Závodní inženýr Latham: Hamilton se nové tratě učí velmi rychle

Petr Hlawiczka, 26. října 2011, 06:55 Google+

Závodní inženýr Andy Latham před Velkou cenou Indie hovoří o tom, jak rychle se Hamilton učí nové okruhy a jak přistupují k těmto výzvám.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 27.10. 08:12) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Andy, jak se připravujete na okruh, na kterém jste ještě nebyli?
Andy Latham: Nejprve vytváříme počítačový model okruhu, pak můžeme porovnávat výškové rozdíly, sklon zatáček a ideální stopu. S přibližnou úrovní přilnavosti pak zahajujeme simulace, abychom vypočítali rychlosti v každé zatáčce.

Na počítači se dá odvést prostřednictvím simulací spousta práce, získat přibližné úrovně aerodynamické konfigurace, brzdné energie, potřebného chlazení, zatížení pneumatik a převodových poměrů. Výsledkem je představa o nastavení, které daný okruh vyžaduje.

Kolik času k naučení se nové trati potřebují piloti?
AL: Jejich schopnosti mě v tomto ohledu pokaždé nadchnou. Lewis je schopný se během několika kol naučit každou zatáčku: na který rychlostní stupeň ji projíždět, jaká rychlost je optimální pro průjezd jejím vrcholem. Než poprvé vyjede na simulátoru, již něco ví o rychlosti a doporučených převodových stupních, ale i bez toho na to dokáže přijít během jediného kola. Piloti jsou neuvěřitelně rychlí: během několika kol již projíždějí skoro všechny části tou správnou rychlostí.

latham
Lewis Hamilton se svým závodním inženýrem Andym Lathamem (vlevo)
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Co si myslíš o Buddhově mezinárodním okruhu?
AL: Jedná se i směsici - celkově hodně připomíná Jižní Koreu. První sektor se skládá z dlouhých rovinek a tvrdého brzdění do pomalých zatáček. Druhá polovina obsahuje po sobě jdoucí středně- až velmi rychlé zatáčky, všechny zřejmě na třetí, čtvrtý či pátý rychlostní stupeň. První polovina vyžaduje auto dobré na brzdy a nízký přítlak, zatímco ve druhé polovině je méně brzdění, ale více  záleží na správném vyvážení vozu v rychlých pasážích.

Vytisknout

Diskuze: Závodní inženýr Latham: Hamilton se nové tratě učí velmi rychle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 27.10.2011 08:12 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Ferrari: Absolutně konkurenceschopní chceme být příští rok již v Austrálii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud