DISKUZE K ČLÁNKU McLaren: Výměna turbomotoru po roce bude výzvou, smlouvu s automobilkou jsme potřebovali

Martin Whitmarsh si uvědomuje, že výměna dodavatele turbomotorů po sezóně 2014 bude pro tým náročnou. Podporu velké automobilky však McLaren potřebuje.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren: Výměna turbomotoru po roce bude výzvou, smlouvu s automobilkou jsme potřebovali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 23.05.2013 08:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasovali 3 lidé) 22.05.2013 13:24
Rozhodně správný krok Moc se na ty roky těším… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • eR

    94.113.56.XXX
    No jen aby to pro McL neskončilo blamáží Letos to vypadá na pěkný sešup v poháru konstuktérů, a tedy daleko míň peněz od Bernieho. Základy auta na příští rok, vycházejí z toho letošního (pull rod atd.), takže budou muset opravdu zamakat, aby rok 2014 byl od začátku o dost lepší než letos. A i když to vychytají, tak pro rok zase 2015 změna motoru, může charakteristiku té formule zase změnit. Nemluvě o tom, že pro rok 2015 výrobci své motory upraví podle zkušenosti z roku 2014, které ovšem Honda mít nebude a nasadí motor přímo z továrny bez testů na dráze a vychytaných much.

    McLaren je velký tým s velkým rozpočtem, ale takový tým musí končit každý rok v poháru konstruktérů do 3. místa, aby inkasoval dostatek peněz. A tomu, neustálé radikální změny moc nenahrávají. Williams byl taky velkým týmem s velkým rozpočtem, a není to ani tak dávno, ale jak jednou vypadnete ze špičky, začnete mít problém s penězi a bez nich se jen těžko vracíte mezi nejlepší. Budiž to tedy pro McLaren varováním.

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Hansz7

      217.197.144.XXX
      Ve své podstatě máš pravdu ale když se podíváš na výsledky poháru konstruktérů, z posledních let tak McL na tom není zas tak špatně.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    194.228.20.XXX
    Rozhodně správný krok Moc se na ty roky těším aspoň do té doby než se to zase zmrazí a bude se opravdu vyvíjet motor potažmo celý pohon 01 a ne jen křidélka. Mcl je jasné, že v této době tým bez tovární podpory prakticky nemá šanci na výhru. Nejnovější specifikaci dostává tovární tým a pak až ostatní zákazníci, ale samozřejmě to nese i větší riziko ohledně spolehlivosti.
    Ten oblak oleje a zmaření šancí v dobře rozjetém závodě tam podle mě trošku schází. Samozřejmě v přiměřené míře. 04

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      89.24.9.XXX
      Jiři to co píšeš ale není pravda.Např.u Renaultu i Mercedesu není rozdíl v dodávaných specifikacích motorů.Jde pouze o rozdíly pro budoucí osazení příslušenstvím.Tedy RB má stejně kvalitní motor jako Lotus nebo Caterham.To bez pochyb.
      A kdo trochu déle sleduje F1, tak ví že motor nikdy nic nevyhraje.Číslo 1 je vždy aerodynamika.To by mohl Williams vyprávět.Samozřejmě je ale motor velice důležitou součástí.

      Další věcí je to,že Honda bude poskytovat podporu pouze co se týká motorů.Vzhlédla se v modelu Renaultu a jeho zákaznických týmů.Takže pochybuju,že to bude pro MCL nějaký velký rozdíl.Budou muset sehnat balík peněz stejně jako ted.
      Honda má nový tovární tým ve WTTC, kde angažovala bývalé piloty F1 Tarquiniho a Monteira, takže můj názor je ten, že jí spíše MCL pomůže financovat tohle, než že Honda bude cpát prachy do MCL.
      Jinak ale bude tohle spojení návratem k tradici a historii.To vždy vítám.

      + 6 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja si naopak myslím,.. ...že je to po roku výhodnejšie pre Mclaren, ako keby Honda začínala od r. 2014 od nuly. Takto budú mať porebné dáta a môžu už všetko pripraviť do predsezónnych testov v r. 2015o to výhodnejšie, kedže Mercedes v balíku s pohonnou jednotkou dodáva aj prevodovku, aby im všetko fungovalo bez zbytočných problémov, čoho sa ani pohonné jednotky Mercedesu nevyhnú v r. 2014, lebo sa jedná celkom o novú koncepciu pohonu, ktorá v závodoch nebola overená a preto s ňou nie sú žiadne skúsenosti. 11

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.40.220.XXX
      Mc Laren uplne vypadol z boja o spicu

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Navine nie je Mclaren,.. ...ktorý má perfektne prepracovaný program návrhu, nastavenia metódou CFD aj overením v aerotuneli a simulácii na trenažéri, ale nečitateľné pneumatiky Pirelli a ich zmena deformácie a tvaru pevalenia, taktiež rozdielnosť medzi týmy 3.5 a 1:1, čím táto poruchová veličina úplne degraduje sofistikované metódy do úzadia a prim hrá jenoduché a účinné nastavenie podvozku a jeho charakteristiky k aerodynamickému kompromisu základu auta, ako je to u Lotusu, Ferrari a Force Indie. Ostatný sa hold v tomto roku do čierneho netrafili. 18 Život nie je spravodlivý, ako hovorí Bernie. 11

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Lewis Hamilton v zádově v Austrálii

První trénink byl stříbrný. Díky Hamiltonovi

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama