Po rozsáhlém vyšetřování okolností, které vedli k náhlému vypuštění pravé zadní pneumatiky Sebastiana Vettela v úvodním kole Velké ceny Abú Zabí, inženýři Pirelli vylučují strukturální poruchu pneumatiky.
Dotyčná pneumatika byla součástí měkké sady žlutých Pirelli P Zero, které pilot Red Bullu využil k získání pole-position o den dříve.
Aby dojel po nehodě v první zatáčce Vettel do boxů, dokončil kolo, během něhož plandavý zbytek gumy poškodil kapotáž a podvozek, což mistra světa donutilo k prvnímu odstoupení roku.
Ačkoliv z pneumatiky moc nezůstalo, inženýrům Pirelli to ve spolupráci Red Bullem stačilo k plnému prošetření. Po okamžité analýze pneumatiky byla strukturální chyba pneumatiky či ventilku vyloučena jakožto možná příčina incidentu. Jako možnou příčinu není možné vyloučit úlomky na trati či další okolnosti [např. špatný tlak pneumatiky - pozn. red.].
Sebastian Vettel po startu, krátce před svou nehodou (foto: Red Bull Racing)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery k tomuto oficiálnímu prohlášení dodává: "Potvrzujeme, že strukturální chyba nebyla příčinou úniku vzduchu u Sebastiana Vettela v Abú Zabí. K tomuto závěru jsme došli společně s Red Bullem po detailním prozkoumání a analýze zbytků té pneumatiky.
Nemůžeme vyloučit to, že poškození pneumatiky vedoucí k úniku vzduchu nezpůsobily úlomky na trati. Když jsme však dráhu blíže zkoumali, nenašli jsme pro to žádný přímý důkaz," dodává Hembery.