Hamilton suverénní ve všech sektorech, Maldonado s nejvyšší rychlostí na rovince

Petr Hlawiczka, 3. listopadu 2012, 20:15 Google+

ABÚ ZABÍ - ANALÝZA SEKTORŮ; Jakých časů a maximálních rychlostí piloti dosahovali v jednotlivých sektorech okruhu Jas Marina? Jaké závěry můžeme z těchto údajů učinit?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 05.11. 19:05) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Okruh vyžaduje dobrý přítlak v prvním a zejména ve třetím sektoru s množstvím pomalých až středně rychlých zatáček. Naopak v prostředním sektoru s dvěma dlouhými rovinkami se uplatní síla motoru a co nejnižší odpor.

Tyto rovinky, z nichž ta první měří 1 173 metrů, odděluje pomalá šikana 8/9. Na obou zítra bude k dispozici DRS zóny s nezávislými body detekce. Znamená to, že pokud jezdec předjede soupeře před sebou v té první, ten mu to bude moci hned v té druhé vrátit.

Kvalifikace v Abú Zabí se jela při západu slunce a klesajících teplot, což ovlivňovalo výkonnost týmů: zatímco některým (např. Force Indii) změna nesedla, jiní (např. Caterhamu) si ji pochvalovali, protože jim pomohla k lepší přilnavosti a vyvážení.

Více technických informací o okruhu Jas Marina najdete zde.

mapa

V kvalifikaci byl dnes suverénní Hamilton, jenž byl nejrychlejší ve všech jejich částech. Nejvíce získával paradoxně v prvním nejkratším sektoru s velmi rychlými zatáčkami, které McLarenu sedí. Tým z Wokingu na Střední východ žádná vylepšení na rozdíl od soupeřů nepřivezl, okruh Jas Marina vozu MP4-27 sedí.

Brit dosáhl nejlepších časů ve všech sektorech, ve druhém byl však jen o 6 setin rychlejší než Vettel a o 7 setin rychlejší než Webber, kteří tam dosáhli nejnižší rychlosti ze všech, pouze 311 km/hod.

Nejvyšší rychlost zde dosáhl Maldonado v Q1 - 325,8 km/hod. Venezuelan s Williamsem podal výborný výkon a získal druhou řadu: před oběma Ferrari i jedním McLarenem. Skvěle zajel zejména pomalý třetí sektor připomínající městské okruhy, na nichž Pastor umí. Slabší byl jen první sektor (až desátý čas), k lepší pozici by mu ale nepomohl ani čas na úrovni druhého Buttona.

Společně s Buttonem a s Rosbergem byl také jediným, kdo poskládal své rekordní sektory do jednoho kola. Nejvíce by si při stejném výkonu polepšili Grosjean (- 0,13 s) a Massa (- 0,143 s). Jezdci na špici jezdili velmi konzistentně: Hamilton zůstal jen 34, Webber 36 tisícin za svým teoretickým maximem.

Svůj čas v Q3 za klesajících teplot nedokázali zlepšit pouze dva piloti: Grosjean byl o 0,158 s horší než v Q2, Alonso o 0,068. Španěl již v Q2 zajel na limitu svého Ferrari vybaveného jinými díly než Massa. Felipe to zdůvodnil tím, že je Fernando "na data lepší."

Scuderii nové přední křídlo funguje tak, jak dle dat z tunelu předpokládali, u zadního křídla jsou očekávání splněna z poloviny. Oba jezdci ztráceli zejména v pomalém třetím sektoru, což jednoduše svědčí o nedostatku přítlaku.

abu zabi - casy v sektorech

V Q1 byly oba Williamsy nastaveny na nižší přítlak: k dispozici bylo dostatek času na zahřátí středně-tvrdé směsi, ta se navíc chovala konzistentně a její degradace byla nízká - proto se zítra opět očekává závod na jednu zastávku, byť ho s touto strategií možná nezvládnou všichni jako v Indii. Pro Q3 (a tudíž i pro začátek závodu kvůli pravidlům parc fermé) však tým z Grove zvolil o něco více přítlaku.

Velmi rychlý byl i Pérezův Sauber (322 km/hod, Kobajaši se trápil s odlišným nastavením) a Massa (320 km/hod). Ferrari krom rychlosti na rovinkách má i dobrou trakci, což byla jeho nemoc na počátku sezóny - vyplývá to z rychlostí dosahovaných na cílové rovince: 1. Alonso, 2. Hamilton, 3. Massa.

Naopak je zde jasně patrný aerodynamický deficit nováčků: Karthikeyan zde byl o 18,3 km/hod pomalejší než Španěl. Caterham sice přivezl rozsáhlá vylepšení (novinky, bočnice, podlahu, difuzor, brzdové kanálky) s cílem stáhnout až 0,4 s na kolo, jeho výkonnost dnes však byla spíše zklamáním.

Místo stáhnutí náskoku týmu Toro Rosso před ním se na něj spíše dotahují soupeři zezadu: vždyť mladý Pic teprve sbírající zkušenosti s vozem F1 předčil Petrova, přičemž v ideálním kole na Kovalainena s Marusií teoreticky ztrácel jen 0,155 s.

abu zabi - maximalni rychlosti

Vytisknout

Diskuze: Hamilton suverénní ve všech sektorech, Maldonado s nejvyšší rychlostí na rovince

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 05.11.2012 19:05 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Vettel byl kvůli nedostatku paliva vyloučen z kvalifikace, bude startovat z boxů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud