DISKUZE K ČLÁNKU Alonso: Vozy F1 jsou na vrcholnou disciplínu motorsportu příliš škaredé (+foto)
Fernandovi Alonsovi se letošní monoposty Formule 1 moc nelíbí - na královské odvětví motorsportu jsou podle něj příliš škaredé.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alonso: Vozy F1 jsou na vrcholnou disciplínu motorsportu příliš škaredé (+foto)
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
10:14 08.02.2014 77.240.96.XXX
nosy Mně se absolutně nelíbí nos RedBullu. Připadá mi jako účelový. Autoři okopírovali loňský nos a přidali zlomeného pindíka.
Naopak nos McLarenu se mi celkem líbí.
Mezi zvláštní nosy řadím Ferrari, Caterham a chybějící Lotus.
Ostatní řešení mi připadají více-méně podobná.
Ale co člověk, to názor. Naštěstí při závodech půjde o rychlost a spolehlivost. A nikliv o estetiku jako při krasobruslení. Tak že subjektivní hodnocení tento sport kazí minimálně.
Naopak nos McLarenu se mi celkem líbí.
Mezi zvláštní nosy řadím Ferrari, Caterham a chybějící Lotus.
Ostatní řešení mi připadají více-méně podobná.
Ale co člověk, to názor. Naštěstí při závodech půjde o rychlost a spolehlivost. A nikliv o estetiku jako při krasobruslení. Tak že subjektivní hodnocení tento sport kazí minimálně.
uzivatel001000
16:06 07.02.2014 46.39.185.XXX
No já ti nevím, nemůžu s tvým názorem souhlasit. Podívej se třeba na toto video. Příjde ti, že vzduch z difuzoru jde rovně za vůz? A to si vem, že ten monopost v tomto případě nejede ani nijak rychle.
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
zeto
15:36 07.02.2014 89.102.65.XXX
Hm... Tak podle mne je nejhezčí nos u Mercedesu a o nejhorší soutěží FI a Cat. Těsně před nimi je pro mne Ferko, vím, že to asi schytám, ale mně se prostě hlavně při pohledu z boku ten zvadlej chobot hrozně nelíbí.
Ale tak hlavní stejně je, jak to komu pojede.
Ale tak hlavní stejně je, jak to komu pojede.
Bango
14:49 07.02.2014 46.13.2.XXX
Já Ti mínus nedávám, proč taky? Ale tady máš moje pořadí od nejmíň hnusnejch po tragický:
1. Sauber, Red Bull, Mc Laren - to se snad ještě po třech pivech dá
2. Lotus, Caterham - znepokojivý, ale tak nějak exoticky přitažlivý
3. TR, Williams, Marussia, Mercedes - standardní hnus
4. Ferrari, FI - zločin proti estetice
1. Sauber, Red Bull, Mc Laren - to se snad ještě po třech pivech dá
2. Lotus, Caterham - znepokojivý, ale tak nějak exoticky přitažlivý
3. TR, Williams, Marussia, Mercedes - standardní hnus
4. Ferrari, FI - zločin proti estetice
mi88ki
14:33 07.02.2014 165.72.200.XXX
Přesně tak. Pro lepší závodění je důležité co nejvíce přítlaku získat přes difuzor a co nejméně na křídlech. Docela by se mi líbilo řešení, neustále a postupně zmenšovat křídla. Jednou jsem viděl dokonce studii, dvou malých zadních křídel pouze nad samotným kolem a přišlo mi to docela zajimávý.
uzivatel001000
14:31 07.02.2014 46.39.185.XXX
No stačí se podívat na záběry v dešti a je mi hned celkem jasné, co dělá difuzor se vzduchem za monopostem. Za monopostem ten zduch musí být tak řídký, že se vůbec nelze divit, že přední křídlo auta jedoucího v závěsu v podstatě nefunguje resp. funguje minimálně. Další věc je množství vzduchu, které se dostane pod podlahu a k difuzoru toho druhého vozu. Opět minimum. Takže se skutečně nelze divit, že monopost jedoucí v závěsu se nemá šanci v zatáčkách udržet toho předního. Nepovažuji se v aerodynamice za odborníka, pokud mi mou teorii vyvrátíš, budu jedině rád.
anonym
13:00 07.02.2014 178.255.168.XXX
Nějaké argumenty, proč by tomu tak mělo být? Experti na aerodynamiku tvrdí, že křídla generují víc "špinavého vzduchu" než podlaha/difuzor. A jsou to opět křídla, která jsou na turbulence nejcitlivější než difuzor. Takže vlastně křídla brání předjíždění víc než difuzor. Auta bez křídel ale nikdo nechce - to by byl teprve hnus.
Obecně každý složitý problém má aspoň jedno jednoduché řešení, které je ovšem zpravidla nefunkční.
Obecně každý složitý problém má aspoň jedno jednoduché řešení, které je ovšem zpravidla nefunkční.
uzivatel001000
10:45 07.02.2014 46.39.185.XXX
Čím to asi je? Monoposty jsou díky nosům hnusné a předjíždět se bude zase blbě. Má to jeden společný jmenovatel - difuzor. Zakažte difuzory a F1 bude zase záživná i krásná.
*04*
10:15 07.02.2014 141.170.129.XXX
Dle fotek v článku si dovolím řadit do první lajny:
Sauber, McLaren, Williams, Mercedes, Toro Rosso, Red Bull,
a třeba i v tomto pořadí, a to pro určitou kompaktnost až snad eleganci...
další řada:
Caterham a Ferrari,
pro jejich jinakost (sem snad půjde i Lotus?)
a nakonec:
Marussia a Force India,
pro jakousi nijakost...
ps:subjektivní názor
Sauber, McLaren, Williams, Mercedes, Toro Rosso, Red Bull,
a třeba i v tomto pořadí, a to pro určitou kompaktnost až snad eleganci...
další řada:
Caterham a Ferrari,
pro jejich jinakost (sem snad půjde i Lotus?)
a nakonec:
Marussia a Force India,
pro jakousi nijakost...
ps:subjektivní názor
Petr
10:13 07.02.2014 109.81.245.XXX
Např. technický ředitel Ferrari James Allioson:
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
Lord Mystic
09:55 07.02.2014 79.110.38.XXX
různé koncepce přijde mi že mercedes a ferrari volí trochu jinou koncepci než všichni ostatní, co myslíte je v tom podstatný rozdíl? a bude jim to fungovat?
Tomas77
09:43 07.02.2014 213.81.203.XXX
Najhorsi nos Ferrari, cely je nejako poprehybany, pripominami mi nos boxera, ktory bol zlomeny. Ostatne nie su uzasne (z este nemenovanych sa mi paci aj Sauber), ale aspon nevyzeraju ako nieco co sa nepodarilo a bolo to treba napasovat.
Aktuálně
Poslední závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 23.06.2024
GP Špan?lska 66 kol (307.236 km)
Circuit de Catalunyadní | hod | min | sek