Technický ředitel Renaultu: Radikální výfuky se nám nevyplatily

Petr Hlawiczka, 28. září 2011, 06:50 Google+

Technický ředitel Renaultu James Allison přiznal, že doplatili na radikální výfuky směřujících do přední části monopostu. S řešením byly spjaty problémy na pomalých okruzích a také při samotném vývoji.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 29.09. 08:45) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Radikální výfuky podle něj doslova "pohřbily" naděje týmu z Enstone, protože se neprokázaly být tak úspěšné, jak doufali na počátku sezóny. Proto se tým uprostřed sezóny objevil v trénincích v Německu a v Maďarsku s klasickým vyústěním výfuků v zadní části monopostu, přechod na ně však byl spojen s dalšími problémy, proto se Renault vrátil k původnímu řešení.

"Když jsem rozhodl o výfucích směřujících dopředu, jednalo se o velmi vzrušující koncept, který překonával systém foukající dozadu. Zdálo se, že to má velký potenciál k dosahování vítězství v závodech. Myslím, že dvě nebo tři věci nás pak zdržely," vysvětluje Allison pro Autosport.

"První bylo, že se opravdu těžce rozvíjely. Od samotného počátku jsme na tom byli celkem dobře, pak se ale mnohem hůře zvyšovala výkonnost, kterou bychom chtěli. Za druhé, je to s nimi celkem obtížné. Museli jsme se o ně tak hezky starat, aby generovaly přítlak, který měly. Na některých tratích jsme pozorovali méně přítlaku, než jsme očekávali."

renault
Renault letos doplatil na radikální výfuky ústící pod bočnicemi v přední části vozu R31
(foto: Lotus Renault GP)

Podle technického ředitele se jejich problémy zvětšovaly na okruzích, jako je Singapur, což odvádělo jejich pozornost od spousty novinek, které na vůz nasadili.

"Přijeli jsme do Singapuru se směsicí... byli jsme trochu znepokojeni, ale také byli mírně optimističtí, protože jsme bezpochyby hodně zlepšili výkonnost vozu v několika posledních závodech. Doufali jsme, že nám to pomůže odstranit tu nevýhodu, která byla v našem případě jasně viditelná v Monaku, Maďarsku a nyní v Singapuru, kde převažovala místa s trakcí při nízké rychlost a kde jsme se trápili.

Opravdu jsme tyto problémy v zatáčkách o rychlostech 60 - 100 km/hod nepředpokládali. Jedná so o celkem pomalé zatáčky a to, co se v nich děje, nejsme vlastně schopni napodobit v aerodynamickém tunelu," pokračuje Allison.

Zbývající okruhy však podle něj budou Renaultu sedět lépe, konečné řešení problémů s výfuky se ale dočkají až příští rok: "Na většině zbývajících okruhů bychom měli být OK. Snad na nich budeme spolehlivější. Na příštím voze pracujeme od ledna, hodně lidí na něm už dost dlouho pracuje, v podstatě na něm děláme všichni. Odvedli jsme již hodně práce. Příští rok začínáme znovu s konvenčním řešením, od toho se bude vše dále rozvíjet."

Vytisknout

Diskuze: Technický ředitel Renaultu: Radikální výfuky se nám nevyplatily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 29.09.2011 08:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Alonso: Ferrari se dokáže vzchopit, proto jsem se mu upsal

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  5. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud