DISKUZE K ČLÁNKU Montezemolo: Ferrari politicky silnější už být nemůže. Po Brazílii kritizuje komisaře

Red Bull sice vyhrál poslední čtyři šampionáty za sebou, Ferrari je ale stále politicky silnější, těší se prezident rudé stáje Luca di Montezemolo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Montezemolo: Ferrari politicky silnější už být nemůže. Po Brazílii kritizuje komisaře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 40, poslední 27.11.2013 21:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Prokop S. (Hlasovalo 10 lidí) 27.11.2013 09:54
vůz okolo zpět může předjet.. a modré vlajky by… »
» Pepan (Hlasovalo 6 lidí) 27.11.2013 08:36
Celý systém kontroly pilotů má velké nedostatky. … »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 27.11.2013 09:55
Souhlasím s Pepanem. Jeho příspěvek jsem… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • PC

    212.47.2.XXX
    no nevím, mě také přišlo potrestání Hamiltona mimo mísu. Z opakovaných záběrů jsem viděl, že Botas měl vpravo ještě dobrého půl metru, než by se vůbec dostal k čáře. Přesto zůstal nalepený na Hamiltona, který v klidu jen sledoval závodní stopu, tzn. pomalu by ho vytlačoval ke kraji. Ke kolizi ale došlo ještě toho půl metru od kraje. Podle mě je jednoznačný viník Botas, nehodu vyvolal on. A to nemluvím o tom, že Hamilton se propadl až bůhvíkam, takže byl připraven o čtvrté místo - to si myslím, že je trest sám o sobě pěkně drsný. Komisaři mi připadají, že soudí podle toho, jak se zrovna vyspí.

    + 4 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      85.237.224.XXX
      Tak za prvé byl to Hamilton kdo měnil stopu a za druhé měl loni ve Spa Hamilton zrovna tolik místa co letos Bottas a Grosjean dostal stopku na jeden závod.

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • PC

        212.47.2.XXX
        Nevím proč sem pleteš minulý rok. Jednak komisaři rozhodují jak je zrovna napadne, jednak byl Grosjean ještě nedávno jako demoliční četa, takže si na něj nakonec komisaři posvítit museli.
        Říkám, jak to vidím já. Hamilton rozhodně nijak nekličkoval nebo se nebránil.

        + 3 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          85.237.224.XXX
          Hamilton se vracel z defenzivní stopy k pravému kraji dráhy - což podle pravidel nesmí pokud je útočící vůz významnou měrou vedle něj (Bottas byl vedle CELÝM vozem...). Grosjean ve Spa taky nekličkoval - jen vytláčel soupeře mimo trať - stejně jako posledně Hamilton.

          + 12 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Marné, musí si hlídat zrcátka. Když je na jeho úrovni jiné auto, co jej krom jeho nepozornosti opravňuje k tomu, aby do něj zahnul? Z replaye jde vidět, že to zrcátko tam má na parádu - ani do něj nekukl.

          + 5 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je pravda,.. ...že F1 bez Ferrari by bol, ako guľáš bez červenej papriky, ale žeby malo na F1 veľký vplyv a na Bernieho, to už vôbec nie, lebo ten je kapitola sama o sebe a vidí len svoje záujmy a aby mal na svojej strane Red Bull, čo je dnes jasne najsilnejší tím, tak podľa toho sa aj správa. Politiku netreba podceňovať, ale ani preceňovať, lebo pre Ferrari by bolo lepšie, ak by konečne postavilo zrovnateľné auto RB10, lebo potom by to bolo aj v poli zaujímavejšie a jazdci ako Fernando, by sa nemuseli kukať v závode na chrbát Sebastianovi a ak sa dostanú na stupne víťazov, tak dvíhať hlavu hore, aby nad sebov videli stáť Sebastiana, ako sa raduje a podáva im ruku. 11 18

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    89.29.32.XXX
    :-( Je fajn, ze priznaji tu politickou moc a je smutne, ze nedokazi roky vyhravat tituly a PK, kdyz se jim jde v mnohem na ruku. Proto nechapu, proc se vzdy, ale skutecne vzdy vymlouvaji na vsechno mozne jen ne na vlastni neschopnost, kdyz maji unikatni podminky, jako nikdo dalsi. 02

    Piloti byli jasne upozorneni co se bude trestat. Massa opakovane pravidla porusil a dostal trest, tak v cem to je necitlive, ci nespravedlive? Zase jenom breci a vymlouvaji se na jine. 20

    + 9 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Celý systém kontroly pilotů má velké nedostatky. Rozhodnutí komisařů jsou nekonzistentní a to, co v jednom závodě projde, v jiném závodě je přísně potrestáno. Nebo jiná věc - trest průjezdu boxovou uličkou. Vzhledem k tomu, že boxové uličky jsou různě dlouhé, za stejný přestupek může vlastně pilot dostat různé tresty. A rozdíl třeba 10 sekund může hrát v závodě velkou roli a posun v pořadí i o několik míst.

    + 6 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      85.237.224.XXX
      Co se týče konzistece rozhodování komisařů, tak je to právě Brasílie kde se jim dá toho vytknout nejméně. Hamilton jasně a prokazatelně porušil pravidla a zničil závod jinému jezdci. Massa udělal totéž po opakovaném upozornění a vlastně komisařům ani nedal jinou možnost. Trest průjezdem boxy je trestem který je znám a dopředu dán již X let, nevím jak jinak bys chtěl trestat - odečítat čas po závodě je nesmysl. Za ztrátu možnosti zabojovat o druhé místo v PK může poděkovat jen a pouze Felipemu, přijde mi stupidní z toho obviňovat komisaře kteří vlastně ani jinak rozhodnout nemohli...

      + 22 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        89.29.32.XXX
        asi nejsem uplne objektivni, ale Bottas byl o kolo zpet a cpal se, kam nema. Po tom predjeti, by mu zase ukazovali modre vlajky a on by musel Lewise poustet, takze nechapu o co mu slo. nepamatuju si na podobnou situaci, ze by dostal trest pilot, ktery mel kolizi s vozem o kolo zpet. Dostal trest Mark Webber ve Valencii 2010, kdyz torpedoval jeden z Caterhamu?

        + 5 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Prokop S.

          Prokop S.

          89.177.90.XXX
          vůz okolo zpět může předjet.. a modré vlajky by dostal jen v případě, že by byl pomalejší což nebyl..

          + 10 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mobil1

          90.177.148.XXX
          To nemáš pravdu, nestává se to sice často, ale není to až tak výjimečné, že vozy o kolo zpět předjíždějí ty vpředu. Stává se to hlavně pokud se výrazně změní podmínky (déšť, uchu atd.)

          Pravidla to nijak neupravují natož zakazují, pokud vím. Myslím, že Hamilton to hodně podcenil a vůbec nesledoval co dělá vůz vedle něj.

          Jinak celý tenhle rozhovor mě zvedl ze židle. Ten chlap mluví jak naprosto arogantní, nabubřelý primitiv, co nedokáže překousnout prohru.

          + 8 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Jezdci o kolo zpět v Brazílii předjížděli i Vettela, proč by nemohli? Žádné cpal se kam nemá, když je rychlejší, nikdo by mu ani modré vlajky neukazoval.

          + 7 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Souhlasím s Pepanem. Jeho příspěvek jsem pochopil, jako hodnocení celého období, nikoliv jediného závodu (který jsi vytrhl z kontextu). Ale k tomu by se měl vyjádřit Pepan sám, jak svá slova myslel.
        Pokud bych totiž jako základ rozhodování komisařů bral tvůj "anonymní" názor, pak mi ale chybí ke konzistenci 10-12 průjezdů boxy letos v Abu Dhabi, kde také komisaři upozorňovali na trestání výjezdů mimo trať a tudíž, podle tebe, nemohli rozhodnout jinak. Ale bylo jasně vidět, že jinak rozhodovali.03
        Ještě ke konzistenci komisařů. Mrkni na sezónu 2011 a incidenty Hamilton x Massa v Japonsku a Velké Británii. Oba se odehrály na konci závodu a byly jako přes kopírák. Jen v opačném pořadí. V obou bránící (předjížděný) pilot nedal dost místa soupeři a po kontaktu ho vytlačil mimo trať. V případě Hamiltona se to obešlo bez jakéhokoliv trestu, ale Massa dostal pentli. A nechci spekulovat, zda v tom hrála roli státní příslušnost Johnnyho Herberta (jako komisaře), nebo jiné vlivy. Mě to připadá, že veškeré prohřešky za celou sezónu v jejím konci spočítají a odskáče to Massa za celé startovní pole.03 18

        + 5 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          85.237.224.XXX
          Já psal o Brazílii...a tam komisaři rozhodovali dle mne správně - jak u Hamiltona, tak u Massy. V článku si stěžuje Monttezemlo na komisaře v Brazílii, takže je snad jedno co a jak Pepan myslel - každopádně v obou zmíněných situacích rozhodovali komisaři stejně. O tom, že v Abu Dhabi že se výjezdy vnějškem nebudou trestat a v Brazílii bude trestatán průjezd toho trojúhelníky v nájezdu do boxů věděli jezdci před závodem/resp. kvalifikací, tudíž v tomhle bych nekonzistenci nehledal.

          + 9 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          85.237.224.XXX
          Ještě bych dodal k tomu že letos se upravovali pravidla - při obraně může jezdec měnit stopu jen jednou a v nájezdu do zatáčky MUSÍ nechat místo na šířku vozu.
          V Silverstone 2011 došlo ke kontaktu až v apexu zatáčky, nehledě na to, že letos platí poněkud jiné pravidlo než tehdy.

          + 7 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Jsi mimo. V Abu Dhabi byli piloti též upozorňováni na trestání výjezdů mimo trať. Dokonce opakovaně. Stejně jako v Brazílii na přejíždění zebry.
            A co se týče pravidel? Meleš nesmysly. Jak souvisí pravidla letošní s pravidly z r.2011? Nikde jsem nepsal, že v r.2011 někdo posuzoval cokoliv podle letošních pravidel. Ani by to nešlo. Nebo mě chceš přesvědčit, že ano?
            V r.2011 platila pravidla z r.2011 a podle těchto pravidel byly posuzovány oba incidenty. A já tvrdím, že hrubě nekonzistentně. Je to tak složité pochopit?

            + 3 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              85.237.224.XXX
              A jakou souvislost má sezona 2011 s letošní konzistencí komisařů? Článek je o něčem jiném ...
              Příspěvek byl redakčně upraven.

              + 7 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Tak si článek přečti ještě alespoň pětkrát, abys ho pochopil. Už v prvním odstavci Luca mluví o šesti letech, kdy Ferrari nic nevyhrálo, dále hodnotí celou letošní sezónu s narážkou na Brazílii. Pak vzpomíná na léta úspěchů 2000-2004 a 2007,2008 a na závěr chválí Alonsa a hledí do budoucna. Nepřipadá mi, že by byl článek jen a pouze o rozhodování komisařů letos v Brazílii !!!13
                Diskuze je o názorech jednotlivců. A každý má nárok říci si k tomu svoje. Pokud má člověk jako Pepan přehled a znalosti z blízké i vzdálenější historie, je jen logické, že je jeho hodnocení "košatější" a dle mne objektivnější.
                Také jsem hned na začátku svého příspěvku předeslal, že se vyjadřuji k názoru konkrétního člověka (Pepana) a mírně polemizuji patrně s tebou. (U anonymů nelze poznat, zda diskutuji s jedním, nebo s deseti). Problém s penalizacemi jak Massy, tak Hamiltona v Brazílii v zásadě nemám (pokud budu brát konzistentnost rozhodování v tomto jediném závodě). Problém u mne nastává, když budu brát v úvahu konzistentnost v celé sezóně.

                + 3 / − 8

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Já psal o celé sezóně. F1 je profesionální sport a někdy mám takový pocit že kontrolu provádí pár strejců, kteří se jenom tak mimochodem zastavili na pívo a při té příležitosti si trochu zasoudcují. Typický příklad je to přejíždění kraje trati v Abu Dhabí. FIA sice řekla, že to bude trestat, ale nic se nestalo. Nebo závod z půlky sezóny, kdy přejížděli přes okraj všichni, ale odskákal to myslím jenom Hulky. Na to, jaké mají komisaři možnosti co se týče techniky (kamery, počítače, čidla a jánevímcoještě) tak je to sbírka neschopných strejců.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama