Force India: My potíže s gumami nemáme, proč by cizí problémy měly být i našimi?

Petr Hlawiczka, 2. července 2013, 06:20 Google+

Týmy po událostech v Silverstone již nebudou blokovat změny v pneumatikách Pirelli, byť se to některým stále moc nezamlouvá.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 02.07. 15:33) Napište svůj názor
Force India

Force India | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Ferrari, Force India i Lotus byly silně proti změnám pneumatik, ke kterým chtělo Pirelli přistoupit již v Kanadě. Po nebezpečných defektech v průběhu Velké ceny Británie však již návratu kevlarového pásu, tj. loňským konstrukcím, nebude nic bránit.

"Jde o zcela jinou pozici, než jsme měli dříve, protože dříve vůbec nešlo o bezpečnost. Jakmile se objevily problémy z bezpečnosti, nebudeme riskovat zdraví lidí z technických důvodů.," uvádí zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley pro Autosport.

Majiteli indického týmu Vijayovi Mallyovi se to však stále zcela nezamlouvá. "My nemáme žádné potíže, tak proč bychom měli z problémů druhých činit naše problémy?," ptá se.

"Není ale pochyb o tom, že tento tým není v žádném případě nezodpovědný a nemá smysl  blokovat jakoukoliv změnu, která má dopad na bezpečnost ve Formuli 1. Pokud ale věříme, že několik týmů porozumělo pneumatikám lépe a jsou v péči o nich lepší, aniž by došlo ke kompromisu v bezpečnosti, proč bychom měli hlasovat pro změnu?," pokračuje Mallya.

Podle něj se problém s bezpečností kvůli senzačním explozím zbytečně nafukuje: "Kromě vozu vzadu a pilota vpředu, jenž může být překvapený náhlým prasknutím, se z tohoto pohledu skutečně nejedná o větší bezpečnostní problém.

Neviděli jsme, že by se auta dostala do divokých smyků a narážela do bariér. Pirelli ale potřebuje odvést práci a spolupracovat s různými týmy, aby přišli s vhodným řešením," soudí majitel indického týmu.

force india
Force India problémy s letošními pneumatikami neměla, v Silverstone bodovala s oběma piloty
(foto: Sahara Force India)

Proti změnám bylo původně i Ferrari, jehož šéf Stefano Domenicali říká: "Pro mě je důležité se posunout kupředu a vyřešit problém, protože jde o něco, co je velmi důležité pro všechny z nás."

A šéf Lotusu Eric Boullier dodává: "Potřebujeme s Pirelli spolupracovat a nalézt řešení. Možná budou muset zaměnit kovový pás za kevlarový, a my to podpoříme. Bezpečnost je naším hlavním zájmem."

Pirelli má nyní v plánu dva soukromé testy - příští týden v Paul Ricard a za dva týdny v Barceloně. Od FIA dostala povolení využít během nich vůz letošní specifikace. Vhod také přijde test mladíků, do kterého se budou moci zapojit i závodní jezdci - s výjimkou Mercedesu, který se jich po aféře s "tajným" testováním nemůže zúčastnit.

Nové pneumatiky s loňskými konstrukcemi, ale letošními směsmi, dodá nejpozději pro Velkou cenu Maďarska na konci července, podle Daily Mail dokonce již tento víkend do Německa.

Vytisknout

Diskuze: Force India: My potíže s gumami nemáme, proč by cizí problémy měly být i našimi?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 02.07.2013 15:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

McLaren jmenuje šéfem vývoje Morrise, kterého přetáhl ze Sauberu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud