Netrpělivost týmů ohledně nutných detailů týkajících se Halo roste

Robert RoBertino Pavelka, 11. září 2017, 15:00 Google+

Ochrana kokpitu v podobě Halo konceptu je schválená a uvidíme ji v příští sezóně. Její zavedení už týmy akceptují a chystají se na začlenění tohoto komponentu do svých chystaných novinek. Leč není to tak jednoduché, jak se na první pohled zdá.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 12.09. 16:15) Napište svůj názor
Ochrana kokpitu na voze Toro Rosso STR12 - Renault při tréninku v Itálii

Ochrana kokpitu na voze Toro Rosso STR12 - Renault při tréninku v Itálii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

FIA ještě nezveřejnila detailní výsledky zátěžového testu Halo, což týmy nutně potřebují pro dokončení specifikací svých nových vozů. Tedy přesněji, FIA informace o Halo a hodnotách působících na šasi poskytla, jenže týmy stále čekají na přesné výsledky tlakových zkoušek, aby měly představu rozložení sil v šasi. Jako předběžné opatření může být použito virtuálního testu.

Situaci komplikuje fakt, že zkouška nemůže být provedena s reálným provedením, protože by mohlo dojít k nedostatkům ještě před montáží na vozy. FIA tedy musí navrhnout metodu pro provedení testy, který bude simulovat působení sil generovaných Halo konceptem na podvozek, ovšem zahrnující vyšší zátěž než by vyprodukoval skutečný Halo koncept. Určité týmy s FIA spolupracují, ale zpoždění má za následek jisté napětí a frustraci zejména u těch, jejichž úroveň zdrojů znamená, že klíčové konstrukční prvky musí být brzy zmrazeny. V podstatě jde o to, že malé týmy musí kvůli nižšímu rozpočtu a s ohledem na menší počet zaměstnanců začít s vývojem šasi dříve. Není v jejich možnostech měnit vývojové kroky na poslední chvíli, nemají na to kapacity. Z jejich hlediska je důležité znát parametry co nejdříve.

"Skutečný Halo koncept, se kterým budeme závodit, byl definován, ale opravdový podvozek, do kterého bude zasazen, ještě připraven není. Vytvořit šasi, abychom se trefili do parametrů, které uvádí FIA, bude velká výzva. Momentální varianta, kterou máme k dispozici, nemůže dané zatížení vydržet, takže nemá smysl ho nasadit do zátěžových testů podvozku. Musíme to udělat s něčím jiným, což se momentálně snažíme definovat," vysvětluje technický ředitel Force Indie Andy Green.

img-responsive

Andy Green popisuje problémy se zavedením Halo | foto: Sahara Force India

"Závisejí na tom případně změny doprovázející návrh nového šasi, jak silné je třeba ho vytvořit, protože zátěž je produkovaná odlišným způsobem, závislým na geometrii. V tuto chvíli nám chybí podklady o této sféře, což je pro konstrukci podvozku zcela zásadní. Pokud se nepovede, nebude funkční," dodává Green.

Vzhledem k ubíhajícímu času FIA navrhuje nahradit fyzický test analýzou metody konečných prvků (Finite Element Analysis), aby vytvořila modelovou simulaci pro zatížení každého podvozku pro rok 2018. Týmy by poskytly vlastní údaje pro kontrolu a schválení ze strany FIA pro bezprecedentní formu virtuálního testu. To by přineslo prozatímní opatření před provedením hodnotnějšího a hlavně plně fyzického testu pro rok 2019. Výše uvedená varianta bude předmětem schvalovacího procesu při schůzce týkající se regulace technických předpisů příští týden.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Netrpělivost týmů ohledně nutných detailů týkajících se Halo roste

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 12.09.2017 16:15 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso s McLarenem v Singapuru

Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W08 EQ Power+

Mercedes letos už slabiny svého vozu nevyřeší, připouští Hamilton

Sergio Pérez na tiskovce v Itálii

Sergio Peréz poslal téměř 4 miliony korun na pomoc obětem zemětřesení

Daniel Ricciardo v závodě v Singapuru

Silniční a F1 motory nemají žádnou spojitost, zaměřme se na velkolepost, vybízí Horner

Na projížďce horami se čtyřkolkou

Farmáři se pustili do Hamiltona kvůli pokryteckému přechodu na vegánskou dietu

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 poháněným Hondou

"Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

Kimi Räikkönen po nehodě před sebou hrne Red Bull Maxe Verstappena

"Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly vyhlíží vytoužené místo ve Formuli 1

Gasly potvrzuje svou šanci s Toro Rosso již od Malajsie

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

  2. Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Na pódium nemáme auto, tvrdí Bottas

  4. Partnerství Renault a Red Bull se rozpadá, co na to Ricciardo a Verstappen?

  5. KVALIFIKACE: Red Bul se musel sklonit před Vettelem, Hamilton až ve třetí řadě

  6. GP Singapuru: Obě Ferrari skončila v první zatáčce, čehož plně využil Hamilton

reklama