DISKUZE K ČLÁNKU Vývoj nových turbomotorů: Postupné omezování, od roku 2018 úplné zmrazení

Případným dalším výrobcům motorů moc času na vstup do F1 po Hondě nezbývá. Jejich vývoj bude totiž od roku 2018 znovu zmražen, jako je to v současné době u končících atmosférických 2,4l osmiválců.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vývoj nových turbomotorů: Postupné omezování, od roku 2018 úplné zmrazení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 04.06.2013 11:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 01.06.2013 22:34
A jíš mrazený nebo mražený nanuk? Já si myslím,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    V podstate je to jedno,.. ...lebo už dnes sú v komerčných autách hybridy, ktoré nepotrebujú nejaký enormný vývoj, ktorý by overením nových materiálov, alebo technológií potreboval k zdokovaleniu viac ako 5 rokov. V konečnom dôsledku príde po r. 2018 éra elektromobilov, ktoré budú už schopné dobíjať batérie za jazdy a ich overenie a zavedenie nových technológií a riešení prinesie to, čo všetci potrebujeme, nielen úplne ekonomickú, ale aj ekologickú dopravu s využitím pohonných jednotiek, teda elektromotorov, ktoré majú najväčšiu účinnosť a sú jednoduché, lacné a spoľahlivé. Je to vlastne to, čo v minulom storočí hovoril všetkým Nikola Tesla, ale nik z priblbých mocipánov ho nepočúval. 11

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      89.24.19.XXX
      To máš část pravdy, ale o ekologičnosti elektromobilů nejde mluvit do doby kdy přestaneme pálit v elektrárnách uhlí.Vřele doporučuju výlet do severních čech.To je živý skanzen ekologie při výrobě elektřiny.04

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        188.120.195.XXX
        Plus výroba velkých li-Ion akumulátorů nezbytných k uchování el. energie v novějších "eko" vozidlech také není tak docela eko.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Ja si myslím,.. ...že do budúcna sa bude musieť urobiť v doprave poriadok už len preto, lebo je v tom bordel a individuálne doprava osôb a tovarov sa omedzí a nahradí integrovanou hromadnou dopravou tovarov a osôb, lebo pri náraste obyvateľstva najmä v huste obývaných zónach to bude spoločensky nevyhnutné. Teda vozkanie sa na autíčku len tak dínom dánom z dlhej chvíle a predvádzaniu sa bude koniec, lebo to nebude v súlade s filozofióu, ktorá nás čaká do budúcna. Sme teraz vlastne v období temna, kedy tupci majú navrch, lebo nik nielen v štátoch EÚ, ale ani v samotnej EÚ o tom nemá ani dunst, čo nás čaká a čo si to vyžaduje, miesto toho, aby sa niečo konečne začalo v tom robiť a vznikli aspoň nejaké štúdie, ako ďalej. Keď už bude zvoniť umieráčik, snáď sa tupci v EÚ zobudia, čo majú na starosti dopravu a vzniknú aspoň štúdie, ako by sa to malo riešiť, hoci je už za 5 minút 12. Zatiaľ driememu a čakajú, lebo sa vozkajú na najdrahších autách, ale ak budú zablokované cesty, tak začnú konečne mysieť mozgom a zadnicou a nas ostatných pre ich nečinnosť čaka apokalipsa v doprave. Donekonečna budovať diaľnice a cesty a pri dome mať miesto trávnika parkoviská pre 3 až 5 áut v jednej rodine nie je riešením do budúcna, to musí uznať aj človek s IQ 90 húpacieho koňa, ako bol Andy Varhol. 18

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Ono to uhlie raz dojde,.. ...a ak ho bolo zatiaľ ekonomicky výhodné ho ťažiť, tak ho u vás asi ťažia v povrchových baniach. U nás v hlbinných bol veľký útlm ťažby po r. 1989 a myslím , že to ostalo v tejto rovine dodnes. Taží sa veľmi málo, viac sa dováža do tepelných elektrární od vás a z Ukrajiny. Alternatívov na Slovensku, ako aj v Čechách je jadrová enrgia, lebo vo výrobe a spaľovaní vodíka sme nejako slávne nepokročili, preto je to ešte vzdialená hudba budúcnosti. 08

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Phill

    90.180.164.XXX
    Ve druhym odstavci by mělo být u McLarenu místo Renaultu turbomotor Mercedesu. Jinak zase dík za pěknej článek ;)

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    89.102.107.XXX
    Zmražen ? Já vám nevím ale my mrazíme. To je to samé jak mražák. Co to je ? Jak je to vlastně pravopisně správně ?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      A jíš mrazený nebo mražený nanuk? Já si myslím, že je správně obojí:
      [odkaz na stránku]
      Ale třeba nás nějaký opravdový lingvista poučí.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        89.102.107.XXX
        Je to asi jedno. Ale na zmrazen je daleko více tvarů, viz. tvůj odkaz. Nás odmala učili tvar "zmrazen", tak mě to trklo do očí :)

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Arnoux

        89.24.10.XXX
        Opravdu nesmírně důležité v jakém tvaru se slovo píše.Podle mně je ale ještě důležitější to, že vůbec dochází ke svazování výrobců motorů.Jaký smysl má to,že se přejde na nové motory, které mají sloužit k rychlé evoluci těch, které budou výrobci montovat do normálních aut a přitom jim znemožní další vývoj a vylepšování.
        Podle mne by jedinou regulací mělo být množství paliva na závod a dost.Jakým tlakem se vstřikuje, nebo jakými otáčkami se motor točí bych už neřešil.Pokud to motor vydrží je to v pořádku,pokud ne doplatí na to podle pravidel jezdec a výrobce motor upraví na unosnou mez.
        F1 není žádnou charitativní organizací aby tohle finančně neunesla a přínos pro vývoj by byl mnohonásobně vyšší.

        + 12 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          85.237.224.XXX
          5 let není zase zrovna málo, za tu dobu možná výrobci dosáhnou strop možností stávající konfigurace motorů a další, možná jen nepatrný pokrok bude opět příliš drahý pro většinu pole. Já bych počkal jak využijí skýtaný prostor a až pak spílal na svazování výrobců motorů, což byly ostatně po většinu doby existence F1.

          Mě osobně spíš bude vadit když se budou ty mnohamilionové investice cpát do motorů a aerodynamiky vozů jež se po trati budou courat na těch šprckách od Pirelli....

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            89.24.11.XXX
            To máš určitě pravdu, 5 let je hodně, ale vzhledem k plánům do budoucna to bude pro výrobce určitě problém.Nemluvím o nových výrobcích,kteří by chtěli do kolotoče naskočit.Jsem ze zásady proti regulacím.Smysl má určitě třeba zákaz testování,protože možnosti velkých týmů jsou jiné než možnosti malých.Ale u motorů je to jiné.Stejný agregát dostane od Renaultu RB i Catterham, a to bych viděl jako přínos a zvýšení konkurence mezi týmy využívající různé výrobce motorů.
            Šprcky to mají asi spočítané.Příští sezonu se určitě pojede na trvanlivých směsích.Tím jsem si jistý.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              85.237.224.XXX
              S těma motorama to nebude zas tak jednoduchý jak si myslíš. V roce 2002 prý od Prosta chtělo Ferrari za své motory Acer 32 mil. eur, což je víc kolik mají stát motory nové a raději to zabalil.
              Nevím jestli budou mít všechny týmy od stejného dodavatele stejné motory po celou sezonu,cena za motor se bude odvíjet také od logistické podpory motorářů, kteří budou motory ladit průběžně. Menší týmy si pravděpodobně koupí jen samotný motor.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Arnoux

                89.24.19.XXX
                Tak tohle si já nemyslím.Složitost agregátu podle mně neumožní vstup nějaké ladičské firmy jak říkáš.Nakonec už ted jsou pryč časy Mecachrome,Mugenu a podobně.(velká škoda).Myslím, že týmy budou využívat komplexní podporu továrního výrobce motoru jako je to ted u Renaultu a také Mercedesu.
                Vyjímkou je samozřejmě třeba RB,který má hybridní část svou a má na to prostředky, ale vzpomen na problémy z minulé sezony.Nedovedu si představit třeba Catterham, co by dělal se samotným motorem. Ale sám jsem zvědav jak to nakonec dopadne.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  90.177.28.XXX
                  mě tam chybí coswarth,judd,mugen,hart, pamatujete ješte motory pro f1 od yamahy??? co takový Zytek nebo AER

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • Phill

      90.180.164.XXX
      To je asi jedno, ne? Zelenina je taky mražená, takže na mražení nevidim nic špatnýho. Ale je fakt, že mrazák/mražák se řiká jak kde... :)

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama