Jaké jsou dle inženýrů nové pneumatiky Pirelli?

Petr Hlawiczka, 21. listopadu 2010, 16:45 Google+

Pirelli má za sebou první oficiální testy s týmy Formule 1. Kolik se toho zvládlo, jaké jsou dojmy a o co na nové pneumatiky říkali inženýry v paddocku?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 21.11. 19:17) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Každý tým včera v Abú Zabí ujel průměrně 80 kol, což představuje dohromady 5500 km. O den dříve na tým ujely celkem 5000 km. Všichni měli k dispozici čtyři sady pneumatik na den: dvě středně-tvrdé a dvě měkké.

Testování se zúčastnilo 15 pilotů, každý tým nastoupil s jedním - kromě Force Indie, McLarenu a Sauberu, kteří využili služeb dvou jezdců. Začínalo se vždy v 9 hod místního času, končilo v 17 hod. Teploty se během dne ve Spojených arabských emirátech pohybovaly mezi 23 - 28 °C.

Testovací program Pirelli bude pokračovat za 4 týdny. Příští soukromý test se uskuteční od 12. - 16. prosince v Bahrajnu, kde budou znovu zkoušeny různé směsi v horkých klimatických podmínkách. Další, taktéž soukromý test, se pak uskuteční v lednu v Evropě, než začnou v únoru oficiální testy opět za účasti týmů Formule 1.

pirelli1

Piloti měli na pneumatiky různé názory. Včera jsem se během rozhovoru s inženýry pokusil dát dohromady společné rysy nových pneumatik, jak se jevily v prvním testu. Ti ve svých názorech byli jednotnější než jezdci.

Jaké jsou tedy závěry po prvních dvou dnech? Vertikální pevnost byla taková, jakou Pirelli předpokládalo - pouze zadní kola se zdají být trochu slabší. Přední jsou pevná i z hlediska bočního přetížení.

Citlivost na odklon (camber) kola se zdá být vysoká, jej týmy musely zvyšovat vpředu, u zadních snižovat. To proto, že je třeba dostat více hmotnosti dopředu. Vše se však musí odehrát v rámci pravidel, která nově pro příští rok určují týmům rozložení hmotnosti monopostů (přední:zadní 46:54).

Měkčí směs paradoxně vydržela více než střední, což inženýři přičítají na vrub problémům s  rozsahem pracovních teplot pneumatik. Ty nejsou v současnosti tak citlivé na tlak, jak tomu bylo u Bridgestonu. Celková přilnavost je také nižší, na první test to však nebylo vůbec špatné.

pirelli2

Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery po testech řekl: "Týmy začaly testovat různá specifická řešení pro rok 2011, která jim pomohou dále směrovat vývoj. Nasbírali jsme obrovské množství dat a názorů, jež začneme v pondělí analyzovat v rámci přípravy na další test v Bahrajnu na počátku prosince.

 

Reportáž a výsledky: 1. den, 2. den. Fotogalerie z obou dnů: zde.

kolaz

Vytisknout

Diskuze: Jaké jsou dle inženýrů nové pneumatiky Pirelli?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 21.11.2010 19:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Abú Zabí

Williams oceněn za svůj hybridní systém

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  4. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud