Red Bull zvládl zastávku za 2,1 sekundy, McLaren nejkonzistentnější (+strategie)

Button, Jenson

Button, Jenson | foto: McLaren

ABÚ ZABÍ - Kdy piloti zajížděli ke svým zastávkám, jak si vedli mechanici při jejich přezouvání a jaké strategie týmy použily během Velké ceny Abú Zabí?

Nejrychlejší zastávku ze všech předvedl Red Bull, když v 8. kole zavítal do boxů Mark Webber. Trvala pouhých 2,1 sekundy. Ty ostatní ale byly podstatně pomalejší, Vettelova zastávka ve 14. kole jim zabrala dokonce 3,2 s a lídrovi šampionátu patří s průměrem 2,76 s až šesté místo.

V konzistenci práce v Abú Zabí překonal rakouskou mistrovskou stáj McLaren, který všechny své zastávky zvládl do 2,5 sekund - s výjimkou té první u Jensona Buttona, kdy mu mechanici museli vyměnit poškozené přední křídlo. Průměr u Péreze činí 2,45 s.

Třetí příčka u pohledu práce v boxech patří Mercedesu, který Hamiltona přezul za 2,4 a 2,6 s, čtvrtá Ferrari, které bylo v případě Fernanda Alonsa u jedné ze zastávek jen o desetinu pomalejší (2,6 a 2,5 s).

V práci v boxech se zhoršil Williams, který se pouze jednou dostal těsně pod 4 sekundy. Tým musel změnit některé ze svých procedur a kvůli bezpečnosti se na výměnu kol po předchozích drahých incidentech v Japonsku a v Indii více zaměřit.

zastavky

Do Velké ceny Abú Zabí startovala většina na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé použili pro začátek jen Bottas, Button, Gutiérrez, Räikkönen a Sutil. Kimiho závod však skončil po vlastní chybě už v první zatáčce.

S jedinou zastávkou si vystačili pouze u Force Indie, což jim vyneslo u obou vozů bodované pozice: Di Resta po startu z 11. místa dojel šestý, Sutil bral bod za 10. místo. Škoda jen, že pro měkké pneumatiky zajel příliš brzy, Pérez ho s McLarenem předjel v posledním kole, kdy mu pneumatiky odešly. Stratégové Force Indie tento tak omlouvali nutností pokrýt jezdce kolem sebe.

Zajímavou strategii - žel pouze v případě Fernanda Alonsa - vymyslelo Ferrari. Španěl pro krátký závěrečný stint o 11 kolech nazul měkké pneumatiky, na kterých předjel několik soupeřů a dojel si pro páté místo, přestože včera nepostoupil do Q3.

Jeho týmový kolega Felipe Massa, který se po většinu závodu držel před ním, si na svou strategii po závodě otevřeně stěžoval. Jeho inženýr Rob Smedley mu v závěru nechtěl nechat nasadit měkkou směs, obával se, že by na ní 17 kol nezvládl - přestože na ní 18 kol v úvodním stintu zvládl.

Nejdelší stint na měkkých pneumatikách odjel již zmíněný Sutil: 28 kol, tj. 50,9 % závodu. Husarský kousek předvedl Button, který na středně-tvrdých zvládl 44 kol (80 % závodu), navíc ve velmi dobrém tempu. McLaren se s plánem pro management trefil do černého a Jenson lepšící se konkurenceschopnost svého vozu.

Opotřebení a degradace dnes byly u obou směsí pneumatik při různorodých strategiích na dobré úrovni. Jako obvykle inženýři pozorovali vysoký stupeň vývoje dráhy za klesajících teplot, byť možná ne v rozsahu, v jakém to původně předpokládali.

grafika: strategie - abu zabi

Legenda:  

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu