Prohlášení týmů po finále v Abú Zabí

F1NEWS.CZ, 14. listopadu 2010, 16:25 Google+

Je rozhodnuto, Velká cena Abú Zabí poskytla definitivní rozuzlení toho, kdo se stane nejlepším pilotem letošního ročníku Formule 1. Jak viděli průběh závodu jednotliví piloti a významní představitelé týmů?

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 14.11. 22:12) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: McLaren

Sdílejte článek

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Popravdě jsem trochu oněmělý. Byla to neuvěřitelně náročná sezóna jak pro mě, tak i pro celý tým, a to jak fyzicky, tak i psychicky. Přijeli jsme sem a stále věřili v nás, v naše auto a já se stále snažil věřit v sebe.

Snažil jsem se vyhnout jakémukoliv kontaktu, jen si zajet to svoje a pokusit se vyhrát závod. Auto bylo fenomenální. V prvním stintu jsem cítil mírné zrnění a Lewis byl blízko, ale potom se vše stabilizovalo, a to byl sen. Bylo skvělé, že se Lewis propadl za Kubicu a já si mohl udělat náskok.
Abych byl upřímný, nevěděl jsem nic. Můj závodní inženýr mi v každém kole radil a já se divil, proč jsou kluci tak nervózní. Neviděl jsem na obrazovky a nechtěl jsem žádné rozptýlení. A potom se mi ozval v rádiu a zařval: "Vyhráli jsme šampionát!"

Musím poděkovat spoustě lidem. Všem mechanikům - celý tým, nejen já - máme extrémnou sílu v práci lidí, kteří vytvářejí společnou harmonii. Byla to neuvěřitelná cesta. Neuvěřitelné. Jediné, co můžu říci, je děkuji.

Viděli jsme skvělé souboje v letošní sezóně. Každý z nás by mohl napsat knížku o závodním dni, kdy jsme měli skončit na vyšší pozici. Každý se musel projet jako na horské dráze nahoru a dolu a jak jsem řekl, byla to těžká sezóna. V době, kdy se musíte snažit ignorovat, co lidé říkají a sousředit se na práci.

Mark Webber, 8.
Tento závod byl velice těžký, stejně jako celá sezona. Mrzí mě, že se mi nepovedlo vyhrát titul. Byl jsem tak blízko... Ale takový už je život. Zkusím to příští rok. Každopádně, to že Red Bull získal oba tituly je skvělé. Je to velice emotivní, takže na jednu stranu jsem zklamaný svým neúspěchem, na stranu druhou ale blahopřeji týmu a hlavně Sebastianovi, protože si ten titul asi opravdu zasloužil.

Christian Horner, šéf týmu
Neuvěřitelné, skvělý víkend pro celý tým, opravdu skvělá práce. Je to velice emotivní okamžik. Jsem na Red Bull velice hrdý. To, že jsme mistry mezi jezdci i konstruktéry to dokazuje, Red Bull je nejlepším týmem na světě. Sebastian předvedl excelentní výkon. Během sezony měl i slabší momenty, ale překonal je a nyní je mistrem světa. Jeho příběh je úžasný, z juniorky Red Bullu až na vrchol motorsportu. Myslím, že teď všichni pochopí, proč jsme až do konce nechali šampionátu volný průběh a neurčovali týmové pozice. Nejlepší zvítězil. Tím ale nechci zastínit Marka, protože i on může být hrdý na to, čeho letos dosáhl.

 

MCLAREN

Lewis Hamilton, 2.
Tento rok jsme zakončili dobře, dostali jsme se oba na pódium a potvrdili druhou příčku v šampionátu konstruktérů, což je výborný výsledek pro celý tým McLarenu. V úvodu jsem dokázal držet tempo se Sebastianem [Vettelem], po své zastávce jsem se však zasekl za Robertem [Kubicou]. Bylo to zkrátka nemožné se před něj dostat, neudělal žádnou chybu, takže jsem ani nemohl pokračovat v útoku na Sebastiana. Tak už to ale v motosportu někdy chodí.

Tým se letos po celou dobu hodně snažil, jsem na všechny tak hrdý. Nyní se už opravdu těším na příští rok, kdy doufám, že naše auto bude ještě lepší, takže budeme moci bojovat vepředu od prvního závodu sezóny. Zbývá 15 týdnů do začátku sezóny 2011, už aby to bylo.

Jenson Button, 3.
Byl to vzrušující rok ve Formuli 1. Všichni jsme zažívali dobré i špatné okamžiky, včetně novopečeného mistra Sebastiana. Je ale velmi talentovaným pilotem a svůj úspěch si plně zaslouží.

Bylo to příjemné být na pódiu s mistrem světa a Lewisem, který byl samozřejmě mistrem v roce 2008. Našim hlavním cílem dnes bylo potvrdit druhé místo v šampionátu konstruktérů, což jsme v pohodě zvládli.

Během roku jsem měl velmi dobré neděle, ale těžké soboty – a to je to, na čem musím během zimy pracovat. Celkově jsem však se svou první sezónou v McLarenu velmi spokojený. Chtěl bych poděkovat celému týmu. Nevyšlo to úplně tak, jak jsem doufal, ale prožili jsme spoustu dobrých dní a získali množství dobrých zkušeností, které můžeme využít v našem tažení v roce 2011.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Jak Lewis, tak i Jenson tento večer v Abú Zabí zajeli brilantně, bylo to velmi potěšující vidět je oba na pódiu po posledním závodě roku.

Vědomi si toho, že Lewis by nepravděpodobně mohl zvítězit před Sebastianem na okruhu, kde je předjíždění velmi obtížné, jsme jej povolali k brzké zastávce a Jensona nechali jezdit déle. Byla to víceméně strategie bez rizika, protože jsme byli už na druhém a třetím místě a stejně jsme na druhém a třetím místě skončili. Vzhledem k Sebastianově rychlosti a povaze okruhu to ale bylo naší jedinou šancí na potřebné vítězství pro Lewise. Vyvinulo se to tak, že jsme tím nic nezískali, ale ani neztratili.

Sebastian dnes odjel excelentní závod - jménem McLarenu bych mu chtěl pogratulovat k vítězství v šampionátu. Pódium dnes večer bylo zajímavé z historického hlediska: tři poslední šampióni stojící rameno vedle ramena. A mám radost, že dva z nich byli v barvách McLarenu.

V neposlední řadě bychom neměli zapomenout, že jsme dnes večer získali 33 mistrovských bodů, což je více, než kterýkoliv jiný tým dnes. Tento významný bodový příděl potvrdil naší druhou příčku v šampionátu konstruktérů a vskutku nás vzdálilo na 58 bodů od našich přátel z Ferrari, jak už to často bývá, s námi bojovali opět i tento rok. Máme radost z toho, že jsme je porazili v roce 2010. Zahajme tedy příští rok další bitvu!

mclaren

MERCEDES

Nico Rosberg, 4.
Se čtvrtým místem jsem naprosto spokojený, ve víc jsme s mou pozicí na roštu ani nemohli doufat. Zvláštní poděkování patří Rossovi a Jamesi Vowlessovi za skvělou dnešní strategii. Na tvrdší sadě pneumatik jsme měli dobré tempo, stejně jako v kvalifikaci, a já z ní dokázal dostat většinu jejich potenciálu, když na tom záleželo.

Děkuji všem tady na trati a v továrně za veškerou jejich tvrdou práci v tomto roce. Přestože jsme na trati nedosáhli výsledků, jaké jsme si přáli, jsem si jistý, že se do příštího roku masivně zlepšíme a bude to větší legrace. Gratuluji Sebastianovi, titul si zasloužil. V průběhu týdne budeme testovat, to bude klíčové pro adaptování se na nové pneumatiky.

Michael Schumacher, nedokončil
V první řadě posílám velkou gratulaci Sebastianovi k jeho skvělému vítězství a zisku titulu. Po takhle smíšené sezóně to bylo extrémně dobře provedené, dokázal se v posledních několika závodech vrátit v plné síle.

Co se mě týče, já jsem úplně v pořádku, při nehodě mě nic nezasáhlo. Do lékařského střediska musím jen kvůli preventivní prohlídce. Vyjel jsem ze stopy, otočil se, a protože tam byla špína, ustřelil mi prostě zadek auta. Je to škoda, sezónu bych rád zakončil pozitivněji, ale už se těším na další boje v příštím roce. Chtěl bych poděkovat všem v týmu za jejich tvrdou práci.

Ross Brawn, šéf týmu
Nico dnes zajel fantastický závod a pro nás je to perfektní konec sezóny. Jako tým jsme dosáhli maxima s autem, jaké máme. Velký podíl na tom měla strategie od lidí na boxové zídce a dobře provedená zastávka. Pak už to byla excelentní a kontrolovaná jízda Nika, který našel tempo přesně, když ho potřeboval. Michael bohužel udělal chybu v prvním kole a trefili ho, což je škoda.

Jsem natěšený na příští rok s týmem a jezdci, které máme, bude to větší zábava bojovat z míst, na kterých bychom měli být. Gratuluji Sebastianovi k jeho prvnímu titulu, Red Bullu ke skvělé práci a Dieteru Mateschitzovi k vizi a oddanosti, kterou v posledních pěti letech ukázal.

 

RENAULT

Robert Kubica, 5.
Byl to velmi dobrý závod završující sezónu. Na startu jsem měl problémy se spojkou a ve druhé zatáčce jsem byl už na 14-té pozici. Když zajel safety car, podařilo se mi předjet Sutila, což bylo důležité. Potom jsem zůstal trčet za Kamujem, který brzdil na poslední chvíli a tak ho bylo obtížné předjet. Nakonec se mi podařilo na něj v deváté zatáčce nalepit a v jedenácté předjet.

To byl klíčový okamžik, pak jsem se už soustředil jenom na získání maxima z auta a zajet pár rychlých kol. Dnes odpoledne bylo opravdu těžké vůz řídit, ale tlačil jsem na to co jsem mohl, protože jsem neměl co ztratit. A velmi mě potěšilo, že jsem zvládl být v cíli pátý po startu z 11-té pozice.

Vitalij Petrov, 6.
Tohle byl těžký závod na okruhu, kde jak víme, je velice těžké předjíždět. Byli jsme po celý víkend docela rychlý. Jsem hrdý na svůj tým a dobrou práci, kterou předvedli. Podařil se mi dobrý start a získal jsem nějaké pozice v první zatáčce, ale chtěl jsem se především vyhnout podobným problémům, které nastaly minulý víkend v Brazílii.

Svou zastávku jsem absolvoval při safety car fázi, což bylo správné rozhodnutí. Potom jsem na to tlačil, ale díval jsem se také po pneumatikách, protože jsem věděl, že na nich plánujeme dojet do cíle.

Měl jsem dlouhý souboj s Fernandem, ale můj vůz měl dobrou maximální rychlost, takže jsem byl schopen kontrolovat situaci. Dělal jsem jen svoji práci. Jestliže se snažil pohnout (Alonso – pozn. red.), nechtěl jsem se s ním srazit, ale nakonec k tomu ani nedošlo. Přišel jsem sem bojovat, stejně jako všichni ostatní jezdci a myslím, že jsem dnes ukázal, že to zvládnu.

Eric Boullier, šéf týmu
Byli jsme nadšení velmi solidním závodem obou jezdců. Robert velmi dobře odrážel předjížděcí manévry, díky tomu jeho strategie fungovala. Celý závod jel tvrdě, měl dobré tempo a myslím, že předvedl skvělý výkon. Vitalij jel dobře, bez chyb, a také těžil ze strategie inženýrů.

Mít oba vozy v top šestce je dobrý způsob, jak ukončit sezónu. V průběhu roku jsme tvrdě pracovali, úroveň vývoje byla vysoká. Přestože naším hlavím cílem je vyhrávat závody a tituly, na konci sezóny jsme vyprodukovali dobrý vůz. Jsem do budoucnosti velmi optimistický, věřím, že tito lidé a tento tým mohou v roce 2011 udělat další krok vpřed. Gratuluji také Red Bullu a Sebastianu Vettelovi k jejich dnešnímu vítězství.


FERRARI

Fernando Alonso, 7.
Po závodě je velmi jednoduché říci, jaká strategie byla nejlepší. Vždy si musíte někoho hlídat, kdybychom nezastavili, Webber by nás možná předjel, když jsme zastavili kvůli Webberovi, předjel nás Petrov a Rosberg, takže to podle mě byla velmi těžká volba.

Samozřejmě to byl těžký, náročný závod. Ztratil jsem pozici na startu a pak když vyjel safety-car, zajeli do boxů Petrov a Rosberg. Pozorovali jsme nějaké problémy s měkkými pneumatikami, Webber jel do boxů a pak jsme se jej snažili pokrýt.

Když si hlídáte někoho, pak možná něco necháváte druhým. Byla to tedy volba mezi hlídáním si Vettela nebo závoděním s Petrovem a Rosbergem, takže jsme se rozhodli pokrýt Webbera a pak to bylo těžké předjet Petrova. Renault je velmi rychlý, co se týče maximální rychlosti, takže to byl za ním frustrující závod.

Zkusil jsem jej jednou předjet, ale bránil se, jako bychom byli v posledním kole, v posledním závodě šampionátu, jako by bojoval o oba šampionáty, byl velmi agresivní. Jel však velmi dobře, neudělal žádnou chybu.

Je to ale sport, tohle je závodění. Někdy vyhráváte, někdy prohráváte. Gratuluji Red Bullu a Sebastianovi, příští rok to ale zkusíme znovu.

Felipe Massa, 10.
Je opravdu škoda, jak se závod vyvíjel. Rozhodli jsme se udělat zastávku brzy, abychom se dostali a zůstali před Webberem, ale to se nám nepovedlo a většinu závodu jsme pak trčeli v provozu, já i Fernando. Naneštěstí byly vozy před námi velmi rychlé na rovinkách a nebylo možné je předjet. Na tak fantastickém místě, jako je tohle, je škoda, že je předjíždění tak těžké.

Pro mě to určitě nebyla skvělá sezóna, čekal jsem od ní mnohem víc. Teď musíme zareagovat a na příští sezónu se připravit co nejlépe. Udělali jsme chyby a musíme se snažit je nezopakovat. Příští týden budeme mít dva dny testů nových pneumatik. Jsem zvědavý, jaké budou.

Chris Dyer, hlavní inženýr
Všichni jsme momentálně velmi zklamáni. Měli jsme auto, tým a pilota, s nímž jsme mohli vyhrát titul, ale nepovedlo se to, protože jsme udělali špatné strategické rozhodnutí, nemá smysl se na něco vymlouvat. Přespříliš jsme se soustředili na to, co udělá Mark a pak jsme uvízli v provozu a to nás stálo titul. Mohli byste říci, že jsme se dívali moc za sebe, aniž bychom sledovali věci před sebou. Je to škoda, protože prohra jako je tato bolí a bolí hodně.

 

TORO ROSSO

Jaime Alguersuari, 9.
S tímto výsledkem jsem velmi spokojený, moje třetí umístění na bodech v závěru sezóny. Pokud bych měl být upřímný, nejsem si úplně jistý devátým místem, poté co jsem startoval až ze sedmnáctého místa. Měl jsem velké štěstí, že jsem se nezapletl do té nehody se Schumacherem, pak to byla dobrá strategická volba zajet do boxu hned s výjezdem safety caru.

Pneumatiky pracovali dobře po celou délku závodu bez jakékoliv degradace, hlavně zadních pneumatik. Cítil jsem jak se stav trati neustále zlepšuje a to znamenalo, že jsem dokázal mít náskok před Masou ve třetím sektoru a v následujících dvou sektorech tento stav udržet, i když byl nepatrně rych lejší. Jsem velmi spokojený s týmem, protože odvedli perfektní práci, takže to deváté místo je zásluhou všech lidí a příjemný způsob jakým jsme zakončili sezonu.

Sebastian Buemi, 15.
I když výsledek nevypadá fantasticky, myslím si že jsem odjel velmi dobrý závod. Podařilo se mi skvěle odstartovat a podařilo se mi překonat pět vozů. Tým se rozhodl povolat do boxů Jaimeho, v době kdy na trať vyjížděl safety car, dle mého názoru jeho strategie byla daleko lepší než moje. Vzhledem k tomu, že jsme vůbec neměli problémy s opotřebením pneumatik, takže pokud by jsem jel jinou strategii byl bych s největší pravděpodobností také na bodech. Takže jsem trochu zklamaný.

Franz Tost, šef týmu
Gratuluji jezdci Red Bullu Sebastianovi Vettelovi za zisk titulu mistra světa. Byl to  nejkonkurence-schopnější tým v průběhu celé sezony a Sebastian byl nejlepším pilotem, takže si titul určitě zaslouží. Pokud jde o nás, Alguersuari byl fantastický po celý závod, po dobrém startu dokázal bránit svou pozici velmi obratně. Myslím si, že to byl pro Jaimeho nejlepší závod z celé sezóny. Pokud jde o Sebastiena, také on výborně odstartoval a i když se necítil úplně v pohodě ohledně volby pneumatik, také on odvedl dobrou práci. Nakonec, bychom chtěli vzdát hold Bridgestone a poděkovat jim za úzkou spolupráci a přejeme jim to nejlepší do budoucna.

 

SAUBER

Nick Heidfeld, 11.
Měl jsem dobrý start a dokázal předjet Roberta [Kubicu]. Potom jsem ale ztratil pozici, když jsem objížděl Michaela [Schumachera] a Vitantonia [Liuzziho] po nehodě. Pak jsem se zasekl v provozu, před závodem jsme se dohodli, že v takovém případě zajedu hned do boxů přezout pneumatiky. Byl to velmi dobrý tah, dokonče lepší, než jsme čekali, posunul mě o tři pozice nahoru. Dotáhl jsem se pak na Felipeho [Massu], ale neměl jsem šanci ho předjet. Bylo by bývalo hezké v posledním závodě této sezóny bodovat, ale to se nepovedlo. Gratuluji novému mistru světa Sebastianovi [Vettelovi].

Kamuj Kobajaši, 14.
Jsem z výsledku zklamaný, rozhodně jsem chtěl v posledním závodě sezóny skórovat. Dělal jsem, co jsem mohl, ale nebylo jak předjíždět. Auto bylo v pořádku, ale měli jsme smůlu se strategií. Nevyšla, protože některé vozy stavěly po nehodě a vyjetí safety caru velmi brzy. Dobře jsem odstartoval a získal dvě pozice, ale potom jsem nemohl nikdy jet naplno, pořád jsem za někým trčel. Rád bych pogratuloval Sebastianovi [Vettelovi] k velkému úspěchu.

Peter Sauber, majitel týmu
V první řadě gratuluji Red Bullu a Sebastianovi [Vettelovi], který dnes odjel excelentní závod a zasloužil si vyhrát titul. Bohužel jsme skončili v posledním závodě sezóny mimo body. Oba jezdci odvedli dobrou práci. Nick za sebou dokázal udržet Williams a Force Indii. Kamuj měl smůlu a zasekl se za Rubensem Barrichellem skoro na celý závod.

Tohle byl konec velmi slibné sezóny. Začátek byl špatný. Po osmi závodech jsme měli jediný mistrovský bod, protože auto nebylo dost rychlé a, což bylo důležitější, nebylo spolehlivé. To pro náš tým není typické. Sezónu jsme dokončili se 44 body. To nás samozřejmě neuspokojuje, ale nebylo možné napravit ztráty z prvních závodů.

Nicméně jsou tu i pozitivní poznatky: od chvíle, kdy se k nám připojil James Key, jsme se značně zlepšili po technické stránce. Také Kamuj ukázal velký vývoj v průběhu sezóny, jsem tedy moc rád, že závodí za náš tým. Chtěl bych poděkovat celému týmu za úsilí, těm na trati i v hinwilské továrně, a především pak našim jezdcům Kamujovi, Nickovi a Pedrovi.

 

WILLIAMS

Rubens Barrichello, 12.
Naším hlavním cílem dnes bylo ubránit se Force Indii a pojistit naši pozici v šampionátu, což se nám povedlo. Měl jsem lepší auto, než ukazují výsledky, ale v rámci zvolené strategie jsme udělali to nejlepší, co jsme mohli. Svedl jsem opravdu dobrou bitvu se Sutilem, který jezdil dlouho před svou první zastávkou v boxech, z nichž vyjel přede mnou, podařilo se mi však dostat před něj vnějškem v zatáčce č. 4. Bylo to skvělý manévr, potěšující a opravdu nejlepší část závodu, který se jel hodně rychle. Částečně to bylo překvapení, že jsme skončili tak hodně vzadu.

Nico Hülkenberg, 16.
Byl to těžký závod. Co se týče strategie, začínal jsem na tvrdších pneumatikách a odjel jsem dlouhou první část, pak kratší na měkčích, ale rychlost nebyla dobrá, takže nám to dnes nevyšlo. Přišel jsem o pozici na startu a pak když jsem se snažil vyhnout havárii v prvním kole. Nemyslím si však, že by to nějak ovlivnilo celkový dojem.

Patrick Head, ředitel vývoje
Dojet na 12. a 16. Pozici ze 7. a 15. Není nic, co by nás těšilo. Naše závodní rychlost se nevyrovná té kvalifikační, takže na to potřebujeme přes zimu vylepšit. Nakonec z těch všech cílů pro tento víkend jsme splnili ten hlavní – udržet šesté místo před Force Indií v šampionátu.
Děkuji celému týmu za odvádění dobré práce po celou sezónu a hodně gratuluji Sebastianovi Vettelovi a Red Bullu k získání titulu mezi piloty.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 13.
Dnes to pro mě nebyl tak vzrušující závod, když jsem jel sám po většinu délky závodu, pak jsem měl poměrně pozdní zastávku v boxech a v závěru jsem se snažil získat zpět nějaké ty ztracené pozice, které mě dělili od desátého místa. Nebyl by to žádný rozdíl, neboť jsme dnes potřebovali bodovat, ale dneska to bohužel nevyšlo. Tým se hodně snažil a také já jsem do toho vložil všechny síly, ale safety car pro nás dnes nebyl nejšťastnější.

Přesto chci poděkovat týmu za jejich tvrdou práci v tomto roce a za všechno to co udělali pro zisk sedmého místa v šampionátu. Je to naše nejlepší pozice v dosavadní kariéře a z&a acute;roveň můj nejlepší výsledek v šampionátu – to ukazuje, jak daleko jsem došli v posledních třech letech. Blahopřeji také Sebastianovi za jeho dnešní výkon a k zisku titulu.

Vitantonio Liuzzi, nedokončil
Pro mě to byl dnes hodně nešťastný závěr sezóny, přesto to byl fantastický rok pro celý tým. Měl jsem dobrý start, získal jsem několik pozic a dostal jsem se na výhodné místo pro první stint, pak přišla třetí zatáčka, oblak kouře. Neměl jsem kam uhnout kolem mě byla spousta vozů, poté co se kouř rozplynul uviděl jsem Michaelův vůz stát na trati. Nedalo se nic dělat, ale naštěstí se nikomu nic nestalo. Mrzí mě, že jsme dnes nedosáhli na nějaké body, tak abychom se vrátili na šesté místo v šampionátu, ale i tak tým pracoval velmi tvrdě, jak v dnešním závodě, tak po celou Vijay sezónu. Blahopřeji Sebastianovi k zisku jeho prvního titulu.

Vijay Mallya, šéf týmu
Šedesát osm bodů je něco na co může být celý náš tým hrdý. Když jsem tým koupil tak jsme v prvním roce skončili bez bodů, loni jsme získali bodů 13 a letos pětkrát tolik. Dosáhl jsme naší závodní mety pro letošek a doufám, že příští rok, s Velkou cenou Indie, budeme ještě lepší a silnější. Toto je pouze začátek. Nakonec chci poblahopřát Red Bullu a Sebastianovi Vettelovi k jejich vítězství v této sezóně, měli fantastický rok.

dig

LOTUS

Heikki Kovalainen, 17.
Byl to fantastický závěr naší sezóny. Samotný závod byl naprosto skvělí, od okamžiku kdy zhasla světla. Pro mě to byl ten nejlepší start v celé sezóně. Vše nám vycházelo skvěle podle plánu. Pneumatiky netrpěly opotřebením a jak se vůz stával lehčím, v důsledku spalování paliva, měl jsem pocit, že zajíždím kola na úrovni těch kvalifikačních, navíc jsem dokázal držet svou pozici po celý závod.

Byl jsem schopný dotáhnout mezeru na vozy přede mnou a drželi jsem tempo po celý závod. Poté co jsem opustil boxy, ztratil jsem několik pozic, ale i nadále jsem mohl pokračovat ve stejném rytmu. Byl to opravdu skvělý způsob jak zakončit naší sezónu, dává nám to velkou naději pro příští rok. Skončili jsme celkem vysoko a splnili jsme všechny cíle a čeká nás zajímavá budoucnost. Děkuji celému týmu za skvělou práci – Už se nemohu dočkat příští sezóny.

Jarno Trulli, nedokončil
V první řadě blahopřeji celému týmu. Každý tu odváděl neuvěřitelnou práci během celého roku, který byl pro nás hodně dlouhý a těžký, pro nový tým obzvláště. Z mého pohledu to byl závod, na který budu chtít brzy zapomenout. Začalo to problémem s předním křídlem a nakonec zadní křídlo ukončilo celou mou snahu v dnešním závodě. Takže jsem docela rád, že už je konec. Tento rok mě potkali snad všechny druhy smůly, ale nakonec jsem přesvědčen, že příští rok, s vozem, který je již pohromadě, uděláme další krok vpřed.

Mike Gascoyne, technický ředitel
Práce je hotova. Když jsme začínali s tímto projektem, naším hlavním cílem bylo uspět mezi novými týmy. Když si vzpomenete, jak dlouho trvalo, než byl náš vstup do šampionátu potvrzen, byla to pro nás velká výzva a dokázali jsme to. Získali jsme desáté místo, na což jsme všichni patřičně hrdí.

Osobně bych chtěl poděkovat mé kolegyni Silvii. Pracovali jsme na tom společně a nikdy bychom to nedokázali bez ní nebo bez celého týmu. Nicméně tohle je jen začátek. Příští rok budeme pokračovat v započatých krocích, ale dnes večer budeme oslavovat náš úspěch. Zasloužíme si to.

 

VIRGIN

Lucas di Grassi, 18.
Velmi neobvyklý závod se zpomalovacím vozem na začátku. Rozhodli jsme se rovnou pro zastávku v boxech a přezuli na tvrdší směs. Museli jsme odjet víc než 50 kol na jedné sadě pneumatik, což se zdálo jako docela oříšek, ale zvládli jsme to. Končím rok s pocitem "splněné mise" - udělal jsem, co jsem mohl, s tím, co jsem měl k dispozici - a pouze s jednou nebo dvěma chybami v celé sezóně, takže cítím, že úsilí a kvalita byla v mé práci vyšší, než se z výsledků zdá. Rád bych za tento rok poděkoval každému v týmu, všichni se chovali jako rodina. Dobrá práce.

Timo Glock, nedokončil
Poslední závod našeho debutu byl docela zajímavý. Měl jsem dobré tempo a dokázal se držet Lotusů. Na konci se bohužel přehřála převodovka a vypověděla službu v závěru závodu, takže je to zklamání. Měl jsem ale dobré tempo a to odráží, jak se nám povedlo auto v průběhu roku vyvíjet. Rád bych poděkoval celému týmu, hlavně svým mechanikům. Pracovali dobře a těším se, jak budu tvrdě pracovat, abych nás na příští rok dostal do formy.

John Booth, šéf týmu
Měkčí směs pneumatik byla dnes trochu neznámou, takže jsme se rozhodli rozdělit strategie a začít s každým vozem na jiné směsi. Oba jezdci měli dobrý závod a sváděli jsme bitvy s ostatními nováčky. Bohužel se Timova převodovka přehřála a donutila ho odstoupit brzy po zastávce v boxech.

Lucas dojel na dobrém místě, přestože byl téměř celý závod na jedné sadě pneumatik. Rád bych poděkoval celému týmu k neuvěřitelné první sezóně. Po těžkém začátku každý přidal ruku k dílu a jsem nevýslovně hrdý na tým, který jsme společně vytvořili. Bylo mi ctí pracovat s tak skvělou skupinou lidí.

 

HRT

Bruno Senna, 19.
Dnes to byl dobrý, ale velmi těžký závod. Snažil jsem se jet tvrdě a přiblížit se našim soupeřům vepředu, ale zasekl jsem se v dopravě, to nám nepomohlo. Svou první sezónu ve formuli jedna jsem si užil a chtěl bych poděkovat týmu za tvrdou práci v průběhu roku. Opravdu jsem se hodně naučil a byla to dobrá příprava. Závoděním se naučíte tak moc, nemůžu se dočkat, až všechny ty zkušenosti převedu do praxe v příští sezóně.

Christian Klien, 20.
Dnes to byl těžký závod, v autě bylo hrozné horko. Vůz se s plnou nádrží špatně řídil, ale časy se s ubývajícím palivem zlepšovaly. Pro tým to byl pozitivní závodní víkend, neměli jsme žádné technické problémy. Viděli jsme, že se náskok ostatních nováčků zmenšuje a měli jsme konstantní tempo. Chtěl bych poděkovat každému v týmu za výjimečnou práci v průběhu roku a za příležitost závodit v Singapuru, Brazílii a Abú Zabí.

Colin Kolles, šéf týmu
Jsme šťastní z devátého dojetí obou vozů v naší první sezóně formule jedna. Měli jsme dobrou strategii, když jsme se rozhodli oba piloty povolat k zastávce po vyjetí zpomalovacího vozu, mohli jsme tak vydělat pár pozic. Žel jsme ztratili mnoho času při předjíždění rychlejšími vozy. Oba závodníci odjeli dobrý závod.

Na konci těžkého prvního roku ve formuli jedna jsme získávali stále více spolehlivosti a konstantnější výsledky. Chtěl bych poděkovat celému týmu, který dokázal nemožné a stali jsme se díky němu součástí nejvyšší série motorsportu. Jdeme správným směrem a jsme nažhaveni do další sezóny.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po finále v Abú Zabí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 14.11.2010 22:12 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Abú Zabí

Nejrychlejší kola závodu patřila McLarenům

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud