Přiveze Red Bull do Melbourne nové šasi, s nímž měl v Barceloně problémy?

Petr Hlawiczka, 6. března 2012, 06:40 Google+

Testovací program Red Bull dostal v závěru přípravy trhlinu. Mark Webber a Sebastian Vettel ujeli s novým šasi, které obsahovalo několik novinek včetně vylepšené podlahy a nových výfuků, dohromady za oba dny pouze 93 kol. Výrazný pokrok ve výkonnosti jsme také nezaznamenali. Tým nyní stojí před otázkou, s kterou verzí odletět do Melbourne.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 07.03. 09:29) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Obvykle novinky u Red Bullu na dráze fungovaly jakoby lusknutím prstu. nyní se zdá, že se u něj objevily určité problémy mezi korelací dat z tunelu s reálným chováním na dráze.

"Když se podíváme na Webberův delší stint se sobotního dopoledne, nebyl ničím výjimečným - jak z hlediska času, tak ani z hlediska opotřebení pneumatik," uvedl jeden ze závodních inženýrů konkurenčního týmu pro Auto Motor und Sport. Australan se starší specifikací předtím podával působivější výkony.

Bedliví pozorovatelé v Barceloně se shodli na tom, že nový balík potřebuje vylepšit. Jeden z nich prohlásil: "Red Bull už nesedí tak precizně na trati, jako dříve." Sám Webber po testu vylepšeného vozu uvedl: "Auto se příliš nechovalo moc odlišně od toho z předchozích dní." Čili fungovalo, ale nebylo tak rychlé, jak tým očekával.

Vettel po svém nedělním miniprogramu, který byl narušen také výměnou převodovky, řekl: "Z mé strany by nebylo fér hodnotit novinky, na to jsem toho ujel velmi málo. Musím se spolehnout na data, která nasbíral Mark." Úřadující mistr světa při jednom z výjezdů mimo trať dokonce poškodil přední křídlo. Ve voze se necítil tak pohodlně, jak by si přál.

Podle jednoho bývalého inženýra byly příčinou nucené přestávky Red Bullu v neděli i problémy se novými výfuky: "Bílé skvrny ve žlábcích za koncovkami výfuků poukazují na to, že plyny zřejmě neproudí tam, kam by je inženýři Red Bullu chtěli dostat."

Letos mají plyny z výfuků větší rozptyl, protože se prodloužila jejich cesta k místu určení - výfuky nesmí být u podlahy a musí být skloněny minimálně o 10 ° vzhůru. To potvrzuje i Ross Brawn z Mercedesu: "Plyny se více rozptylují s prodloužením jejich dráhy k cíli. Minulý rok jsme mohli foukat přesně na místo, kde jsme chtěli."

vettel
Sebastian Vettel v Barceloně (foto: Red Bull Racing)

McLaren a nyní i Red Bull se snaží nasměrovat horké plyny poblíž zadních pneumatik, s čímž však souvisí riziko jejich přehřívání. S tím se zřejmě trápili u Ferrari, jehož poslední verze výfuků směřovala mimo zakulacenou kapotáž více doprostřed vozu. McLaren se svým řešením již nemá problémy, výfukové plyny ovlivňuje kolem proudící vzduch a Coanda efekt a strhává je dolů k podlaze, kde se nachází vertikální křidélko, které před nimi chrání zadní pneumatiky.

Red Bull se v poslední verzi snaží o totéž a jeho technický ředitel Adrian Newey věří, že bude fungovat správně. "Neočekávám problémy s výfuky," řekl.

S kterým šasi tedy nastoupí rakouská stáj do prvního závodu v Austrálii? Čísla ze simulací a z tunelů hovoří ve prospěch nového, jenže na dráze nebyla potvrzena. V Milton Keynes se tím však nemusí moc trápit, jelikož prvotní verze RB8 byla dle odborníků také velmi rychlá - zřejmě nejrychlejší ze všech vozů pro rok 2012.

Vytisknout

Diskuze: Přiveze Red Bull do Melbourne nové šasi, s nímž měl v Barceloně problémy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 07.03.2012 09:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Button je letos v McLarenu se vším spokojenější, Ferrari se z problémů dostane

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud