Pojďme tedy k číslům: obrat díky prodejům nového modelu Evora stoupl o 26 % na 225 mil. dolarů (v přepočtu přes 4 miliardy Kč). Skupina přesto vykázala ztrátu ve výši 18,2 mil. dolarů (330 mil. Kč), která však byla nižší než loňských 28 mil. dolarů (přes půl miliardy Kč).
V následujících pěti letech chce zvýšit výrobu ze současných 2 700 na 8 000 vozů ročně. Doufá, že za tímto účelem obdrží státní půjčku od britské vlády ve výši 64 mil. dolarů (přibližně 1,2 miliardy Kč), přičemž argumentuje tím, že zvýšená výroba vytvoří dalších tisíc pracovních míst. Pokud ji vláda nevyhoví, hrozí přesunutím výroby mimo Británii.
Šéf Group Lotus - Dany Bahar
Šéf Protonu - mateřské společnosti skupiny Lotus - Datuk Syed Zainal Abidin tento týden potvrdil, že produkci hodlají financovat z bankovních úvěrů a že vedou jednání s několika bankami včetně CIMB (Commerce International Merchant Bankers Berhad), kterou žádají o úvěr ve výši 700 mil. dolarů (přes 12,6 miliardy Kč), které budou potřebovat zajištění projektů Lotusu.
"Group Lotus samotná nemá tolik peněz, proto zasahuje Proton, aby z tohoto pětiletého plánu na obrat mohla těžit celá skupina. Doufáme, že podepíšeme úvěrovou smlouvu během několika následujících měsíců s několika bankami včetně našeho bankéře CIMB. Věříme, v obrat u Group Lotus, jelikož máme pět nových modelů Lotusu, jejichž výroba se rozjede v roce 2012," uvedl Zainal.
Podle něj bude třeba, aby Group Lotus prodala minimálně osm tisíc vozů z každého nového modelu, aby byla zisková. V automobilovém světě je na tyto plány nahlíženo skepticky - a ještě více ve motosportu, v němž se Group Lotus snaží udělat obrovský dojem. Letos se zviditelní také ve Formuli 1, kde bude figurovat jako hlavní sponzor týmu Renault (mj. tento týden společnost Genii Capital znovu potvrdila to, o čemž již dříve psali zde - totiž že Group Lotus doposud nevlastní žádné akcie závodního týmu).
"Je to dosažitelný plán," hodnotí jej však Zainal. "Přemýšleli jsme o tomto plánu stokrát. Je to výzva, ale dosažitelná."