Bez aerotunelu to nejde, zklamaně uznává Virgin a rozchází se s Wirthem

Petr Hlawiczka, 2. června 2011, 07:00 Google+

Stáj Marussia Virgin se vzdává svého přístupu, kdy k vývoji vozu používala pouze počítače, aniž by své návrhy ověřovala v aerodynamickém tunelu, jak je běžné.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 02.06. 14:18) Napište svůj názor
virgin

virgin | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Výkonný ředitel Andy Webb potvrdil, že se stáj po přetrvávajících špatných výsledcích rozchází se svým technickým ředitelem Nickem Wirthem, majitelem společnosti Wirth Research, která se podílela na vývoji závodních monopostů (doposud vlastní nezanedbatelný balík akcií týmu).

Místo ní zakládá v Británii vlastní základnu - zakotví zřejmě v prostorách továrny bývalého týmu Super Aguri v Leafieldu.

Virgin letos neučinil žádný pokrok - nepodařilo se stáhnout ztrátu na soupeře a pravidelně postupoval do druhé části kvalifikace, což bylo jeho předsezónním cílem. Výkonnostně neustále ztrácí a dotáhl se na něj už i španělský tým HRT, zatímco loňský rival Lotus oběma výrazně odskočil.

"Bylo rozhodnuto, že tým vezme osud z větší části do svých rukou. Po konzultacích s naším současným technickým partnerem během uplynulých několika týdnů jsme nuceni ukončit náš vztah s nimi [Wirthem]," prozrazuje Webb Autosportu.

virgin

"Součástí této revize bylo i vyhodnocování technického směřování stáje Marussia Virgin Racing. Cíle Marussie přetrvávají, totiž schopnost bojovat o pódium v první Velké ceně Ruska, která se uskuteční v Soči v roce 2014," říká výkonný ředitel.

Tým uznává, že pro dosažení takové cíle si musí stanovit velké a funkční vývojové plány. Proto do služby povolal jako konzultanta bývalého technického ředitele Renaultu Pata Symondse, který nyní svými radami Wirtha zřejmě nahradí, byť do konce příštího roku nebude moci převzít žádnou větší úlohu v F1 kvůli zákazu FIA.

Nový směr vývoje si bude chtít Virgin ověřit ještě na letošním voze MVR-02, proto bychom se později v sezóně mohli dočkat jeho výraznějších úprav: "V tuto dobu je běžné, že všechny týmy začínají vzhlížet k příští sezóně, zatímco pokračují ve vývoji existujících vozu po zbytek té současné," pokračuje Webb.

virgin

Vylepšení, která plánujeme pro letní závody, nyní procházejí z fáze návrhu do výroby, přitom se stále více zaměřujeme na rok 2012. Protože pravidla pro příští rok obsahují jen málo změn, doufáme, že některé z vývojových prací na MVR-03 najdou uplatnění ještě na letošním voze.

Je snadno patrné, že tým musí učinit velké pokroky, aby urychlil své tempo vývoje. Nyní půjdeme alternativní technickou cestou a těšíme se na to, že v nadcházejících týdnech prozradíme více detailů o našich plánech," dodává Webb.

Tým opustí cestu vývoje vozu pouze pomocí CFD a doplní jej testovacím programem v aerodynamickém tunelu. Spekuluje se o technologickém partnerství s McLarenem a možném přechodu na motory Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: Bez aerotunelu to nejde, zklamaně uznává Virgin a rozchází se s Wirthem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 02.06.2011 14:18 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Red Bull míří se svým roadshow na východ, aby pomohl Japonsku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  3. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  4. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud