Minardi: Webber je silný, ale já sázím na Alonsa

Jiří Žemlička, 6. srpna 2010, 09:11 Google+

„Red Bull není připraven zvládnout dva špičkové jezdce, zatímco Alonso má za sebou celé Ferrari, které bude pracovat jen pro něj,“ uvádí Giancarlo Minardi v rozhovoru ve včerejší vydání italské Gazzety dello Sport.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.08. 10:01) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Z pětice jezdců, kteří mají největší šanci na zisk titulu, začínali u Giancarla Minardiho dva: Fernando Alonso v roce 2001 a Mark Webber o rok později, když před domácím publikem v Melbourne, získal se slabým Minardi dva body za páté místo.

Giancarlo, začneme u Alonsa a jeho první sezoně s Ferrari.
Fernando je velkým přínosem. Silně motivovaný, odhodlaný, je to pilot, který si umí získat autoritu v týmu. A lidé okolo něj vědí, že odvádí 100% práci a navíc se dokáže podílet na vývoji vozu.

Získal si Maranello.
Mluví dobře italsky a v italském týmu je mu to jen ku prospěchu. A pak je to hoch, který je oblíbený i mimo závodní dráhu.

V několika málo závodech se stal styčným bodem týmu.
Styčným bodem je časomíra, jsou to časy na jedno kolo, které určují míru. Bez toho, abychom nějak sráželi Felipeho výkony, je to vynikající pilot a dobrý zaměstnanec. Pokud oba budou spolupracovat, mohou ve Ferrari dokázat velké věci.

Je tu znát určité napětí. Tak jako v Německu.
V Německu Massa pravděpodobně nedocenil vzniklou situaci. Bylo evidentní, že jeho stájový kolega je rychlejší. Jsem přesvědčený o tom, že Massa dobře ví o kvalitách svého kolegy a Alonso má ještě něco navíc. Smířit se s tímto faktem je velice těžké, ale tituly se získávají s těmi nejrychlejšími.

Pouhý den po závodě v Maďarsku, Alonso trénoval na simulátoru.
To znovu potvrzuje má slova o jeho pracovním nasazení a odhodlanosti, dobře ví, že dva získané tituly mu cestu neusnadní a on musí tvrdě pracovat, aby mohl pomýšlet na další. Teď přijde fáze, kdy musí znovu načerpat síly, v Maďarsku závodil na limitu možností svých i svého vozu, Fernando dobře ví jak tvrdá práce ho čeká v závěru šampionátu.

Letošní rok je ve znamení Red Bullu.
Red Bull má určitě navrch. Mají vítězný vůz, ale jak jsme mohli již několikrát vidět, tým není připravený na to, aby dokázal obsloužit dva kandidáty na titul. Osobně nevěřím tomu, že  Vettel zaspal při restartu nebo že na zídce není technik, který nezná technické regule. Z jejich strany to byla jasná týmová režie: vsadili na riskantní strategii, byli si jistí Vettelovým vítězstvím a proto se soustředili na double. Nemusíš studovat na Oxfordu, abys to pochopil.

Stále se mluví o týmové režii.
Tak jak už to mnozí řekli a tak jak to všichni vědí. Týmová režie byla, je a bude. Pokud chcete vítězit, musí někdo stanovovat strategie.

V čele šampionátu je další z vašich ex-pilotů, Mark Webber.
Vždy jsem věřil v jeho kvality. Je to tvrdý pilot, fyzicky perfektně připravený, s citlivým a čistým jízdním stylem, což ostatně předvedl v Maďarsku, kde odkroužil 44 kol na měkkých pneumatikách. V minulosti závodil ve špatných vozech, i loni byl limitovaný po ošklivém úrazu, který si přivodil na kole. Mark je velkým pilotem, bohužel taky hodně podceňovaným.

Sedm závodů před koncem šampionátu je ve hře pět pilotů.
Ne tři. Dle mého názoru pouze oba piloti Red Bullu a Alonso.

A McLaren?
McLaren má problémy. Je v roli, kdy již zmiňovaným kandidátům na titul může znepříjemnit život tím, že je připraví o část bodů. Ale jedinou oporou v týmu je Hamilton, Button je tam pouze proto, aby se na něm zkoušela riskantní technická rozhodnutí. Ale ztrácí body a další bude ztrácet.

Souboj ve třech
Jako fanoušek, říkám Fernando. Bude to ještě hodně napínavé, chyby v Red Bullu mohou být rozhodující.

Vytisknout

Diskuze: Minardi: Webber je silný, ale já sázím na Alonsa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.08.2010 10:01 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp maďarska

Webber o formě Red Bullu na nadcházejících rychlých tratích

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud