Proč týmy nechtějí pro poslední část kvalifikace pneumatiky navíc?

Petr Hlawiczka, 25. května 2012, 06:50 Google+

Na včerejší tiskové konferenci se probíralo zahálení týmů v poslední části kvalifikace (Q3). Proč týmy nechtějí sadu pneumatik navíc, aby uspokojily fanoušky, kteří chtějí vidět bojovat formule v sobotním vrcholu na dráze místo toho, aby jen nečinně stály v garáži?

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 26.05. 09:03) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Christophe Malbranque

Sdílejte článek

Pirelli by proti tomu nemělo žádné námitky a bylo by v tom ochotné spolupracovat. Frank Williams však vysvětluje svůj odmítavý postoj: "Myslím, že to je dobrý nápad z toho pohledu, že by to možná poskytlo všem týmům lepší šanci. Pokud máte schopný tým se skvělým inženýrem, jenž dokáže věci vést a kontrolovat, a jen tři sady pneumatiky, pak z toho vždy dostanete to nejlepší.

Pokud ale takovou osobu nemáte, vždy budete handicapováni. Pokud bychom přišli se čtvrtou sadou, pomohlo by to některému ze slabších týmů. Pokud potřebujete jedno či dvě postrčení navíc, asi byste neměli být v F1," říká Williams.

Ředitelka Sauberu Moniša Kaltenbornová s ním víceméně souhlasí: "Hodně jsme o situaci kolem pneumatik v kvalifikaci loni mezi týmy loni diskutovali. Myslíme si, že pravidla jsou nyní OK. Také bychom nepodpořili pneumatiky navíc.

Když se navíc podíváte na statistiku, kdy týmy tvoří své strategie a vyjíždějí v Q3, většina z nich podle mě stejně jezdí více kol než dříve, takže si nemyslím, že by to z pohledu diváka moc změnilo. Alespoň o tom vypovídají čísla."

Šéf Mercedesu Ross Brawn váhá: "Nemám na to vyhraněný názor, abych byl upřímný. Vlastně bych řekl, že týmy, které nevyjíždějí, mají určitý zájem. Lidé zde jsou samozřejmě proto, aby viděli auta v akci, a i když se najdou některé týmy, které nevyjedou, stále mezi sebou bojuje o vítězství šest či sedm vozů.

Týmy, které nevyjíždějí, obvykle rezignují, protože nemohou bojovat o pozice vpředu. Myslím si, že tyto týmy kompenzují svou výkonnost v první části závodu díky tomu, že nevyjedou. Týmům od osmé do desáté pozice to dává možnost rozhodnout se a příležitost navíc, aby ušetřili pneumatiky a byly silnější v úvodní části závodu."

pneu
Týmy pneumatiky navíc pro poslední část kvalifikace odmítají (foto: Pirelli)

"Každá mince má dvě strany. Kazí snad podívanou to, že některé týmy nejezdí v první části [Q1]? Nejsem si tím jistý. Myslím, že každý je zaměřený na to, co dělají kluci, kteří se perou o vítězství v kvalifikaci.

Pokud však existuje opravdový důkaz toho, že fanoušci chtějí vidět jezdit deset vozů po celou dobu v Q3, pak bychom nějaké pneumatiky navíc akceptovali," uvádí Brawn.

Svůj názor přidal i ředitel společnosti Renault Sport F1, která poskytuje své motory týmům Caterham, Lotus, Red Bull a Williams, Jean-Francois Caubet: "Myslím, že pro automobilku je důležité, aby se pravidla pořád neměnila. Podle mě by se to dalo srovnat s tím, kdybyste během sezóny neustále měnili rozměry branek."

Vytisknout

Diskuze: Proč týmy nechtějí pro poslední část kvalifikace pneumatiky navíc?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 26.05.2012 09:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus

Räikkönen o problémech s řízením a šancích Lotusu v Monaku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

  6. GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud