Audi: Proč není Formule 1 pro automobilky důležitá

Pavel Šašek, 25. května 2011, 18:48 Google+

Podle německého výrobce aut Audi není F1 pro automobilky důležitá. Neposkytuje jim totiž možnost využít zkušenosti a technologie z tohoto sportu ke zlepšení svých běžných vozů.

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 26.05. 12:59) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Podle Wolfganga Ullricha, šéfa motorsportu automobilky Audi, je pro automobilky mnohem lepší série Le Mans, ve které Audi působí. Již v minulosti se tato série osvědčila. 

"Proč nejsme ve Formuli 1? Máme k tomu dobrý důvod," říká Ullrich. "Mezi F1 a běžnými silnicemi totiž není vůbec žádný vztah. Audi se vždy zabývala jen těmi odvětvími motorsportu, která dokázala něco přinést i našim běžným zákazníkům. Z rally tu máme systém quattro, z cestovních vozů motory FSI a TFSI. Proto jsme se v roce 1999 rozhodli, že místo do F1 raději vstoupíme do série Le Mans."

A má pravdu. Le Mans je pro Audi opravdu výhodnější sérií. "Řeknu vám, proč je Le Mans pro Audi lepší. Například naše průměrná rychlost je včetně zastávek v boxech o 20 mil za hodinu (asi 32 km/h) vyšší než by byla ve Formuli 1. Navíc spotřebujeme o 42 % méně paliva," vysvětluje situaci Ullrich.

Vytisknout

Diskuze: Audi: Proč není Formule 1 pro automobilky důležitá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 26.05.2011 12:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Vettel se stává velvyslancem Infiniti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

  2. Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

  4. Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

  5. Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

  6. Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud