Mercedes také pracuje na systému pro stabilizaci světlé výšky. Proč si jej Lotus nepatentoval?

Pavel Šašek, 14. ledna 2012, 15:11 Google+

Nedávno se do světa dostala informace, že tým Lotus vyvinul legální, FIA povolený, systém pro stabilizaci světlé výšky. Týmy ho nyní kopírují jak jen to jde. Proč si ho Lotus nepatentoval?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 17.01. 09:01) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Jeden z inženýrů, který se v F1 pohybuje již dost dlouho, se pokusil celou situaci pro jamesallenonf1.com vysvětlit:

"Nedostatek patentů je v F1 snadno vysvětlitelný. Pokud si tým svůj výmysl patentuje, nemůže ho nikdo jiný okopírovat a použít na svém voze. Na konci roku by takový systém ostatní týmy nechaly zakázat na zasedání FIA Technical Working Group.

Když není vynález patentován, týmy se předhání v tom, kdo systém okopíruje lépe. Pokud by si například její vynálezci patentovali bezprodlevovou převodovku, byla by už dávno zakázána."

A kopírování opravdu probíhá ve velkém. Na své vlastní verzi systému už pracuje i Ferrari a Mercedes. Zdá se, že tento systém bude v letošní sezoně nutností. Mercedes má pro vývoj systému vynikající podmínky. V loňském roce angažoval bývalého pracovníka Renaultu (dnes Lotusu), Boba Bella. Ten se na vývoji originálního systému také podílel. 

Německý tým oznámil, že se spozdí s představením nového vozu. Může to být právě kvůli dokončování systému pro stabilizaci světlé výšky, ale i kvůli komplikovanému přednímu křídlu s pasivním F-kanálem, které testovali už v tréninku na loňskou Velkou cenou Japonska.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes také pracuje na systému pro stabilizaci světlé výšky. Proč si jej Lotus nepatentoval?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 17.01.2012 09:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Fotogalerie: Massa v závodech na ledě poráží Alonsa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud