CFD a aerodynamický tunel: Jaký poměr volí McLaren?

PH, 22. února 2011, 11:50 Google+

Během testů v Barceloně generální ředitel McLarenu blíže přiblížil, jak probíhá vývoj nového vozu - kolik času tráví v aero-tunelu a kolik simulacemi na počítači (CFD).

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 23.02. 18:14) Napište svůj názor
McLaren MP4-26

McLaren MP4-26 | foto: McLaren

Sdílejte článek

Neale uvedl, že obrovské úsilí během testování soustředili na sestavení přesných modelů pro simulace a vývoj v průběhu sezóny, kdy bude testování zakázáno. Pneumatiky se již dle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho po Barceloně měnit nebudou - pokud je o to týmy nepožádají.

"Toto je jediná příležitost, kterou máme, pro srovnání kvality našich modelů a předpokladů, které jsme měli během zimního období, s tím, co se aktuálně děje na dráze," říká generální ředitel McLarenu.

"Jaké výkony podávají vozy, co dělá aerodynamika, jak odpovídá práce na testovacích stolicích té na dráze? Můžeme se pak vrátit a sestavit ten model, následně jej využívat. Díky tomu využíváme zimní testy mnohem disciplinovaněji," pokračuje Neale.

mclaren

Podle něj je to důležitější zvláště nyní, kdy více práce na vozech probíhá ve virtuálním prostředí. Dohoda o omezení zdrojů uzavřená mezi týmy limituje čas strávený v aerodynamickém tunelu a využívání CFD simulací. Nakolik jsou důležité pro McLaren?

"CFD je pro nás důležité, jsme však "závisláci" na aero-tunelech a nejsme ve fázi, že bychom se jich vzdávali. Věříme, že máme ten správný poměr hodin strávených v aero-tunelu a v CFD. Snažíme se to optimalizovat, abychom během každé hodiny strávené v aero-tunelu získali co největší množství přesných dat.

Chtěl bych říci, že poměr je 50:50 [čas strávený v tunelu:CFD] a ne 80:20. Je to blíže k 50:50. S CFD to myslíme vážně, ale nejsme zatím připraveni vzdát se tunelu."

Na voze McLarenu se během testů objevovala spousta měřicích přístrojů, z čehož někteří vyvozovali, že tým má problémy. "Myslím, že loni si někteří novináři s horší pověstí mysleli, že máme problém s našim autem kvůli množství senzorů. Jezdili jsme s autem, které vypadalo jako zemědělský stroj, mělo na sobě spoustu měřicího příslušenství," poznamenal na závěr s tím, že se nejedná o známku nedostatečného výkonu.

Vytisknout

Diskuze: CFD a aerodynamický tunel: Jaký poměr volí McLaren?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 23.02.2011 18:14 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Barrichello, Rubens

Shrnutí testů v Barceloně - Časy a ujeté vzdálenosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud