DISKUZE K ČLÁNKU Závod v Austrálii zpestří dvě DRS zóny

První závod sezóny 2012 je za dveřmi - již za necelý týden si to 24 pilotů rozdá o body do letošního šampionátu v Melbourne. Souboje FIA okoření dvěma DRS zónami.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Závod v Austrálii zpestří dvě DRS zóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 15.03.2012 10:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 11.03.2012 13:32
V Austrálii optimální řešení. »
» uzivatel000299 (Hlasoval 1 člověk) 11.03.2012 13:46
Ještě bych tam dal 9 a 12. 01 »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 12.03.2012 09:07
Problém byl v tom, že ho Mark používal na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Soumynona

    XXX
    Celá problematika se měla řešit max. omezením "horní" aerodynamiky, tj. zmenšením a zjednodušením předního a zadního křídla, zákazu všech těch křídelek, a naopak uvolněním veškeré aerodynamiky na podvozku. Výsledek by byl takový, že auta by nebyla závislá na "čistém" vzduchu a jezdci by mohli i v rychlích zatáčkách jezdit daleko blíž u sebe a pak jít na rovince do opravdového souboje a ne předjíždět pomocí páčky, která to udělá za ně. DRS je další umělý nesmysl made in FIA 02 02 02 Nemluvě o tom, že vývoj aerodynamiky na podvozku by se dal relativně využít i pro normální vozy. Protože aero na podvozku nezvyšuje přítlak za cenu vyššího aerod. odporu a tudíž teoreticky nezvyšuje spotřebu, což se např. o zadním křídle říct určitě nedá. Takže vývoj na spodku vozu by se mohl projevit ve výšší bezpečnosti vozů i v normálním provozu. 01

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Soumynona

    XXX
    DRS je nesmysl

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pascal

    XXX
    Ta zona pred 3 zakrutou je trochu blbo, tam sa predbiehalo tak ci tak pomala zakruta a nabrzdy sa tam pekne dalo, len dufam, ze to nedopadne ako minulorocna SPA, polka rovinky a super daleko vzadu.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Ako vidieť aj FIA sa učí a robí opatrenia, aby závody boli atraktívnejšie, bolo viac predbiehaní a v maximálnej miere sa využili všetky prvky hybridu, ktorým je KERS a pomôcok ako je DRS spolu s F-šachtou na zadnom krídle, ktoré sa ovládajú súčastne a Mercedesu dovolia ešte väčšiu rýchlosť v týchto zónach ako majú ostatné autá. Som na to veľmi zvedavý a určite budeme mať možnosť porovnávať to s autami, ktoré to spriahnuté nemajú. Hold lepšie je raz vidieť ako desať rázy počuť. 18

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lord Mystic

    Lord Mystic

    XXX
    ohledně toho kers - já bych udělal kers třeba 2x nebo 3x silnější, ale zase bych zavedl maximální počet použití za závod, např. 5x nebo 10x. pak by jezdci museli kers šetřit a využívat jen v důležitých situacích. to by byla paráda!

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    DRS lze použít za každým vozem, nejen za vozem, který je ve stejném kole, ne? Tzn. když má někdo v detekční zóně do 1 s před sebou auto o kolo (dvě, tři...) zpět, může použít DRS v obou zónách, ať už ho zpozdilec pustí kdekoli, dokonce i mezi detekcí a počátkem DRS zóny.

    Uvidíme, snad nenastane "hororová" situace, že by provoz někomu výrazně ublížil, zatímco jeho přímému soupeři díky DRS vyloženě pomůže. To by se zapřísáhlí odpůrci DRS vzteky uprskali a nám by došla munice k obhajobě. 03 12

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      No osobně bych DRS při předjíždění o kolo nejraději zrušil. Ten o kolo zpět by měl toho rychlejšího pustit i bez toho. Takhle je pravda, že v takovém případě (jaký popisuješ) se tím dá získat hodně slušná výhoda. Stačí mít kliku na provoz a máš několik sekund zadarmo. 04 Chtělo by to ještě doladit.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    XXX
    Taky mě to původně napadlo, že by nebylo špatné omezení na počet použití...třeba 2x za kolo. Ale stejně by to dopadlo jako s KERS, že po otevření útočícího vozu by to otevřel i bránící a nic by se tím nevyřešilo.
    Lépe něž je to nyní to asi vymyslet nejde.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • no

    XXX
    už aby ty letošní krasavice závodily, lol

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • teoreticky

    XXX
    by to řešil omezený počet použití.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • matin

    XXX
    Já bych tu zónu nedělil tou šikanou a povolil bych pilotům křídlo otevřít v okamžiku, kdy by uznali za vhodné. To by se aspoň ukázalo, kdo jaký má přítlak a také kdo jaké má koule.
    Oceňuji, že začátek první zóny je ještě před zatáčkou.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000299

    uzivatel000299

    XXX
    Ještě bych tam dal 9 a 12. 01

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      XXX
      Já bych to vůbec neomezoval. Každý má stejně výkonný DRS a kde si ho použije by záleželo jen na něm. A vůbec by nemusel být do 1 sekundy od soupeře. Mohl by to použít kdykoliv.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hmmm

        XXX
        1.) DRS už z principu nemůže mít úplně stejný efekt napříč paddockem. Proč by ho např. McLaren v průběhu loňské sezóny předělával, když by tím nic nezískal?

        2.) Kdyby mohl DRS použít kdokoli kdekoli, bylo by z hlediska předjíždění k ničemu stejně jako KERS. Navíc by autům s větším aeropřítlakem tvořeným jinde než na křídlech poskytovalo mnohem vyšší výhodu, viz loni Red Bull v kvalifikacích.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          XXX
          Ono na cílové rovince loni ani DRS k předjížděním nepomohlo (snad až na nějakou vyjímku). A těžko říct, jestli by bez první zóny stihli předjet v té druhé. Ale možná ano a na cílové rovince je zbytečná. Těžko to posoudit, uvidíme příští týden.
          K bodu dvě: KERS má tu výhodu (proti DRS), že ho můžou jezdci použít omezený čas a na různých místech. Ale bohužel toho moc nevyužívají. Viz Webber v Korei.
          Jinak se zbytkem souhlasím.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Hr3bec

            XXX
            Jenže problém KERSu je právě ten, že ho mají všichni stejný a je vesměs 100% využitelný pro všechny na stejných místech. Takže ikdyž dal Mark KERS tak mu to bylo k ničemu, protože Lewis ho dal taky. Takže k čemu vlastně. Zvětšil bych...když ne kapacitu, tak alespon výkon KERSu. A možná by nebylo na škodu nechat týmům prostor pro individuální KERSy....

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              XXX
              Problém byl v tom, že ho Mark používal na stejném místě jako Lewis. Nevím možná by to nestačilo ani jinde. Ale aspoň je tam možnost různých variant. Ovšem proti zvýšení výkonu a kapacity KERS nic nenamítám. Pokud vím, mělo by to přijít s novými motory.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • RoboCop

    XXX
    Oje uz je to tu zasej. Dve DRS zony s jednou detekcni carou.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama