DISKUZE K ČLÁNKU Proč "plný plyn" už nebude znamenat "plný výkon"

Technický ředitel Renaultu Naoki Tokunaga vysvětluje, proč už letos plný plyn nebude odpovídat požadavku na plný výkon pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč "plný plyn" už nebude znamenat "plný výkon"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 08.02.2014 22:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Lord Mystic (Hlasovalo 21 lidí) 07.02.2014 11:34
ano je to tak. osobně jsem fandou hammiltona… »
» Lord Mystic (Hlasovalo 19 lidí) 07.02.2014 09:51
jinými slovy - od letošní sezóny už opravdu … »
» uzivatel001000 (Hlasovalo 15 lidí) 07.02.2014 10:38
Dříve pilot musel mít cit, musel umět točit… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Chasnik

217.117.213.XXX
Lord Mystic: a kdy to bylo jasně patrné, že předjetí bylo "díky umu pilota" Cožpak až doteď neměly na výkon vozu vliv jiné faktory než pilot? Co konstruktéři a samotná stavba vozu? Co výkon a spolehlivost motoru? Co správné naladění auta na závod? A spotřeba paliva se nikdy neřešila? Drobná, na první pohled neznatelná poškození, která měla vliv na rychlost vozu, také doteď neexistovala??? atd. atd. atd.

Zkrátka a dobře: i v dobách, kdy auta neměla KERS, DRS a rychle opotřebovávané pneu, se udávalo, že vliv pilota na celkový výkon je cca 10% - 20% (bavím se od 80. let dále, ve formulovém pravěku to mohlo být více). A proto se už mnoho let nacházíme v situacích, kdy je těžko poznat, zdali bylo předjetí díky umu pilota nebo jiným okolnostem ;)

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.23.219.XXX
To je příklad např. SPA po první zatáčce všude afalt a ten kdo vyjede ven ještě předjede ostatní...20

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.23.219.XXX
Jasně udělali to i jiní, ale Rosberg to udělal opakovaně a velice agresivně...
Co se týká MSC tam šlo i oblbost ze strany Barika, on viděl že auto předním se konstatně přibližuje bariéře a stejně tam vlítnul. Navíc se tam bariéra stáčí do trati.

A pokud by někdo vyjížděl z boxů nechtěl bych vidět co by stalo..

Mínus nemáš ode mne
03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

188.175.189.XXX
Taky tehdy prakticky nikdo nikoho nepředjížděl, takže tvůj původní požadavek nebude splněn už tuplem. 03

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001000

uzivatel001000

46.39.185.XXX
Souhlasím, že k mnoha kolizím ani nemuselo dojít, kdyby trochu borci přemýšleli. Já jsem měl hlavně na mysli potrestání manévrů typu vyjetí Grosjeana 10 cm za čáru při předjíždění Massy (teď už přesně nevím kde to bylo). Kdyby se nedávaly takto dementní tresty, tak by do toho předjíždění ti piloti možná (opakuji možná) šli častěji.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Lord Mystic

Lord Mystic

79.110.38.XXX
tohle ale nedělá pouze rosberg, pamatuji alonsa a další. agresivní obrana k tomu patří, nebezpečné vytlačení jako předvedl schumi na bariéru už ne...

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.23.219.XXX
V zásadě s tebou souhlasím.

Podle mne je dáno tím, že se jezdci cítí až moc bezpečně a neváží si života druhého jezdce.
Jinak by například Rosberg nemohl při obraně pozice přejet celou šířin dráhy a vylačit auto vedle sebe mimo trať...

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Ty si můj člověk, máš naprosto shodné názory :D

Někdo si myslí, že je o čumák vepředu, že si klidně může zatáčet jako by tam ten druhý nebyl a pak se strašně divý, že ten druhý nezmizel, tak to se mi vždycky otevírá kudla.

Jinak jsem to takhle řešil v našich pravidlech.

*** ODKAZ SMAZÁN ***

Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001000

uzivatel001000

46.39.185.XXX
Yes.

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Lord Mystic

Lord Mystic

79.110.38.XXX
na druhou stranu bych vše neházel na komisaře, hlavní chyba při kolizi při soubojích je podle mě v tom, že když už jde někdo předjíždět, tak ten předjížděný je totální ignorant který si slepě drží svou závodní stopu protože je v nájezdu do zatáčky třeba o půl metru před protivníkem a slepě jde klidně do kolize. tohle se musí změnit, pokud budu v nájezdu do zatáčky předními koly na úrovni zadních kol předjížděného, tak ten prostě musí nechat místo. ano nebude mít optimální stopu, ale aby se bojovalo na trati tak tohle tak musí fungovat.

+ 7 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001000

uzivatel001000

46.39.185.XXX
Čoveče nějak nerozumím tomu citu pro "max." čas na jedno kolo 11

Ale jinak souhlas, já Hama teda moc nemusím, ale to, cos napsal je v podstatě pravda. Mně se třeba dosl líbil Kobajaši v Toyotě, potom trochu zhasl resp. už nebyl tak vidět. Možná proto, že bojům ve středu pole se režie moc nevěnuje.
Jako malou obhajobu jezdců je však potřeba ale připomenout, že některé udělené tresty od komisařů byly natolik přísné, že se mnohdy člověk ani nediví, že se do toho předjíždění nijak nevrhají.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001000

uzivatel001000

46.39.185.XXX
Přesně toto jsem ještě zvažoval do toho příspěvku napsat, ale nechtěl jsem, aby byl moc dlouhý. Prostě ty půlkilometrové asfaltové únikové zóny to hodně zabíjí. Dříve se pilot snažil za každou cenu udržet na trati, dnes se raději stáhne do únikové zóny, cutne zatáčku a vrátí se v pohodě na trať na pozici, na které se předtím nacházel. Jinak samozřejmě také nikomu nepřeji žádné zranění, to je jasné.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.23.219.XXX
já nevím,ale v sériích odkud jezci přicházejí Kers,ERS,DRS není.
Takže naučit se musí předjíždět bez těchto pomůcek.
Rozbít se to učí v GP3.
Grosjean se napřiklad hodně zlepšit,když pochopil, že to nemusí rosekat v první zatáčce...

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

kronos

93.185.2.XXX
Lépe bych to asi nevyjádřil. Taky mám pocit že se závody staly příliš sterilními kdy i velká chyba pilota znamená ve většině případů jen zkrácení tratě a v podstatě se nic neděje. To v minulosti možné nebylo a asi to nejlépe vyjádřil co si pamatuji Carlos Reutemann - malá chyba a jsem mrtvý .... Něco takového samozřejmě nikdo nechce , ale asi by bylo dobré zvážit hluboké unikové zóny kde když už tam někdo zahučí aby se odtamtud nedostal a když už tak z takovou ztrátou aby si to příště dobře rozmyslel .

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Plecháček

Plecháček

85.207.10.XXX
Kde mám tužku, tohle musím podepsat.

Jsou to přesně tebou uvedené důvody, proč jsem také fanoušek Lewise. Tímhle stylem si mně v roce 07 získal. 14 01

+ 8 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Lord Mystic

Lord Mystic

79.110.38.XXX
ano není to tak dávno kdy gumy vydrželi celý závod, případně půlku téměř bez ztráty výkonnosti.

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

82.119.113.XXX
takže mi chceš povedať, že gumy neodchádzali aj keď sa mohli vymeniť aj 10x za závod ? 03

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Tom

90.182.20.XXX
Pod to bych se podepsal 01

+ 6 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Lord Mystic

Lord Mystic

79.110.38.XXX
ano je to tak. osobně jsem fandou hammiltona protože to je jeden z posledních jezdců kteří přišli do F1 a nebáli se bojovat agresivně na trati. líbí se mi také jeho čistá rychlost, jeho cit pro max. čas na jedno kolo, tvrdá ramena v soubojích. bohužel takovéhle jezdce se snaží FIA za každou cenu potlačit, raději úplně odnaučí všechny piloty soubojům na trati aby náhodou nemuseli dva spolu svést souboj kolo na kolo - a dnes to neumí 3/4 jezdců, většinou to rozbijou protože prostě nebyli k takovým soubojům vychování když mají KERS, DRS, ERS, atd... :(

+ 21 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jake HorseRadisher

Jake HorseRadisher

85.207.90.XXX
Jen bylo vždy zajímavé, že nefungovalo Markovi 14

+ 10 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama