jejich názoru je bezpečné. To se však nelíbí Mercedesu a Renaultu. Jenže co s tím? Konkurenti Ferrari mohou v Melbourne protestovat. Ferrari by se pak mohlo odvolat a muselo by se čekat na znalecký posudek. A to může trvat velmi dlouho - snad až půl roku. Díky tomu by byly výsledky první poloviny sezony jen provizorní.

Mercedes a Renault tedy zvažují i druhou cestu. Tou je samozřejmě kopírování. Problémem ale je, že homologace je už 28. února, a tak dvěma zbývajícím výrobcům nezbývá moc času. V paddocku se ale mluví také o tom, že Ferrari svůj kryt zesílí, aby tak umlčelo kritiky. 

Vytisknout

Diskuze: Ve vzduchu visí protest proti turbomotorům Ferrari, o co jde?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 21.02.2014 11:33 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Ferrari se za výkonností ještě nehoní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud