DISKUZE K ČLÁNKU Proč "plný plyn" už nebude znamenat "plný výkon"
Technický ředitel Renaultu Naoki Tokunaga vysvětluje, proč už letos plný plyn nebude odpovídat požadavku na plný výkon pohonné jednotky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč "plný plyn" už nebude znamenat "plný výkon"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasovalo 15 lidí)
07.02.2014 10:38
Dříve pilot musel mít cit, musel umět točit… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Chasnik
22:58 08.02.2014 217.117.213.XXX
Lord Mystic: a kdy to bylo jasně patrné, že předjetí bylo "díky umu pilota" Cožpak až doteď neměly na výkon vozu vliv jiné faktory než pilot? Co konstruktéři a samotná stavba vozu? Co výkon a spolehlivost motoru? Co správné naladění auta na závod? A spotřeba paliva se nikdy neřešila? Drobná, na první pohled neznatelná poškození, která měla vliv na rychlost vozu, také doteď neexistovala??? atd. atd. atd.
Zkrátka a dobře: i v dobách, kdy auta neměla KERS, DRS a rychle opotřebovávané pneu, se udávalo, že vliv pilota na celkový výkon je cca 10% - 20% (bavím se od 80. let dále, ve formulovém pravěku to mohlo být více). A proto se už mnoho let nacházíme v situacích, kdy je těžko poznat, zdali bylo předjetí díky umu pilota nebo jiným okolnostem ;)
Zkrátka a dobře: i v dobách, kdy auta neměla KERS, DRS a rychle opotřebovávané pneu, se udávalo, že vliv pilota na celkový výkon je cca 10% - 20% (bavím se od 80. let dále, ve formulovém pravěku to mohlo být více). A proto se už mnoho let nacházíme v situacích, kdy je těžko poznat, zdali bylo předjetí díky umu pilota nebo jiným okolnostem ;)
anonym
13:49 08.02.2014 178.23.219.XXX
Jasně udělali to i jiní, ale Rosberg to udělal opakovaně a velice agresivně...
Co se týká MSC tam šlo i oblbost ze strany Barika, on viděl že auto předním se konstatně přibližuje bariéře a stejně tam vlítnul. Navíc se tam bariéra stáčí do trati.
A pokud by někdo vyjížděl z boxů nechtěl bych vidět co by stalo..
Mínus nemáš ode mne
Co se týká MSC tam šlo i oblbost ze strany Barika, on viděl že auto předním se konstatně přibližuje bariéře a stejně tam vlítnul. Navíc se tam bariéra stáčí do trati.
A pokud by někdo vyjížděl z boxů nechtěl bych vidět co by stalo..
Mínus nemáš ode mne
uzivatel001000
15:58 07.02.2014 46.39.185.XXX
Souhlasím, že k mnoha kolizím ani nemuselo dojít, kdyby trochu borci přemýšleli. Já jsem měl hlavně na mysli potrestání manévrů typu vyjetí Grosjeana 10 cm za čáru při předjíždění Massy (teď už přesně nevím kde to bylo). Kdyby se nedávaly takto dementní tresty, tak by do toho předjíždění ti piloti možná (opakuji možná) šli častěji.
Lord Mystic
15:10 07.02.2014 79.110.38.XXX
tohle ale nedělá pouze rosberg, pamatuji alonsa a další. agresivní obrana k tomu patří, nebezpečné vytlačení jako předvedl schumi na bariéru už ne...
mi88ki
14:54 07.02.2014 165.72.200.XXX
Ty si můj člověk, máš naprosto shodné názory :D
Někdo si myslí, že je o čumák vepředu, že si klidně může zatáčet jako by tam ten druhý nebyl a pak se strašně divý, že ten druhý nezmizel, tak to se mi vždycky otevírá kudla.
Jinak jsem to takhle řešil v našich pravidlech.
*** ODKAZ SMAZÁN ***
Příspěvek byl redakčně upraven.
Někdo si myslí, že je o čumák vepředu, že si klidně může zatáčet jako by tam ten druhý nebyl a pak se strašně divý, že ten druhý nezmizel, tak to se mi vždycky otevírá kudla.
Jinak jsem to takhle řešil v našich pravidlech.
*** ODKAZ SMAZÁN ***
Příspěvek byl redakčně upraven.
Lord Mystic
14:25 07.02.2014 79.110.38.XXX
na druhou stranu bych vše neházel na komisaře, hlavní chyba při kolizi při soubojích je podle mě v tom, že když už jde někdo předjíždět, tak ten předjížděný je totální ignorant který si slepě drží svou závodní stopu protože je v nájezdu do zatáčky třeba o půl metru před protivníkem a slepě jde klidně do kolize. tohle se musí změnit, pokud budu v nájezdu do zatáčky předními koly na úrovni zadních kol předjížděného, tak ten prostě musí nechat místo. ano nebude mít optimální stopu, ale aby se bojovalo na trati tak tohle tak musí fungovat.
uzivatel001000
14:18 07.02.2014 46.39.185.XXX
Čoveče nějak nerozumím tomu citu pro "max." čas na jedno kolo
Ale jinak souhlas, já Hama teda moc nemusím, ale to, cos napsal je v podstatě pravda. Mně se třeba dosl líbil Kobajaši v Toyotě, potom trochu zhasl resp. už nebyl tak vidět. Možná proto, že bojům ve středu pole se režie moc nevěnuje.
Jako malou obhajobu jezdců je však potřeba ale připomenout, že některé udělené tresty od komisařů byly natolik přísné, že se mnohdy člověk ani nediví, že se do toho předjíždění nijak nevrhají.
Ale jinak souhlas, já Hama teda moc nemusím, ale to, cos napsal je v podstatě pravda. Mně se třeba dosl líbil Kobajaši v Toyotě, potom trochu zhasl resp. už nebyl tak vidět. Možná proto, že bojům ve středu pole se režie moc nevěnuje.
Jako malou obhajobu jezdců je však potřeba ale připomenout, že některé udělené tresty od komisařů byly natolik přísné, že se mnohdy člověk ani nediví, že se do toho předjíždění nijak nevrhají.
uzivatel001000
14:12 07.02.2014 46.39.185.XXX
Přesně toto jsem ještě zvažoval do toho příspěvku napsat, ale nechtěl jsem, aby byl moc dlouhý. Prostě ty půlkilometrové asfaltové únikové zóny to hodně zabíjí. Dříve se pilot snažil za každou cenu udržet na trati, dnes se raději stáhne do únikové zóny, cutne zatáčku a vrátí se v pohodě na trať na pozici, na které se předtím nacházel. Jinak samozřejmě také nikomu nepřeji žádné zranění, to je jasné.
kronos
13:09 07.02.2014 93.185.2.XXX
Lépe bych to asi nevyjádřil. Taky mám pocit že se závody staly příliš sterilními kdy i velká chyba pilota znamená ve většině případů jen zkrácení tratě a v podstatě se nic neděje. To v minulosti možné nebylo a asi to nejlépe vyjádřil co si pamatuji Carlos Reutemann - malá chyba a jsem mrtvý .... Něco takového samozřejmě nikdo nechce , ale asi by bylo dobré zvážit hluboké unikové zóny kde když už tam někdo zahučí aby se odtamtud nedostal a když už tak z takovou ztrátou aby si to příště dobře rozmyslel .
Lord Mystic
12:46 07.02.2014 79.110.38.XXX
ano není to tak dávno kdy gumy vydrželi celý závod, případně půlku téměř bez ztráty výkonnosti.
Lord Mystic
11:34 07.02.2014 79.110.38.XXX
ano je to tak. osobně jsem fandou hammiltona protože to je jeden z posledních jezdců kteří přišli do F1 a nebáli se bojovat agresivně na trati. líbí se mi také jeho čistá rychlost, jeho cit pro max. čas na jedno kolo, tvrdá ramena v soubojích. bohužel takovéhle jezdce se snaží FIA za každou cenu potlačit, raději úplně odnaučí všechny piloty soubojům na trati aby náhodou nemuseli dva spolu svést souboj kolo na kolo - a dnes to neumí 3/4 jezdců, většinou to rozbijou protože prostě nebyli k takovým soubojům vychování když mají KERS, DRS, ERS, atd... :(
Aktuálně
Poslední závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 23.06.2024
GP Špan?lska 66 kol (307.236 km)
Circuit de Catalunyadní | hod | min | sek