DISKUZE K ČLÁNKU Barrichello, kterého by si rádi podrželi technici Williamsu, popisuje své brzdění pravou nohou

Rubens Barrichello je jedním z mála pilotů, kteří během závodů Formule 1 brzdí pravou nohou. Vysvětluje, co všechno to obnáší a jaké to má výhody. Technický tým Williamsu by si jej chtěl ponechat. Proč?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Barrichello, kterého by si rádi podrželi technici Williamsu, popisuje své brzdění pravou nohou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 16.01.2012 12:09 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    XXX
    Inak bolo by riešenie ako si ponechať Barika, ako tretieho pilota, ktorého by mal k dispozícii technický tím. 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000729

    uzivatel000729

    XXX
    F1 Racing z roku 2003,myslím že květnové číslo to bylo.Rozbor a porovnání telemetrie Schumachera a Barrichella...
    Porovnávali je v nejnáročnějších zatáčkách,které se na okruzích F1 vyskytují...V každé zatáčce ve které oba porovnávali,ho Schumacher předčil o desetiny.
    Chápu,že se Rubens snaží bojovat o místo,ale zase by se neměl tolik přeceňovat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • EMERSONV1

      XXX
      Tak to se Schumi musel od té doby hodně zhoršit.Počítámli na okruh cca 10 zatáček (to je víc jak 1s),připočtu k tomu ještě evidentní rozdíl výkonnosti jejich formulí ................ není to tak špatné,co předváděl Barča v současnosti 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        XXX
        Barryk v Suzuce sekundu na kolo od Schumiho dostával docela často, protože tady ten jeho "jednonohý", styl byl ultra nevýhodný. Prostě v těch rychlých zatáčkách nestíhal přešlapávat, což se ani nedivím. On skutečně ztrácelé celé desetiny, ale vesměs se jednalo spíše o prvním sektor. Pak už je ta Trať poměrně standartní. Takže poznámky o kvalitě Barrykova vozu, jsou tady trochu mimo. Já vím, Barryk měl jen tři kola, místo kevralu olovo a místo motoru, běhal alá Flinstoun. :D

        Mimochodem v té době Barryk sám přiznal, že levou brzdit neumí a teprve na základě porovnání telemetrií se začal učit brzdit levou. Protože si v tom asi stále nelibuje, tak tam kde to nemá takový vliv brzdí jako za mlada 04

        Jinak problém s brzdění pravou neměl dopad jen v oblasti brzdění ale i taky pomalejším nástupem otáček při následné akceleraci. Např. Schumi při dobržďování měl již mírně sešlápnutý plyn, tuším že min. kolem 15% po celou dobu deakcelerace. Taky mělo svou časovou řežii než přešlápnul zpátky, než "nakalibroval" pozici, jiná tuhost pedálů a hlavně měl jen min. otáčky.
        Trošku mi Barrykův styl připomíná éru volantů pro hry, které měly také jen jednu osu pro plyn a brzdu dohromady 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    XXX
    Popravdě souhlasím s názorem, že jde jen o PR řeči kvůli místa, aby ukázal bůh ví co všechno neovládá. Ale podle mě, ikdyž to s šetřením brzd a paliva dává smysl....tak to bude jak sám říká pomalejší. A ve finále tím nic nezíská...spíš bych byl toho názoru, že o něco přijde. Proč by jinak většina brzdila levou že 14

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • matin

    XXX
    Rozdíl oproti brždění levou nohou je prodleva mezi přesunem nohy z plynového pedálu na brzdový. Čili přesně tak, jak psal Petr - Rubens dříve uvolní plyn, čímž ušetří palivo. Také nedochází k tomu, že by současně stál na plynu i brzdě, čili šetří brzdy.
    Jediné čím si u této jízdní techniky nejsem jistý je úspora času. Podle mně to musí být pomalejší, než brzdit levou nohou. Pilot brzdící levou nohou může stát na plynu o řekněme 0,1-0,2 sec déle před každým bržděním. Pokud je na okruhu cca 15 zatáček, může mu to dát výhodu nějakých 1,5sec plného plynu oproti Rubensovi.
    No zajímalo by mě, jak to vychází časově s přihlédnutím na onu nižší spotřebu paliva a tudíž nižsí hmotností vozu na začátku závodu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      XXX
      Máš pravdu, ten pilot, ktorý brzdí ľavou nohou je spravidla rýchlejší, je tam menšia a dalo by sa povedať, že skoro žiadna prodleva, lebo odpadá neproduktívny čas premiestňovania pravej nohy z plynu na brzdu, ako pri brzdení pravou aj vtedy ak monopost má KERS, lebo v monente odľahčenia plynu a poklese otáčok na volnobežné začne pôsobiť ako prvý brzdný moment generátora motorgenerátora KERSu, súčastne s momentom dobrzďovania kotúčovými brzdami. Záleží však ako sú nastavené volnobežné otáčky, ktoré boli v sezóne 2011 nastavené o niečo vyššie, kôli mapingu motora. 14

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Vladin

    XXX
    boli nejake porovnania telemetrie medzi nim a schumim. vtedy mu schumi vdala brzdenim lavackou dal aj desatinu na zakrutu. ale barik sa naucil ze niekde sa bez lavacky nezaobide a tak teoreticky mozno zmazal tu nevyhodu ktoru mal voci ostatnym top pilotom-mozno. tazko povedat. kazdopadne barik nie je ziadny slimak

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jc

    XXX
    Moc tomu nerozumim. Jeste chapu, ze je rozdil slapat na pedaly jednou nebo dvema (pri obounozi se nemusi noha presunovat mezi pedaly). Pripadne by to mohl byt rozdil v levo/pravotocive zatacce - pri slapani brzdy tou spravnou nohou by mohlo pomoci pretizeni (otazkou je, jestli je treba vyvinout takovy tlak na pedal zrovna v zatacce). Ale jak s tim souvisi mensi spotreba paliva a brzd, to fakt nevim.

    Prijde mi to jako hledani "prednosti" pro PR.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Rozumím mu tak, že než začne brzdit, jeho noha se přesouvá zprava doleva na brzdu. Pilot brzdící levou nohou má v tu chvíli pořád sešlápnutý plyn - proto u něj ta menší spotřeba paliva. A jelikož takto nemůže brzdit v nájezdu do zatáček, tráví na brzdě kratší čas, proto dochází i k menšímu opotřebení brzdového materiálu.

      Osobně si nemyslím, že by to bylo mělo být až takovou výhodou. Spíše to vyhovuje jeho jízdnímu stylu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jc

        XXX
        Mne napadlo to same. Jen se mi nejak nechtelo verit, ze to povazuje za vyhodu a jeste se tim chlubi.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          XXX
          Nedokazu rict, jak moc velkou vyhodou to je. Za jak velkou vyhodu to povazuje, to se muzes presvedcit sam, v clanku je odkaz na ten porad. Zas tak se nechlubil, Peter Windsor se na to zkratka zeptal.

          Obrovska vyhoda to asi nebude, ale brzdeni pravou nohou neco do sebe ma, kazdopadne to je nejcitsti formou brzdeni. Pri brzdeni levou ma totiz clovek tendenci vyrovnavat nedotacivost. Pri brzdeni pravou nohou clovek do te pasti neupada.

          V zaveru toho poradu je jeste rozbor toho, jak Barrichello v Magny Cours predjel Trulliho - pokud by Rubens brzdil levou, nedostal by se pred nej.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • ERacer

    XXX
    Pokud bych měl při jízdě brzdit pouze levou nohou, také bych to zvládl," vypráví Rubens. Ale brzdí pravou protože to levou neumí. 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama