Ferrari nadále testuje v aerodynamickém tunelu Toyoty, s korelací se stále trápí

Petr Hlawiczka, 10. srpna 2013, 15:45 Google+

Ferrari připouští, že se stále trápí s tím, aby díly vyvinuté v aerodynamickém tunelu fungovaly dle předpokladů i na trati.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 12.08. 12:39) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Poslední novinky nasazené na vůz F138 nepřinesly požadované zvýšení výkonnosti, proto se Fernando Alonso a Felipe Massa postupně propadali, v Maďarsku se navíc nedostavilo obvyklé zlepšení v závodním režimu.

Ferrari stále testuje v aerodynamickém tunelu Toyoty Motorsport v Kolíně nad Rýnem, práce na vylepšení toho svého v Maranellu stále nebyly dokončeny. Hlavní designér italského týmu Simone Resta si stěžuje na to, že data z tunelu stále dostatečně neodpovídají výsledkům na dráze.

"Trápili jsme se loni a stále se trápíme. Pracujeme v externím aerodynamickém tunelu, jelikož ten vlastní vylepšujeme, což bude trvat do konce léta. Je to tedy problém, ale pracujeme na jeho vyřešení," říká Resta.

Po letní přestávce hodlají na vůz nasadit sérii vylepšení, které by Alonsovi měly pomoci v boji o titul. Fernandovi v šampionátu patří třetí příčka, na druhého Kimiho Räikkönena ztrácí bod, na vedoucího Vettela 39 bodů.

"Důvodem, proč jsme se v posledních závodech trápili, je to, že jsme na vůz nenasadily části, které by fungovaly. Nebo alespoň nefungovaly lépe, než u ostatních. Nejde o nic specifického. Pro Spa, Monzu a Singapur ale máme spoustu dílů, takže pokračujeme v práci závod od závodu," dodává Resta.

ferrari tunel
Ferrari přiznává problémy s korelací dat, poslední vylepšení nefungovala tak, jak Scuderia očekávala (foto: Scuderia Ferrari)

Tým si hodně slibuje od příchodu Jamese Allisona z Lotusu, který byl jmenován technickým ředitelem pro šasi (Chassis Technical Director), zatímco Pat Fry bude ředitelem vývoje (Director of Engineering). Oba budou na stejné úrovni přímo pod šéfem Stefanem Domenicalim.

Allison, jenž kdysi u Ferrari pracoval, však bude mít na starosti technické věci, zatímco Fry je odsunut tak trochu do pozadí, protože bude řídit chod továrny - vše kromě auta, zatímco věci spojené s vozem bude řešit nová posila, za jejíž dřívější nástup (od 1. září) byli v Maranellu ochotni Lotusu zaplatit.

Zajímavé je, že o svou pozici nepřišel hlavní designér Nikolas Tombazis, který si v týmu drží pevnou pozici. Naproti tomu Fry podle italských médií ztrácí důvěru v týmu, protože od jeho příchodu Scuderia žádných větších úspěchů nedosáhla, přestože využil svých kontaktů a pomohl přetáhnout spoustu aerodynamiků z Wokingu - například Rupada Darekara či Davida Sancheze.

ferrari
Přední křídlo Ferrari F138 (foto: Scuderia Ferrari)

Ani těm se však nepodařilo dostat rudý vůz po stránce aerodynamiky na úroveň svých soupeřů Red Bullu, v současné době ztrácejí i na Lotus a Mercedes. Po Allisonovi však Ferrari nesáhlo kvůli postupné ztrátě konkurenceschopnosti, protože do jednání se pustilo už v březnu, kdy byl vůz F138 ještě konkurenceschopný a úspěšný. Jeho příchod je vnímán spíše jako investice do roku 2014 a do střednědobé budoucnosti. Letošnímu vozu už ale příliš pomoci nestihne.

 

Tip: V čem je aerodynamický tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem tak dobrý, že v něm testuje McLaren i Ferrari? Čtěte zde.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari nadále testuje v aerodynamickém tunelu Toyoty, s korelací se stále trápí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 12.08.2013 12:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Rosberg: Pokusit se o úspěch s letošním vozem nebo se soustředit na vývoj…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  2. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

  3. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud