Jak moc se příští rok změní vzhled vozů F1?

Petr Hlawiczka, 16. srpna 2013, 06:40 Google+

Techničtí ředitelé Caterhamu a Toro Rosso - Mark Smith a James Key - hovoří o tom, nakolik se vzhled vozů pro sezónu 2014 bude lišit od těch letošních.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 16.08. 21:10) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Největší novinku budou představovat 1,6litrové V6 turbomotory s pokročilejším systémem pro rekuperaci energie (ERS). Změny se ale dotknou i aerodynamiky: špička nosu bude o 36,5 cm níže, přední křídlo bude o 15 cm užší (během testu mladíků s ním už jezdil Williams), zmizí spodní zadní křídlo (beam wing), horní bude o 2 cm nižší (více v analýze DRS zde) a zmizí některé další aerodynamické prvky z karosérie (přehled změn najdete zde).

Bude se tedy vzhled vozů příští rok hodně lišit? "Všechno je to relativní. Budou hodně odlišné pro lidi, kteří nesledují detaily ve sportu? Možná ne. Ale upřímně, to teď těžko můžeme vědět," odpovídá Mark Smith.

"Myslím, že se snažíme odolat velkým změnám, které by ovlivnily vnější vzhled vozu kvůli tomu, o co se snažíme z pohledu aerodynamiky, vedeme však tak trochu prohranou válku. Nepřekvapilo by mě, kdybychom skončili u několika řešení, která jsou mírně odlišná, protože jen uspořádat chladicí systémy vozu je celkem extrémní výzvou," vysvětluje technický ředitel Caterhamu.

Vzhledem k tomu, že se bude začínat s čistým listem papíru, setkáme se s většími rozdíly v designu vozů? "Myslím, že se to týká dvou částí. Ano, současná auta vypadají všechna velmi podobně, ale výkonnostní rozpětí je v poli docela velké - existují tedy významné rozdíly v tom, jak vozy fungují," uvádí James Key.

williams 2014 front wing silverstone
Williams si v Silverstone již vyzkoušel užší přední křílo vyhovující předpisům pro rok 2014
(foto: Nextgen-Auto.com)

"Dnes stoupá složitost pod kapotou - více těch drobných věcí, které nejsou na pohled tak patrné, může udělat rozdíl. Myslím, že to bude pokračovat. Pravidla jsou přísnější, podle mě to ale podporuje inovace," pokračuje technický ředitel Toro Rosso.

"Podívejte se na množství inovací, které se objevily od posledních úprav aerodynamiky v roce 2009: viděli jsme F-kanály, dvojité difuzory, výfukové difuzory a veškeré ty různé věci, protože nemůžete jít normálním směrem, kterým byste se jinak vydali.

Když jsme začínali v roce 2009, což je dobrá obdoba roku 2014, obecně většina vozů vypadala podobně a pole bylo vyrovnanější, než se čekalo. Musely do toho vstoupit inovace, aby se to roztrhalo. Očekávám, že to v roce 2014 bude stejné. Jestli k tomu dojde hned nebo se to bude vyvíjet, nevím. Myslím si však, že dojde na chytré nápady a interpretace," dodává Key.

Vytisknout

Diskuze: Jak moc se příští rok změní vzhled vozů F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 16.08.2013 21:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Plusy a mínusy uveřejňované radiokomunikace mezi inženýry a piloty

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  2. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  3. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  4. GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

  5. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  6. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud