DISKUZE K ČLÁNKU Proč nová pravidla omezují nejen objem, ale i počet válců motoru?

Komise Formule 1 se včera dohodla na odkladu zavedení nových motorů a úpravu jejich technických specifikací. Místo 1,6l přeplňovaných řadových čtyřválců se zřejmě dočkáme vidlicových šestiválců. Proč ale vzniká tolik povyku kvůli počtu válců? Nestačí definovat objem motoru a jejich počet nechat na výrobcích?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč nová pravidla omezují nejen objem, ale i počet válců motoru?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 27.06.2011 13:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovali 4 lidé) 23.06.2011 13:35
Z toho Gallagherovho vyjadrenia vlastne neviem… »
» uzivatel000730 (Hlasovali 4 lidé) 24.06.2011 10:12
Kdy už konečně začnou jezdit na naftu? »
» Pikaso (Hlasovali 4 lidé) 26.06.2011 19:22
Nazdar lidičky. Tak se taky přidám. Pro mě… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pikaso

    Pikaso

    XXX
    Nazdar lidičky.
    Tak se taky přidám. Pro mě osobně je zcela jasně lepší, že se bude jednat o 6 válce, protože si stále myslím, že F1 by měla být vrcholem mtoristického sportu. Věčná omezení ať už z jakého koliv důvodu mě osobně otravují a vadí. Pokud bych měl výjdřit svůj názor tak já osobně bych hlídal jediné a to bezpečnost vozů. Pak ať se děje to co kdo umí a ne stále nějaké omezování, které ve svém důsledku zase platí jenom pro někoho. Viz. příkladně rok 2009, když Brawn vyjel s dvojitým difuzorem a vyhrál tak titul. Letos ho museli zakázat podruhé. Prostě jenom bezpečnost a základní rámec omezení, jako je šířka, váha a pak pak ať třeba jezdí závody projekt RBR AN.

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000730

    uzivatel000730

    XXX
    Kdy už konečně začnou jezdit na naftu?

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hemmis

      XXX
      z naftou jdi nekam tohle jsou zavody ne nákladáky. jestly daji diesel do F1 přestanu se dívat . stači že tím zničily wtcc i le mans . diesel na zavodní tratěš nepatří a když ho tam chcou ad je taky atmosfera jako jeho konkurenční beznín pač jako v wtcc aby diesel byl dopovanej turbem a benzín atmosféra to je hodně blbý

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Olda

    XXX
    Socialismus v F1.

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    Kde sa pohybujú moderné autá s modernými motormi: BMW má štvorvalec s turbom, spotreba 4 litre na 100 km, zrýchlenie z 0 na 100 km/hod za 8 sekúnd, maximálka asi 230 km/h. Proti jeho motoru sú motory F1 muzeálne kusy.

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 55FS

    XXX
    Nech si nechajú v Číne vyrobiť za lacné peniaze jednotný motor a majú vystarané.Zostane im viacej zisku,nikto nebude zvýhodnený a to Made in China môžu prelepiť každý svojim logom.

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • miro

    XXX
    Rozhodnutí vedení F1 je velmi dobré ,jen nemělo být v automobilových závodech ale např ve zbrojení.Dodnes bychom koňmi tahali vozovou hradbu a cepy v osobní výzbroji by byly rozhodně levnější než nové samopaly.Ve všech motoristiských závodech se vždy hledalo nejlepší řešení a kdo ho našel byl nejlepší ve výsledcích.Bez toho bychom asi dnes neměli kotoučové brzdy,turba,halogeny,radiální gumy a další.Takto je to ve vývoji krokem zpět.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Z toho Gallagherovho vyjadrenia vlastne neviem co je lepsie?!

    Zmrazit - kto ma najslabsi - ma smolu 02
    Nezmrazit - utracame astronomicke sumy 02

    Či ako to myslel? Asi som natvrdly 19 ale mam dojem, ze vsetky moznosti su zle!

    A neda mi znova si rypnut:
    Gallaghera by mali vymenit!
    Podla mna ten clovek skodi Cosworth-u.
    Sice sa v kazdom rozhovore stihne "vysamochvalit" jaky su "zuuupa" a pomaly leader v technologiach motorov F1 a potom clovek "nieco" ocakava a ono to neprichadza... (az to dojde napr. k tomu, ze "ked to nevieme my tak to nebudu mat ani ostatny"! (priklad kauza "mapovanie")
    Preco to nenapadli uz davno? Jááj - nie oni to najprv chceli vyskusat, alchymizovali/varili/piekli/intrigovali 06 a ked zistili, ze im to neprinasa to co treba (v preklade - im to nefunguje), podho! - obujeme sa do nich... 02
    Jáááj este aby som nezabudol - medzitym este par vyjadreni od menovaneho naznacovalo, ze to maju zmaknute hadam najlepsie a ostatny by sa mali ucit od nich... 20

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    1,6 litra na V6 turbo (12 000ot/min.) je málo a tie motory nevydržia 5 závodov. Objem motora mal byť 1,8 až 2 litre. 1,6 svedčí najmä R4 turbo. Ak by to bolo inak, mali by sme V6 turbo aj v osoných autách, pričom tieto by mali mať vyššiu životnosť ako R4 turbo, čo je praxou osvedčené, že nemajú ! 14

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar

    XXX
    Nějak ty argumenty nechápu, "odborník" tvrdí že když by umožnili volnost v počtu válců tak by nebyly rovné podmínky. Za prve mám pocit že by si snad každý mohl zvolit řešení, pokud zvolí špatně, jeho problém. A za druhé, teď máme zmražený vývoj motorů, všichni mají striktně určen počet válců a přesto má údajně nejvýkonnější motor v poli oproti nejslabšímu náskok cca. 30 koní, takže argument stejný počet válců = stejný výkon evidentně nefunguje.

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      A nejslabší motor vede oba poháry. To jsou paradoxy, co? A nebo na maximálním výkonu až tak nezáleží. 03

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    mne sa to zdá hlúposť - jednoduchšie sa to dá dosiahnúť ponechaním starých motorov. Pôvodným zámerom bolo zníženie spotreby a zavedenie moderných technológii použiteľných v bežných autách.

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Původní záměr stále platí (včetně ostatních ustanovení týkajících se KERSu, turbín atd), mění se akorát počet válců.

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • wrt

        XXX
        Predpokladám, že počet valcov im vyšiel z náročnej technickej optimalizácie (z tepelnej účinnosti). Keď to zmenia, tak nové motory strácajú zmysel, alebo to je len polovičné riešenie. To môžu rovno nechať staré motory, počet valcov aj zvuk si všetci pochvaľujú, nestojí to peniaze za vývoj...

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama