DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli: Osm týmů si nepřeje, abychom měnili přístup - ovlivnili bychom šampionát
Podle sportovního ředitele Pirelli si 8 z 11 týmů nepřeje, aby ubírali na agresivitě svých letošních pneumatik.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli: Osm týmů si nepřeje, abychom měnili přístup - ovlivnili bychom šampionát
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
15:39 19.04.2013 194.160.178.XXXMeniť nielen zmesy pneumatík, ale aj tvar každý rok je úplný nezmysel,... ...čo jasne vidieť, že teraz keď už po úvodných závodoch tímy a aj závodníci na to prišli ako s pneumatikami zaobchádzať a ako nastavovať auto, znovu títo tupci z Pirelli prichádzajú s obohranou pesničkou, niečo meniť v záujme zábavy, čo je úplný nezmysel, lebo pneumatiky sú vyrobené na celý rok a na začiatku roku bol určený rozpis, ktoré dve tvrdosti sa použijú v ktorom závode a tým je to vybavené. Ak niekto vie vyladiť auto lepšie a druhý nie, je to chyba tímu a nie dôvod, aby sa fut niečo menilo do zbláznenia, že si to nejakí tupci umanú a odôvodňujú to kadejakými vtákovinami. Však ak minuloročné pneumatiky vyhovovali väčšine tímov mali sa zachovať a nie stále niečo do osprostenia meniť len preto, že niektorí tupci ako je Bernie a Paul nemajú o čom rozjímať. -
Mynona
13:25 19.04.2013 165.72.200.XXXSi dělají srandu ? "Doufali jsme že více týmů použije tvrdé gumy v Q2" ?
To v překladu znamená, že více týmů se rozhodne obětovat kvalifikaci, aby pak měly výhodu v závodu. Nebylo by nakonec ideální řešení do kvaldy vůbec nevyjíždět ? A vy tady tomu ještě tleskáte ? Nechápu, že se Vám tohle líbí ? Já vždycky kvalifikaci považoval za první vrchol celého víkendu a těšil se na ní. A nyní se ukazuje, že se více vyplatí spíš šetřit gumy než se snažit o získání pole position či dobrého místa na startu ? Bože, kam to spěje ?
Vím, že většina mistních se mnou jako obvykle souhlasit nebude, ale vám drama kvalifikace fakt nechybí ?-
-
Mynona
13:54 19.04.2013 165.72.200.XXXAha, tak to jsem blbě pochopil.
Nicméně, to že třeba Vettel a Button ani nejeli rychlá kola v Q3 o něčem svědčí. A týmy, které mají malou šanci na Q3 nebo by tam stejně skončili na prvních místech, tak těm by se určitě vyplatilo jet Q2 na tvrdé gumě nebo se Q2 vůbec neúčastnit. Dneska jsou kvaldy skoro o ničem, protože je otázka zda je výhodné startovat na mechu, po pár kolech zajet do boxu a pak se míchat s jezdci, kteří startovali na tvrdých ? Výhodou na začátku asi je, že si mohou učit kdy přezujou, protože ti co to nechávají na konec dojet musí. Z druhé strany zase vidí co to vydrželo za daných podmínek ostatním, tak s tím mohou kalkulovat při strategii. Pokud ale v průběhu závodu začne pršet tak je to zase výhoda pro ty co už je nemusí použít. A taky v průběhu závodu si mohou najít okno, kdy je jejich použítí bude stát nejméně, např. za SC, nebo kdy je krátký stint nebude stát uvíznutí v provozu. Když jsou takhle rozdány karty, tak mohou být ušetřené sady gum, rozhodujícím faktorem a to se mi za mák nelíbí.-
-
Mynona
15:17 19.04.2013 165.72.200.XXXZáleží kolik měkkých sad použijí v Q1. Pokud použijí dvě v Q1 a jednu v Q2 nebo obráceně, tak jim pro závod nezůstane žádná neojetá měkká sada, což znamená, že pojedou stint na ojeté pneumatice s životností v řádu několika kol. Ideální asi je postoupit z Q1 při použití max. jedné měkké sady a při použití jedné měkké v Q2 pak už nemá cenu v Q3 další měkkou použít, když jí musí použít v závodě. Pokud není velký rozdíl ve směsích, pak se dá u lepších týmů postoupit z Q1 i na tvrdší sadě, ale pokud je tam rozdíl dvě sekundy, což údajně v Číně bylo, tak si to asi málokdo dovolí. A dneska asi nikdo nemá na to postoupit z Q2 na dvakrát použité měkké gumě, o tvrdé ani nemluvím.
Když to shrnu, tak má každý tři "kvalifikační" gumy s malou výdrží, přičemž aby se prosadil musí pravděpodobně všechny tři použít. I kdyby na ní ujel pouhé jedno měřené kolo, tak pořád má už za sebou tři závodní kola, z toho v jednom kole jí musí zahřát, v druhé z ní musí vytáhnout maximum a šetřit jí může pouze v outlapu. Když má ta guma výdrž třeba 10 kol, tak mínus tři kola je dost velký handicup. Pak není divu, že vidíme kvalifikace o ničem, když priorita je mít neojetou gumu pro závod.
Možná je to blbost, ale nepomohlo by pravidlo Q1 (možná i Q2?) povinně na tvrdší směsi ? Nemám rád tyto nařízení, ale jak jinak ušetřit měkkou gumu pro závod ? Pak by měl každý jezdec min. jednu čerstvou sadu pro Q3, za předpokladu, že jednu použije v Q2 a ještě mu zbyde jedna čerstvá pro závod, kde bude pravděpodobně upředňostňovat tvrdší směs, takže jedna by stačila.
-
-
-
-