DISKUZE K ČLÁNKU Whitmarsh: Se zpětnými zrcátky je třeba něco udělat
Lewis Hamilton po incidentu s Massou v Suzuce uvedl, že ve vibrujících zpětných zrcátkách za sebou na konci dlouhé rovinky nic neviděl. Podle Martina Whitmarshe by na to budoucí pravidla měla myslet.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Whitmarsh: Se zpětnými zrcátky je třeba něco udělat
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Oňo
16:52 12.10.2011 XXXMáš úplnú pravdu ! Veď načo zrkadlá, keď dnes pri sériovej výrobe ako je u automobilov už v tom období u drahších áut v Amerike a Canade sa používali bežne kamery a kráľovná motoristického športu F1 dodnes používa spätné zrkadlá, hoci v nich prd vidno, lebo sa otriasajú a víria vzduch, takže sú aj z aerodynamického hladiska nepotrebné a je najvyšší čas tak urobiť. Martin to určite skoro vo FOTA nahryzne a budúcu sezónu tu budú kamery a jazdci aj konštruktéry aut budú spokojní a my tiež, lebo podobné incidenty, ako Felipe a Lewis sa nebudú opakovať !
-
-
hepynp
16:46 11.10.2011 XXXVedia o tom, tak čo im bráni v tom lepšie ich upevniť? K tomu ich musia prinútiť pravidlá, inak by to neurobili? To sa kam dostali...
Stačí sa pozrieť na autá zo 70tych rokov, tí nemali problém zrkadlá upevniť aj na troch miestach karosérie, aby im nevibrovali.-
-
-
Petřík
18:25 11.10.2011 XXXPopravdě jsem myslel osmiválci osmiválce v normální dopravě. Kdysy mělo každé auto osm, deset, i dvanáct válců, spotřeba nikoh nezajímala, to byli ty doby kolem 2ww, dnes má auto průměrně kolik, 4 válce? I auta jako Ferrari mají klidně "jen" 8 válců a nikomu to nepříjde málo, přitom v době přes 40 lety by si skoro klepali na čelo.
To, že byli 12 váolce v F1 samodzřejmě vím :). A bez špuntů do uší se na okruh nesmělo :).
-
-
-
hmmm
16:54 11.10.2011 XXXSchválně se zaptej jezdců, co si radši vyberou, pomalejší vůz s velkými zrcátky nebo rychlejší s menšími. Odpověď je předem jasná.
Nejsem sice aerodyamik, ale u zrcátek nejde docílit laminární proudění, takže na to jak jsou malá, budou mít nejspíš poměrně velký rušivý vliv.
V 70. letech byla aerodynamika na úplně jiné úrovni. Dnes se v této oblasti bojuje o každou tisícinu, takže si nikdo dobrovolně nenaloží setiny jenom kvůli větším zrcátkům s vícečetným uchycením, které by možná někdy v budoucnu zabránily hypotetické nehodě.
-
-
Petřík
16:16 11.10.2011 XXXJá jen žasnu co tu někteří vymýšlít.
"Button Hama v Kanadě neviděl ale Ham Massu určitě vidět musel"// Co to je jako za názor?
Zkuste si představit co prořívá pilot v zatáčce, ve které se jede 150km/h.
1)vysoké přetížení - normální člověk by ve Formuli 1 v rychlostech, jakých piloti jezdí, padl do komatu. Přetížení 5G není vyjímkou a to už pro normálního člověka není. Natož, má li takové přetížení absolvovat 50-70 (žekněme, že tak extrémní přetížení zažije pilot jen jednoz za kolo).
2)Hlídat si ideální stopu
3)Hlídat si volant - na volatu jsou desítky přepínaču a spouštěčů. Nehledě na to, že v zatáčce, ve které se incident stal se pilot chystá na aktivaci DRS + nejlépe i aplikaci KERS.
4)Řazení, před závodem zde na tomto webu byl uveřejněn počet průměrného přeřazení za kolo (tuším 50-60x)
Těch úkonů pilota je určitě víc, tohle je to, co mě zrovna napadlo a na co jsem si zrovna vzpoměl. Nesmí se zapomenou na to, že samotné řízení auta F1 je náročné. Viděl někdo z vás díl top Gearu kdy si Hammond sedl za volant Ranoultu? Nemohl s ním ani ujet 3 metrů aby mu to nechvíplo. Navíc je to asi půltunová (?) potvora s cca 700 koňmi, k tomu zadokolka bez kontroly trakce... Takže hlídat si ještě k tomu něco v zrcátkách, navíc když jsou malá a směšně se třesou... -
-
matin
15:59 11.10.2011 XXXKamera je napevno spojená s karoserií. Veškeré vibrace, které má vůz se přenášejí i na kameru. Ano, může tam být i nějaká stabilizace obrazu, kdo ví.
Je to ale úplně odlišná situace s hlavou pilota, která není nijak spojena s vozem. Všichni víme, jak hlava pilotům při jízdě lítá. Podle mě je vůbec problém se do toho zrcátka podívat, natožtak tam něco vidět.
To, že Massu Hamilton neviděl může být pravda, stejně tak to může být jen výmluva, protože se všeobecně ví, že v těch zrcátkách je vidět prd. -
Oňo
16:20 11.10.2011 XXXKamera aj zrkadlo sa dá uchytiť letmo, ako to vidíš u kameranana za vodičom motocykla pri cyklistických pretekoch tak, 1.) že medzi kameru a zdroj umiestniš tlmiaci prvok, čo je v podstate kameraman a pri zrkadle je to uchytenie podobných vlastností. Pri kamere je navyše možné aj 2.)elekrtonické stabilizovanie pri spracovaní obrazu pre projekciu. U zrkadla môžeš použiť len 1.), preto je kamera dokonalejšie a lepšie riešenie ! -
-
-
hmmm
15:38 11.10.2011 XXXPánové, ono se od klávesnice dobře kritizuje, ale musím souhlasit s Hr3bcem, že to tak jednoduché určitě není. Byla to IMO chyba, která se může stát každému. Smůla, že to byl zase Lewis, který je teď pod drobnohledem.
Když už mají předepsané nebo rovnou standardizované kdeco, mohla by FIA pořešit ty stopky, které zrcátka drží. Být součástí vozu a ne na stopce ( [odkaz na stránku] s pevně uchyceným nepohyblivým zrcátkem uvnitř aerodynamického krytu, vibrace by IMO byly úplně jinde. -
Oňo
15:33 11.10.2011 XXXKamery áno(aby bol obraz priestorový), v tom má Martin pravdu a displej nad volat do kokpitu, lebo volant je už využitý inými tlačítkami a ovládačmi a nie je možnosť tam už nič dať. Zrkadlá by už potom bola minulosť. Môj predrečník spomínal, že ich treba ak by vypadla elektronika. Treba to riešiť ako u KRESu, že ten má na ovládanie samostatnú CPU, ktorá je subsystémom vrcholovej a tu by to bolo podobne riešené, žeby CPU snímania obrazu za monopostom bola sumsystémom vrcholovej CPU a pri poruche by táto prevzala funkciu podriadenej ! -
Pepan
16:30 11.10.2011 XXXJá jenom nechápu Whitmarshovy výmluvy na pravidla. Vedení každého týmu by mělo mít na zřeteli taky bezpečnost svých pilotů. Pokud mi pilot řekne, že zrcátka jsou malá a vibrují, zvětším je, lépe upevním a nečekám na změnu pravidel. Díky tomu je pak pilot lépe informován o tom, co se děje za jeho vozem a nemůže dojít třeba ke katapultování jinou formulí, jak se to stalo v průběhu jediného dne našemu Královi a Webberovi. Takže pro mě jsou ty jeho kecy jenom alibismus. -
Hr3bec
14:31 11.10.2011 XXXProblém je asi spíš ten, kde by byl displej, protože volant je už tak přecpannej! Jinak je strašně jednoduché říct, že se stačí do zrcátek koukat....ale pravda je, že nikdo z vás nikdy do takových zrcátek nekoukal a neví kolik toho jde vidět jen v klidu natož za jízdy.
90% internetových chytrolínů by si ve 130R v rychlosti přes 300 km/h nadělalo do kalhot místo aby čučelo do zrcátek Navíc kolikrát nevěřícně koukám jak jim to háže s hlavou i při jízdě po rovině a říkám s...to musí být pekelný záhul pro krk.