Rozpočtové stropy v F1? Podle Hornera brzy

PH, 14. února 2011, 07:35 Google+

Šéf Red Bullu Christian Horner v rozhovoru pro britský Observer naznačil, že bychom se ve Formuli 1 již brzy mohli setkat se zavedením rozpočtových stropů. Záměrem je učinit přítrž nadměrnému utrácení.

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 15.02. 13:02) Napište svůj názor
Horner, Christian

Horner, Christian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Podle průzkumu Formula Money se rozpočty dvanácti týmů loni pohybovaly průměrně kolem 3 miliard Kč na jeden tým, přičemž ten největší mělo Ferrari - téměř 7 miliard Kč.

Podle Hornera se nyní rozhovory v rámci FOTA ubírají "správným směrem." Tato asociace přitom v roce 2009 vetovala plán na zavedení rozpočtových stropů ve výši 1,15 miliardy Kč, místo toho přišla s Dohodou o omezení zdrojů (RRA).

Ta omezuje různé oblasti - například počet zaměstnanců, množství dat zpracovaných při počítačových simulacích či počet testovacích dní na dráze. Obsahuje však významné výjimky - například náklady na marketing či vývoj motorů, jejichž hodnota se může vyšplhat ročně i na více než 6 miliard Kč.

Šéf Red Bullu uvedl: "Souhlasíme s omezením aktivit, ale ne pouze na určité vybrané... Udělejme tomu jednou provždy konec transparentní dohodou," což by mohlo splnit zavedení rozpočtových stropů.

horner
Christian Horner v aerodynamickém tunelu Red Bullu v Milton Keynes

K RRA řekl: "Dalším velkým problémem pro Red Bull, který souvisí s RRA je to, že ostatní týmy chtěly zavést tresty, které by povzbuzovaly ke skrytému boji. Menší týmy v tom viděly příležitost k nějakému výdělku a skončili bychom v situaci plné udavačství. Můžete to momentálně pozorovat, staví to týmy proti sobě navzájem, což není to, co se od FOTA očekává."

FOTA nyní prošetřuje stížnosti, že Red Bull minulý rok utrácel přespříliš, což je podle Hornera hloupost: "Plně jsme se v roce 2010 drželi RRA. Red Bull zažil svůj nejlevnější rok ve Formuli 1 z hlediska čistého utrácení a letos se to ještě zmenší. RRA nám ušetřila spoustu peněz."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Rozpočtové stropy v F1? Podle Hornera brzy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 15.02.2011 13:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Monacká trať má svá specifika, třeba i v neexistujících únikových zónách

F1 v Monaku - boj o tisíciny vteřiny mezi svodidly. Vítězství jsou slavná, někdy se ale nedaří

Lance Stroll v Barceloně

Někdy až "zábavná" kritika mi nijak nevadí, hlásá mladý Stroll

Toro Rosso vykazuje, že letošní podvozek nedosahuje kvalit toho loňského

Toro Rosso oproti loňsku zaostává, domnívá se technický ředitel týmu

Růžové vozy Force India povezou v Monaku poprvé poselství proti rakovině

Force India bojuje proti rakovině. Poprvé na upravené trati v Monte Carlu

Fernando Alonso během oficiálních tréninků na Indy 500

Zájem o Indy 500 v Evropě enormně stoupá. Bude z toho těžit i F1, myslí si Alonso

Christian Horner při tiskovce v Barceloně

Proč se modlí každé ráno celý tým F1? Šéf Red Bull Horner to vysvětlil

Fernando Alonso a Lewis Hamilton v Bahrajnu

Mercedes dle Laudy o Alonsa zájem nemá, ale "nikdy neříkej nikdy"

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Senna: Rozhodně to nebyl rozstřel o místo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odkdy bude moci Renault naplno využívat potenciál svého motoru?

  2. "Když fouká, tak je to těžké," uznává Alonso po třetím tréninku v Indy. Jak dopadl?

  3. Víme, kdy vyjde hra F1 2017, která bude obsahovat i 12 historických vozů + VIDEO

  4. Haas mění před Monakem zbarvení svých monopostů

  5. Vandoorne o pokroku McLarenu ve Španělsku, srážce s Massou a očekávání před Monakem

  6. Španělsko nabídlo závodní kvalitu i jeden velice milý příběh

reklama