Tombazis o tom, proč a kdy se Ferrari rozhodlo pro pull-rod vpředu, o vylepšeních a o DRS

Petr Hlawiczka, 13. července 2012, 15:40 Google+

Hlavní designér Ferrari Nicolas Tombazis ve včerejším pořadu Petera Windsora "The Flying Lap" uvedl, že Ferrari nikdy nepochybovalo o pull-rod řešení svého předního zavěšení, které letos používají jako jediný ze všech týmů Formule 1.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 13.07. 12:12) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari přitom nezačalo vůbec dobře, za hlavními rivaly zaostávalo o více než sekundu, a čekalo ho spoustu práce. Měli v Maranellu nějaké pochybnosti o svém radikálním pull-rod zavěšení?

"Abych byl upřímný, tak to byla jedna z oblastí, o kterou jsme neměli vůbec obavy, jakmile jsme začali s vozem jezdit. Byl to samozřejmě extrémní návrh, ale přišli jsme s ním zejména kvůli aerodynamické výkonnosti," popisuje Tombazis.

"U částí předního zavěšení dochází k velké interakci s úplavem předního křídla, což nás hnalo tímto směrem. My jsme na tom samozřejmě odvedli spoustu práce, veškeré simulace, takže jsme cítili, že z hlediska zavěšení je všechno fundamentálně v pořádku, pomohlo nám to snížit těžiště atd.," pokračuje hlavní designér letošního vozu Ferrari F2012. Z těchto důvodů o nasazení pull-rodu vpředu pro příští rok uvažuje rovněž i McLaren.

Kdy se Ferrari rozhodlo pro tento překvapivý návrh předního zavěšení? "Bylo to někdy kolem června 2011, finální rozhodnutí. S původním návrhem jsme přišli někdy kolem března - dubna, pak jsme zahájili práci v aerodynamickému tunelu, simulace zavěšení, strukturální práce," prozrazuje Tombazis.

Co přinesly nové díly ve Španělsku Ferrari. Bylo hlavním problémem aerodynamické vyvážení spíše než přítlak? "Ve Španělsku jsme chtěli zvýšit i přítlak. Měli jsme problémy s ovladatelností vozu, vylepšení nám pomohla s obojím: zlepšit vyvážením i zvýšit přítlak."


Srovnání loňského push-rod zavěšení s letošním pull-rodem (foto: Scuderia Ferrari)

Jak je na tom stáj z Maranella s efektivností svého systému pro snížení přítlaku (DRS) na zadním křídle? "Myslím, že dva nebo tři týmy dosahují silnějšího [DRS] efektu, získávají větší rozdíl v rychlosti ve srovnání s námi, což je patrné zejména na jejich kvalifikační výkonnosti. Pracujeme na tom, neměli jsme mnoho novinek na zadním křídle, takže v následujících závodech představíme některá vylepšení.

DRS nutí lidi navrhovat zadní křídla mnohem blíže svých limitů než obvykle. Proto opravdu musíte přesně určit parametry zadního křídla, je to teď mnohem těžší než v minulosti, kdy jste zkrátka kvůli odporu jen obětovali trochu přítlaku. Nyní máme i ten třetí parametr: sílu DRS efektu, který věci teď hodně ztěžuje," dodává Tombazis.

 

Tip: Pat Fry o předním pull-rodu Ferrari

Vytisknout

Diskuze: Tombazis o tom, proč a kdy se Ferrari rozhodlo pro pull-rod vpředu, o vylepšeních a o DRS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 13.07.2012 12:12 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Mercedes chce doma s vylepšeným vozem dosáhnout dobrého výsledku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud