Dnešní den se Red Bullu vydařil téměř po všech stránkách: Sebastian Vettel vyhrál závod v Singapuru a navíc si v 10. kole připsal i absolutně nejrychlejší zastávku, která trvala 2,9 sekundy. Ta druhá trvala o 2 s déle proto, že mechanici museli čekat, až se během výjezdu safety caru kolem přežene Jenson Button.
Mechanici rakouské stáje pracovali výborně i při odbavování Marka Webbera - průměr tří zastávek: 3,12 sekundy.
McLaren v boxech zazářil při zastávce Lewise Hamiltona, která byla stejně rychlá, při přezouvání Jensona Buttona však moc nezářil: jednou to stihli za 3,7 s, podruhé za 3,4 s.
Velmi dobře pracovalo také Ferrari v případě Fernanda Alonsa, když první zastávku zvládlo za 3,2 s a druhou v 29. kole za rovné tři vteřiny.
V průměru zastávek pod 3,5 s se dostal i Lotus při práci na voze Kimiho Räikkönena (3,26 s) a Mercedes u Nica Rosberga (3,37 s).
Většina pilotů včetně prvních desíti na roštu dnes startovala na super-měkké směsi (značené červenou barvou), na měkké (žlutá barva) začínali De la Rosa, Glock, Hülkenberg, Kobajaši, Kovalainen a Pic.
Většina pilotů (11 z 19 klasifikovaných) Velkou cenu Singapuru zvládla se dvěma zastávkami, třikrát se v boxech objevilo 7 jezdců: De la Rosa, Hülkenberg, Kobajaši, Kovalainen, Massa, Senna a Webber. Čtyřikrát své mechaniky navštívil pouze smolař Petrov.
Nejdelší stinty v závěru po zajetí safety caru na super-měkkých pneumatikách zvládl nováček Charles Pic s Marusií: 27 kol, což představuje 45,8 % závodu. Na jedné sadě měkkých ujel největší vzdálenost jeho kolega Timo Glock: 34 kol (57,6 %).
Legenda:
Závod hodně ovlivnily dva výjezdy safety caru, některým pomohly (dnes skvělý Di Resta, Glock, Massa, Pérez, Ricciardo a Vergne), jiní si kvůli nim pohoršili (Alonso, Hülkenberg, Kobajaši, Kovalainen, Räikkönen či Webber). Pokud by vyjel během prvních deseti kol, pak by v závodě automaticky volili 2 zastávky všichni.
Super-měkká směs dnes byla o 1,5 s rychlejší než měkká, v tomto ohledu jsme zaznamenali největší rozdíl v letošní sezóně. Důležité bylo odhadnout okamžik, kdy se jejich výhoda ztrácí (tzv. crossover, cca po 10 kolech), velkou roli v tom hrál jízdní styl jezdců, obzvlášť na začátku závodů s nejvyšším množstvím paliva v celé sezóně.