DISKUZE K ČLÁNKU Horner: "V prvním závodě může vypadnout až polovina startovního pole"

Christian Horner hovoří o dvojnásobném bodování v posledním závodě či klíčovém prvku příští sezóny - spolehlivosti. Podle něj je možné, že až polovina startovního pole úvodní velkou cenu vůbec nedokončí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: "V prvním závodě může vypadnout až polovina startovního pole"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 16.01.2014 10:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 6 lidí) 15.01.2014 20:31
Něco jiného jsou desítky hodin na testovací… »
» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 15.01.2014 22:50
Něco jiného je sterilní prostředí fabriky a… »
» uzivatel000635 (Hlasovali 5 lidé) 16.01.2014 10:04
Přesně tak. A pokud v prvních závodech dojedou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Sú to zbytočné obavy,... ...Christiana, lebo čo predpovedá im vôbec nehrozí ani teoreticky a on nie je bojovník za ľudské práva, preto nechápem, že ich trápia problémy iných tímov. Ak im totiž v Red Bulle bude chýbať palivo tak je to chyba výrobcu pohonnej jednotky Renault, ktorý mal nájsť cestu ako to aplikovať na nejakom modeli pohonu, ako to urobili vo Ferrari na športiaku LaFerrai, kde tento hybrid vyladili s atmosferickým V12 tak, že ušetrili 40% paliva, pričom overili na ňom všetky módy jazdy včetne otvorenia zadného krídla, ktorý tento športiak má a nebolo to na úkor spoľahlivosti a ušetrené palivo oproti klasike V12 bez KERSu, hovorí samo za seba. Odskúšali a dosiahli pozoruhodných výsledkov vyladenia tejto pohonnej jednotky v tom, že trakčný elektromotor spriahnutý s V12 auto rozbieha, čomu vďačí stály krútiaci moment počas celého priebehu otáčok, ak potom vo vyšších iniciatívu preberá V12 a potom tiež pri dosiahnutí maximálky mu trakčák dodá další impuz sily pri otvorenom zadnom krídle.
    Ono v podstate by sa dalo povedať, že z pohľadu pravdrpodobnosti sa tá spoľahlivosť zmenší o nejaké to percento s tým, že tých komponentov je viac a preto aj pravdepodobnosť výskytu poruchy je väčšia. Toď vše ! Ale z pohľadu spotreby pilotom rozhodne nehrozí to, že ostanú na trati bez paliva, ak je pohonná jednotka správne vyladená na daný okruh, čom doteraz bol Renault z hľadiska máp najlepší, tak nechápem ten plač z radov Red Bullu. 11

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    212.79.110.XXX
    Red Bull To je jen předem avizované odpadnuti Ricciarda ... 11

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Horner si samozřejmě vůbec nepřipouští že by mezi těmi odpadlíky byly vozy RB.12

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • еR

    62.245.107.XXX
    Hodně lidí spolehlivostí straší, ale podle mě výrobci motorů už na testovacích stolicích odjeli desítky tisíc kilometrů a jsou dobře připraveni. Samozřejmě, čím víc systémů pod kapotou bude, tím víc věcí se může pokazit, ale i kdyby polovina jezdců odpadla, tak už jsme to před pár lety v Austrálii viděli a nemůžu říct, že by to byl nudný závod. V každém případě bych ale žádnému jezdci nepřál, aby mu hned v prvním závodě shořel motor, když jich mají jen 5 na sezónu.

    Jsem jen zvědav jestli víc lidí odpadne kvůli poruše techniky nebo kvůli jezdecké chybě. Přeci jen nižší přítlak, vyšší krouťák, ocelové barriéry hned u trati ...

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Něco jiného jsou desítky hodin na testovací stolici, něco jiného v závodě, kdy na motor působí silné odstředivé síly a laboruje se s chlazením.

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Jsem si jistý, že to výrobci dobře ví a počítají s tím.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Něco jiného je sterilní prostředí fabriky a opak je potom na závodní dráze. Pokud by se dalo všechno spočítat, nebyly by zapotřebí předsezónní testy. Jenomže pak přijdou závody a teprve v nich se skutečně pozná, jestli ten složitý stroj zvaný formule jedna funguje dobře třeba v závějích písku v Abu Dhabí a nebo za deště v Malajsii.

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            188.120.195.XXX
            Tak, tak. Odstředivé síly, teploty, vibrace a řada dalších faktorů, z nichž některé se sice dají na stolici simulovat, některé se dají spočítat, ale... Kombinace všech nepříznivých vlivů se naplno projeví až ve voze na trati. Navíc nejde jenom o motor. V autě bude nacpaná složitější elektronika a třeba zrovna Red Bull měl v minulosti poměrně dost problémů i s v porovnání s novým ERS jednoduchým KERSem.

            Těším se jak malý kluk! 11

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel000635

              uzivatel000635

              88.101.0.XXX
              Přesně tak. A pokud v prvních závodech dojedou do cíle jezdci slabších týmů, bude mít celý šampionát zajímavé bodové rozložení. Nedělám si iluze i tom, že ten (přiznejme si to) všemi fanoušky očekávaný "chaos" na začátku sezóny potrvá nějak dlouho, ale pár bodů i týmům z chvostu pole to může vynést - tedy samozřejmě za podmínky, že jim vydrží technika i palivo.
              Jsem strašně zvědavý jak na první testy (ty hodně napoví), tak i na první 3 - 4 závody. Potom se to dle mého soudu srovná.

              + 5 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Trautenberg

    Trautenberg

    90.183.82.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 35 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama