Sutil: V roce 2014 se v závodech bude hodně šetřit palivo, občas někomu dojde

Petr Hlawiczka, 13. srpna 2013, 06:10 Google+

Příští rok Formuli 1 čekají s příchodem nových motorů velké změny, které se podle Adriana Sutila z Force Indie dotknou také způsobu jízdy.

Počet komentářů:  63 komentářů (Poslední 19.08. 12:05) Napište svůj názor
Motory

Motory | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Současné atmosférické 2,4litrové V8 motory budou nahrazeny úspornými 1,6litrovými V6 turby s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS). Omezeno bude množství paliva na závod (max. 100 kg) i jeho maximální průtok na 100 kg/hod.

"Určitě to bude odlišná jízda, protože budeme mít ve voze pouze 100 kg paliva. Bude se jím hodně šetřit vzhledem k tomu že nyní ho máme 150 kg. Paliva bude o 33 % méně, což je mega! Určitě ho v úvodních fázích závodu budeme hodně šetřit," popisuje Sutil pro Motorsport Monday.

"Motory budou menší, takže spotřeba bude obecně nižší, ale přesto to stále bude výzvou. Očekávám, že uvidíme, jak některým vozům na počátku [sezóny 2014)] dojde v závodě jedno kolo před cílem palivo, což otevře určité příležitosti. Může to být šance pro menší týmy dojet na předních pozicích," soudí pilot Force Indie.

Se změnou pravidel může dojít ke změně rozložení sil v poli, svou šanci podle něj vidí i piloti: "Ano, se šance změní, protože budu moci alespoň něco ovlivnit - obzvlášť, když si povedu dobře v šetření paliva. Může to být výhodou. Některé týmy nedají všechno dohromady a bude docházet k problémům se spolehlivostí."

force india
Force India příští rok zůstane u Mercedesu, piloti podle Adriana Sutila
budou muset více šetřit palivem (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Nakolik budou muset piloti změnit svůj jízdní styl kvůli šetření paliva? "Bude to jako dlouhý vytrvalostní závod, jako v Le Mans - tak budete jezdit. Existují určité druhy jízdních stylů, které momentálně používáme - trochu uvolňujeme plynový pedál. Je to však zároveň těžké nalézt správnou rovnováhu. Nechcete být příliš pomalí a ztrácet příliš mnoho v čase na kolo. Bude to velkou výzvou."

Vytisknout

Diskuze: Sutil: V roce 2014 se v závodech bude hodně šetřit palivo, občas někomu dojde

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 63, poslední 19.08.2013 12:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 63 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Zůstane Kubica i pro příští rok v rally? Citroën by to bral

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud